SAD 'oživljava' brodogradnju, a Kina odgovara najvećem svjetskom brodograđevinskom grupom

Profimedia
Spajanjem dvaju državnih brodogradilišta, Peking se nada da će postići povećanje učinkovitosti i veću otpornost na previranja u industriji koja je izazvao Donald Trump. Dva a partnera čine oko 21 posto globalnih proizvodnih kapaciteta.
Vidi originalni članak

U borbi za globalno vodstvo u brodogradnji, Kina formira najveću svjetsku brodograđevinsku grupu. To je vjerojatno odgovor na američke planove oživljavanja vlastite brodograđevne industrije. Kina spaja pravog brodograđevnog diva. Očekuje se da će spajanje vodeće tvrtke na tržištu China State Shipbuilding (CSSC) s njezinim manjim partnerom, China Shipbuilding Industry Corporation (CSIC), biti dovršeno ovog tjedna. Pod imenom CSSC, tvrtka će stvoriti brodograđevnog diva vrijednog gotovo 100 milijardi dolara sa sjedištem u Šangaju.

Spajanjem dvaju državnih brodogradilišta, Peking se nada da će postići povećanje učinkovitosti i veću otpornost na previranja u industriji koja je izazvao američki predsjednik Donald Trump, piše Wall Street Journal. Zajedno, dva partnera čine otprilike 21 posto globalnih proizvodnih kapaciteta.

Odgovor na američke planove?

Taj potez usko je povezan s naporima Washingtona da oživi vlastitu brodogradnju nakon desetljeća pada, prema financijskim novinama. Osim planiranih poreznih poticaja za revitalizaciju domaće industrije, mnogi planovi američke vlade usmjereni su izravno na Kinu. Konkretno, Trump je zaprijetio višim carinama na brodove izgrađene u Kini. Raspravlja se i o višim lučkim pristojbama za brodove iz Narodne Republike.Međutim, upitno je može li Washington takvim naporima postići ikakav značajan napredak. Kineska je prednost ogromna: prema podacima Clarksons Researcha, 53 posto globalne brodarske tonaže prošle je godine došlo iz kineskih brodogradilišta. Slijede novogradnje iz Južne Koreje, Japana i Europe. Američka brodogradilišta isporučila su samo 0,1 posto, piše Tagesschau.

Zbog toga je još izvanrednije da Kina daje prednost svojoj međunarodnoj tržišnoj moći nad domaćom konkurencijom. Dva partnera u spajanju prethodno su bila jedna tvrtka, ali su razdvojena 1999. jer je Peking u to vrijeme želio potaknuti konkurenciju. Nova korporacija prvenstveno je aktivna u komercijalnoj brodogradnji, ali ima i značajnu pomorsku diviziju. CSIC je izgradio prvi kineski nosač zrakoplova vlastite proizvodnje. Vojni stručnjaci također ističu ključnu važnost snažne trgovačke flote za logistiku u slučaju vojnih sukoba.

Posjeti Express