Trumpove carine ubijaju: Svi Nijemci 'u crvenom', Porsche, Volkswagen i Mercedes

Profimedia
Volkswagen, na primjer, planira ukinuti oko 33.000 radnih mjesta do 2030. - uz 1900 radnih mjesta u svojoj podružnici Porsche. Izvori sumnjaju da bi u Mercedes-Benzu moglo biti ugroženo 20.000 radnih mjesta
Vidi originalni članak

U tvrtki Sensopart blizu Freiburga posljednjih su godina dobro poslovali. Mercedes i BMW, između ostalih, obavili su značajne kupnje i opremili svoje montažne linije njihovim senzorima iz središnjeg stupa. U jednoj proizvodnoj liniji ugrađeno je otprilike 150 optičkih senzoraDvije trećine Sensopartovih prihoda ovisi o automobilskoj industriji, ali upravo je ta industrija bačena u stagnaciju. „Pitanje je kako će se stvari nastaviti“, kaže Marius Westermann u intervjuu za tagesschau.de.

Otpuštanja i pad profita

Tijekom proteklih šest mjeseci, generalni direktor Sensoparta svjedočio je brojnim zaustavljanjima investicijskih projekata kod proizvođača automobila. A baš ovog tjedna, tome su dodana izvješća o otpuštanjima i padu profita. "Sve ove korporativne najave nas zabrinjavaju. Potrebna nam je transformacija na električni pogon jer će tek tada biti potrebni novi sustavi. I tek tada će nam se ponovno ugraditi senzori."No proizvođači automobila koče, usporavajući prijelaz na isključivo električnu flotu. Umjesto toga, razni proizvođači smanjuju broj vozila. Volkswagen, na primjer, planira ukinuti oko 33.000 radnih mjesta do 2030. - uz 1900 radnih mjesta u svojoj podružnici Porsche. Izvori sumnjaju da bi u Mercedes-Benzu moglo biti ugroženo 20.000 radnih mjesta - tvrtka je odbila komentirati.

KRIZA AUTOINDUSTRIJE Novi šok u Njemačkoj: Dobit Mercedesa pala za 69 posto

Proizvođači premium proizvoda pod pritiskom

Razlog smanjenja broja radnih mjesta su, između ostalog, slabi poslovni rezultati. Nisu pogođeni samo masovni proizvođači poput Volkswagena. I premium proizvođači moraju tražiti druge mogućnosti. BMW je jučer objavio pad dobiti za više od četvrtine u prvoj polovici 2025., što je treći uzastopni pad. Mercedes-Benz je još jače pogođen: Proizvođač sa sjedištem u Stuttgartu izgubio je polovicu dobiti. Porsche je čak pao za gotovo 70 posto. Okruženje ne postaje nimalo lakše, rekao je izvršni direktor Mercedesa Ola Källenius u konferencijskom pozivu. To se ne odnosi samo na pad prodaje u Kini, već i na carine koje će se u budućnosti nametnuti na uvoz u SAD. Unatoč carinskom sporazumu između američkog predsjednika Donalda Trumpa i EU - umjesto privremenih 27,5 posto koji su na snazi od travnja, razina carina sada je viša nego prethodnih godina.

Nema iznimki za proizvođače automobila

Do nedavno, Porsche, kao dio Volkswagen grupe, i Mercedes nadali su se posebnom tretmanu u Americi i najavili značajna ulaganja u SAD-u. Volkswagen grupa je čak htjela tamo izgraditi novu tvornicu za svoj brend Audi. No, nade u izuzeća su se raspale od sporazuma o carinama. One utječu i na dobavljače. Sensopart je također uspostavio mrežu izravne prodaje u SAD-u. Međutim, proizvodnja se u cijelosti odvija u Njemačkoj. „Imamo povećanje od 15 posto. A ono što ne smijemo zaboraviti je tečaj dolara, koji je također pao za osam do devet posto“, objašnjava generalni direktor Westermann. "Ukupno mi nedostaje marža od 23 do 24 posto u usporedbi s lokalnim konkurentom, koju bih nekako morao prenijeti na kupca." Zbog toga Sensopart više ne bi bio konkurentan lokalnim konkurentima iz SAD-a. U početku, tvrtka srednje veličine namjerava sama pokriti troškove. Međutim, srednjoročno se tvrtka planira više usredotočiti na tržišta u Indiji i Južnoj Americi. Na taj način Sensopart se nada izbjeći otpuštanja i zadržati svojih 350 zaposlenika diljem svijeta.

Posjeti Express