YouTube Premium 'popušio': Zgazile ga reklame

REUTERS
Nakon što je YouTube autorski sadržaj učinio javnim bez pretplate, postavlja se pitanje ima li "Premium" servis ikakvog smisla
Vidi originalni članak

Prošlo je, piše Business Insider, manje od osam mjeseci otkad je YouTube lansirao svoj "Premium" servis za pretplatnike koji košta 12 dolara mjesečno, i već se postavlja pitanje jesu li mu dani odbrojani.

Nedavno su iz YouTubea izjavili kako njihovi originalni video programi, uključujući sci-fi drame i reality showovi, više neće biti samo za Premium pretplatnike počevši od 2019. Umjesto toga, taj će sadržaj biti dostupan svima, uz prikazivanje oglasa.

YouTube glasnogovornik za Business Insider rekao je kako je odluka da se "autorski sadržaj" makne sa pretplate u skladu sa filozofijom proširenja prema publici i "sve većim potraživanjima sve veće i globalnije baze korisnika i obožavatelja".

No, potez za sobom vuče i pitanja o budućnosti i smislu YouTube Premiuma.

Pristup autorskom sadržaju bio je ključan za prodaju Premium paketa. Proizvod - koji kombinira YouTube Music Premium i YouTube Originals - lansiran je ovog svibnja. Za 11.9 dolara po mjesecu, korisnici dobiju pristup streaming servisu vrlo nalik na Spotify, plus, recimo, serijal "Cobra Kai", inspiriran "Karate Kid" filmovima, te sci-fi dramu "Origin".

Usporavanje rasta Prvi znaci da Apple počinje padati

Ako je to sad slobodno za gledanje (uz dodatak reklama) zašto bi onda itko plaćao taj novac za Premium? Možda jedino ako baš pasionirano ne podnosite prekidanje reklamama, no većina će korisnika, vjerojatno, zaključiti kako mogu to preživjeti pa će se odlučiti za jeftiniju, 10 dolara mjesečno, samo glazbenu Premium platformu.

Glasnogovornik nije direktno rekao planiraju li, s vremenom, "ubiti" YouTube premium.

"Vrijednost je još tu, posebno za one koji žele sadržaj bez oglašavanja", rekli su iz YouTubea.

Dio je to, kaže YouTube, nove strategije, gdje YouTube Originals mogu "dohvatiti" sva publika - i oni koji su voljni platiti za iskustvo bez reklama, i oni koji to ne žele. Nadodaju kako će se dosadašnje epizode "Cobra Kai" moći gledati samo na Premiumu, dok će tek nove epizode biti dostupne besplatno.

Promjene u strategiji dolaze u isto vrijeme kada Apple planira lansirati vlastiti streaming servis za sadržaj koji oni produciraju i to vjerojatno na proljeće 2019. godine. To će biti kombinacija originalnog sadržaja i licenciranih dogovora sa produkcijskim kompanijama i, šuška se, biti će besplatan za bilo koga tko mu pristupa preko iPhonea ili iPada.

Loši rezultati Nije varka - baterije na mobitelima traju sve kraće

No, promjena podcrtava i tenzije među oglašivačima na YouTubeu (što svake godine generira milijarde u prihodima) i mladog biznisa pretplate. Potencijal da se "pobere vrhnje" sa Originals videa je tako velik da si YouTube ne može dozvoliti da to ne kapitalizira, makar to značilo dovođenje u pitanja pretplatnički sustav.

YouTube ne otkriva broj pretplatnika za svoj Premium ili Music Premium servis.

To je dilema s kojom se YouTube "hrva", piše Business Insider, već godinama, i prema nekim insajderima u industriji, to je razlog zašto još nisu uspjeli stvoriti uspješni "platni zid" i sustav. Čini se da su oglašivači opet pobijedili.

Posjeti Express