Bez ljudi plovio 38 godina, a onda mu se izgubio svaki trag
Švedski teretni parobrod plovio je vodama uz obalu Aljaske 38 godina, nitko nije znao kako ni zašto, a ni gdje će pristati. Ovaj misteriozni brod SS Baychimo, originalno nazvan Ångermanelfven bio je težak 1322 tona, a izgrađen u brodogradilištu u Gothenburgu u Švedskoj. Prvi je put zaplovio 1914. godine.
Brodovi te klase bili su namijenjeni kompaniji Baltische Reederei GmbH iz Hamburga, a korišteni su u trgovini između Hamburga i Švedske. Nakon Prvog svjetskog rata i njemačkog popravka brodova on je transferiran u britansku kompaniju Hudson Bay 1921. godine. Tada je dobio naziv Baychimo a svoj je novi dom pronašao u Ardrossanu u Škotskoj.
Brod je prevozio krzno a svakog ljeta plovio je po kanadskoj obali i s njim se trgovalo duhanom, šećerom, čajem i oružjem. Tim trgovačkim aktivnostima bavili su se sve do 1931. godine kada je posada ostala zarobljena u u ledenom moru na kraju svoje trgovačke rute. Članovi posade pješačili su po ledu do obližnjeg Barrowa, na Aljaski gdje su planirali pričekati nekoliko dana da se led otopi kako bi mogli nastaviti prema svojoj sljedećoj postaji.
Nekoliko tjedana nakon led je ponovno zarobio brod, a iako je većina posade prebačena na sigurno, nekolicina je ostala u obližnjoj kolibici i čuvala brod za kojeg se pretpostavljalo kako će u tom ledu ostati cijele zime. Oni koji su ostali udomaćili su se u kolibama na plaži, a brod se nalazio nešto više od pola kilometra u daljini. Njihov je plan bio zadržati se blizu broda i isploviti sljedećeg ljeta. No 24. studenog temperatura je dramatično porasla, i sa minus 60 popela se na 0. Oluja je bjesnila tri dana, i nitko se nije usudio izaći iz kolibe.
Nakon što se oluja smirila brod nitko nije mogao pronaći, a kako piše povjesničar Kenn Harper, pretpostavili su da je brod potonuo.
No nekoliko dana kasnije jedan Eskim u lovu primijetio je negdje oko 72 kilometra dalje brod koji se oslobodio iz leda . Kada je je brod pronašao njegov kapetan Sydney Cornwell zaključio je kako brod više nije sposoban za morsku plovidbu, skinuo sav njegov teret, te ostale vrijednosti i napustio brod.
No pokazalo se kako nije bio u pravu, pa je nekoliko mjeseci kasnije brod pronađen 400 kilometara istočno. Godinu dana nakon Leslie Melvin je u blizini Nomea vidjela brod koji je izgledao kao da uz obalu dočekuje ulazak svoje posade. I nakon toga stizale su dojave o brodu koji je putovao morima, sam bez posade.
1932. godine na njega se pokušavala uspeti posada u blizini Wainwrighta, Aljaska. Godinu dana nakon toga grupa Eskima popela se na brod na kojem su ostali zarobljeni desetak dana, nakon što ih je pogodila neočekivana oluja. Nekoliko mjeseci nakon toga kompanija Hudson Bay dobila je poruku kako brod i dalje plovi morima. No budući da im je bio predaleko smatrali su da njegovo spašavanje nije isplativo, pa nikada za njim u potragu nisu ni krenuli.
Nakon nekoliko pokušaja ulaska na brod i njegova spašavanja, posljednji put je brod viđen 1969. godine u Čukotskom moru, rubnom moru Arktičkog oceana. I od tada mu se gubi svaki trag. Prije desetak godina aljaška vlada pokrenula je projekt kako bi se pronašao ovaj misteriozni brod, a istraga se provodila i sa površine mora i u njegovom dubinama.
No do danas ovaj brod ostaje velika misterija i poznat kao ''Ghost Ship of the Arctic''.