Crni dani: Milijuni koje bi Ronaldo mogao izgubiti
Optužbe Amerikanke Kathryn Mayorgo da ju je 2009. godine u njezinom rodnom Las Vegasu silovao Cristiano Ronaldo, mogle bi najveću nogometnu zvijezdu koštati gubitka unosnih ugovora koje su ga dovele na vrh ljestvice najbogatijih sportaša na svijetu. Razvoj situacije pomno prate njegovi sponzori, posebno najveći Nike koji s Ronaldom ima ugovor do kraja života čiji se iznos (ukupno) procjenjuje na milijardu dolara. Iz Nikea kažu kako su "duboku zabrinuti" zbog optužbi na račun zvijezde Juventusa.
I njegovo sponzor EA Sports pomno prati kako će se optužbe nastaviti.
"Vidjeli smo zabrinjavajuć izvještaj s navodnim optužbama protiv Cristiana Ronalda. Pomno pratimo razvoj situacije i očekujemo da se sportaši koji su naše zaštitno lice i ambasadori ponašaju u skladu s vrijednostima EA-a", naglasili su za CNN.
Ako primjere Nikea i EA Sportsa budu slijedili i drugi, njegov bankovni račun mogao bi se vrlo brzo smanjit s obzirom kako njegovi sponzori prate i sve što se odgađa u životu ove zvijezde.
A s kim sve Ronaldo ima sponzorske ugovore, koliko do njih zarađuje i bez kojih bi mogao ostati?
Ovog poznatog sportaša zahvaljujući rekordnom brojevu pratiljatelaj na Instagramu, Twitteru i Facebooku, prati više od 305 milijuna ljudi. Onim kompanijama koje preko Ronalda pokušavaju reklamirati svoje proizvode, donosi, po procjenama, više od 900 milijuna dolara, piše Verdict.
Forbes je pisao kako je Ronaldo tijekom godine dana (od srpnja 2016. do srpnja 2017. godine) objavio 580 sponzoriranih postova, koji su generirali 927 milijuna interakcija. Hookit, alat koji se bavi 'izvlačenjem' maksimuma iz takvih ugovorskih obaveza, procjenjuje kako je svaki njegov post generirao vrijednost od 1,6 milijuna dolara njegovim sponzorima.
S obzirom na to kako je vlasnik trećeg najpraćenijeg profila na Instagramu, trećeg Facebook profila s najviše pratitelja, vjerujemo da mu ne nedostaje sponzora koji bi ga podržavali. Kako piše Sportsac, Ronaldo postigne, prosječno četiri nova ugovora godišnje. Svaki se razlikuje po veličini i očekivanjima a kreću se od 500.000 dolara za tv reklame do 30 milijuna godišnje za modna sponzorstva.
Od 2003. godine kada je potpisao za Manchester United i tako ušao u elitni vrh svjetskog nogometa, Ronaldo je potpisao 31 sponzorski ugovor u 24 različite industrije. Sponzoriraju ga kompanije od modnih kuća, do različitih ulja.
Mi vam u nastavku predstavljamo neke od njih.
Egipatski čelik
U najmanju ruku možemo reći da je neobičan ugovor kojeg je Ronald potpisao sa egipatskom kompanijom za građevinski materijal. Malo se znao o tom ugovoru potpisanom 2017. godine. Ne zna se ni koliko je novaca ugovoreno, ni kada ugovor ističe. No postojanje takvog sporazuma potvrdio je sam Ronaldo na svom Twitter profilu kada je napisao "da je u partnerskom odnosu sa najsigurnijim brendom u proizvodnji čelika".
Tu njegovu objavu pratila je i slika egipatske tvornice čelika, što je u potpunosti zbunilo pratitelje.
KFC
Ukupna zarada: 2,25 milijuna dolara
Ronaldo je poznat po svom zdravom načinu života i prehrani, stoga pomalo iznenađuje njegov ugovor sa velikim lancem brze hrane KFC-om. No čini se kako ponudu od 750.000 dolara godišnje nije mogao odbiti. Lice KFC Arabia bio je između 2013. i 2016. godine, i pojavljivao se u nizu oglasa. Tijekom tog razdoblja pojavio se na nizu oglasnih plakata diljem Azije, što je najvjerojatnije bio dio istog ugovora.
PanzerGlass
Ukupna zarada: milijun dolara
Uz svoj brand donjeg rublja, čizama i mirisa, Ronaldo ima i svoju liniju zaštite za ekrane mobilnih uređaja. Sklopio je ugovor na 500.000 dolara godišnje sa kompanijom za zaštitu ekrana PanzerGlass. Ugovor ističe 2019. godine do kada će se lice poznatog Ronalda nalazi na njihovim proizvodima.
Nike
Ukupna zarada: 174,4 milijuna dolara
Svoj prvi ugovor sa Nikeom potpisao je 2003. godine dok je tada, još uvijek relativnom ne dokazani sportaš igrao u klubu s velikom bazom navijača i obožavatelja diljem svijeta. Tada mu je Nike plaćao 5,1 milijun dolara na godinu. No kako su njegovi rezultati bili sve bolji a s tim i njegova dominacija u nogometu, ugovori su mu porasli su do vrtoglavih 30 milijuna dolara godišnje. Ronaldo je postao treći sportaš u povijesti koji je potpisao doživotni ugovor sa ovim brendom 2016. godine. Prije njega tu su čast dobili Michael Jordan i LeBron James.
Ronaldo se tako dok je živ o svojim financijama ne mora brinuti s obzirom da će samo od Nikea godišnje dobivati 30 milijuna dolara, a procjenjuje se kako će tijekom života samo od ovog velikog diva zaraditi milijardu dolara. Dosada je, tijekom 15 godina, dobio već 170 milijuna dolara.
U zamjenu za to, Ronaldo je njihov ambasador. U svim utakmicama koje igra i koje je igrao za Manchester United, Real Madrid, Portugal i Juventus, nosi Nike kopačke.
Castrol
Ukupna zarada: 9 milijuna dolara i više
Castrol je Ronaldu između 2009. i 2011. godine platio 9 milijuna dolara za reklamu njihovog ulja Castrol Edge. On je bio globalni ambasador kompanije koja je sponzorirala i Svjetsko prvenstvo 2010. godine. Ronaldo je odradio dobar posao, a sponzorstvo je bilo obnovljeno 2011. godine, no nije poznato o kojem je iznosu riječ.
Emporio Armani
Ukupna zarada: 4,8 milijuna dolara
Prije nego je pokrenuo svoju liniju donjeg rublja 2013 .godine, Ronaldo je potpisao ugovor sa Emporio Armanijem i 2010. godine postao zaštitno lice njihove proljetno/ljetne kampanje donjeg rublja i traperica. Partnerstvo teško 1,6 milijuna dolara godišnje, nastavilo se četiri godine. No ubrzo je Ronaldo pomislio kako bi puno više mogao zarađivati sam od svog brenda.
Među njegovim sponzorstvima su i TAG Heuer s oko milijun dolara godišnje i Samsung. Ronaldova sportska zarada u konstantnom je usponu, a na Forbesovoj listi najplaćenijih sportaša na prvom mjestu našao se 2017. godine kada je zabilježio 58 milijuna dolara od plaće i turnirskih nagrada.
Njegovoj ukupnoj zaradi pomoći će zasigurno i posljednji transfer u Juventus za kojeg je Ronaldo potpisao četverogodišnji ugovor na 30 milijuna eura po sezoni. Osim plaće i sponzorskih ugovora Ronaldo velike prihode ostvaruje i od svog CR7 brenda, koji producira sve od odjeće do igrica za mobitele. U njegovom poslovno carstvu su i hoteli, teretane i muzeji.
Puno je zarađivao i od autorskih prava, koja je 2015. godine prodao bogatom biznismenu iz Singapura Peteru Limu.
Zahvaljujući nogometu i prije svega svom talentu i marljivom radu Ronaldo je postao jedan od najbogatijih ljudi u sportu. Iako je nemoguće izračunati njegovu ukupnu vrijednost, mediji pišu kako je riječ o iznosu od 400 milijuna dolara.
Ostaje za vidjeti moglu li slavnom Ronaldu ove optužbe poljuljati vrijednost koju ima na travnjaku pa tako i kod svojih sponzora.