Louboutin očajan - crveno više neće biti samo njegovo

REUTERS
Louboutin se već godinama bori kako bi zaštitio svoj jedinstven stil i crvenu boju na cipelama
Vidi originalni članak

Njegove poznate cipele vrtoglavih potpetica s crvenim potplatima prošetale su se New Yorkom u poznatoj seriji Sex&City i postale cipele o kojima žene sanjaju. Uz vrtoglave pete Louboutinke prate i vrtoglave cijene koje prelaze 1.000 dolara. Klijentice su mu većinom bogate žene, glumice, pjevačice i sl. Njegova najveća obožavateljica je Danielle Steel koja navodno ima više od 6.000 cipela ovog dizajnera.

Francuski dizajner cipela Christian Louboutin ideju o crvenom 'potpisu' na cipelama dobio je slučajno i to zahvaljujući crvenom laku 'Chinese Red' kojeg je koristila njegova asistentica. Od 1993. godine kada je napravio svoje prve crvene cipele, problema s prodajom i promocijom nikako nema, no probleme mu stvaraju oni koji ga žele kopirati.

Poznato je kako se Louboutin već godinama bori kako bi zaštitio svoj jedinstveni stil i crvenu boju. Posljednji u nizu slučajeva koji su završili na sudu je i onaj u kojem se čeka odluka Europskog suda o tome koliko je njegov zahtjev za zaštitom crvenog znaka u Nizozemskoj, Belgiji i Luksemburgu opravdan. Naime, slučaj seže daleko u 2012. godinu kada je nizozemski trgovac Van Haren predstavio svoju liniju koja je uključivala cipele s visokim potpeticama i crvenim potplatama.

Ugodno i korisno Zarada od crvenog tepiha: Zvijezde masno naplaćuju nošenje haljina

Louboutin je odmah odlučio lupiti šakom o stol i zaustaviti bilo koju mogućnost kopiranja njegovih zvjezdanih cipela. I u tome je uspio, odluka suda bila je na njegovoj strani i Van Harenu je zabranjena proizvodnja crnih i bijelih cipela s crvenim potplatama. No nizozemski trgovac cipelama žalio se na presudu pa se sada čeka očitovanje Europskog suda. Presuda bi trebala odgovoriti na pitanje može li netko biti 'vlasnik' crvene boje na cipelama. Louboutinov zaštitni znak je 'crvena boja Pantone 18 1663TP na potplatama'.

Pozivaju se na argument s kojim se nadaju da će pobijediti u pravnoj bitci protiv zvjezdanog proizvođača cipela. Kažu kako europski zakon ne dozvoljava zaštitni znak koji se sastoji od 'oblika koji daje značajnu vrijednost robi'. Rasprava se tako vodi oko pitanja uključuje li oblik robe i boju. Ako je odgovor da onda Louboutin neće imati ekskluzivno pravo na crvene potplate.

S tim se mišljenjem slaže i Maciej Szpunar, odvjetnik na europskom sudu. On tako smatra da se vrijednost zaštitnog znaka ne treba voditi 'atraktivnošću robe dobivenu reputacijom njezina proizvođača'.

Iako presuda još nije donesena ovo mišljenje jednog od odvjetnika predstavlja veliki udarac pravnom timu dizajnera koji kaže: "Svjetlucava crvena boja potplata nema nikakvu drugu funkciju na cipelama osim da svima pokaže da su moje".

Ispod abaje Nose najskuplju visoku modu koju mogu gledati samo njihovi muževi

Kompleksnost cijelog pitanja pokazuje i Louboutinova pobjeda u SAD-u oko sličnog pitanja. U pravnoj je bitci tada pobijedio svog modnog rivala Yves Saint Laurenta i dobio potvrdu kako su njegove crvene cipele njegov zaštitni znak.

Njegov slučaj jedan je od nizu mnogih u svijetu mode i dizajna koji se bave pitanjem koliko, tko i čega može zaštiti u industriji koja, između ostalog, počiva i na praćenju trendova.

Prošlog je tjedna tako indijski dizajner Orijit Sen vlasnik brenda People Tree optužio Christiana Diora kako je plagirao njihov print muškarca koji izvodi yoga poze. Sen tvrdi kako je dizajn ovog printa formirao još 2000. godine a prigovorio je jer je iskorišten na haljini bollywoodske glumice Sonam Kapoor na naslovnici indijskog izdanja Ella. Svoje je kritike objavio na Facebooku pod nazivom 'Unchristian Dior'.

Posjeti Express