Otkriveno izgubljeno remek djelo usamljenog Princa
"To je izvanredno. Nije dotjerano, osobno je. Osjeća se kao da ste u sobi s njim", rekao je Prince i klavijaturistica/vokal iz njegovog benda Revolution Lisa Coleman, dok su opisivali neobjavljenu snimku, demo verziju na klaviru Princeovog remek djela pjesme 17 Days. Snimka predstavlja ekskluzivan uvid i najavu njegovog nadolazećeg albuma, Piano & A Microphone iz 1983. godine, na kojem ova zvijezda pjeva solo u svom kućnom studiju.
Pjesma 17 Days je oživjela te iste godine u skladištu izvan Minneapolisa. Dok su Prince i bend započinjali sa probama, Coleman je počela svirati u zvuku reggae, piše The Guardian.
"Počeli smo raditi s tim, Princu se jako svidjelo pa smo radili na tome cijeli dan. Vokali u pozadini 'ha ha ha' smišljeni su jako brzo. Mislim da smo tekst imali već sljedećeg dana. On je oduvijek jako brzo radio, jako brzo stvarao", priča Coleman. Dodaje kako je sljedeća klavirska dionica nastala, također i bazični dio Purple Raina, od toga da je Prince "osobno upoznavao pjesme, i baš ih osjetio u sebi, svom tijelu".
Prince Rogers Nelson jako je dobro poznat po svom pjevanju, pisanju pjesama, sviranju gitare i plesanju, no puno manje po svojim vještinama sviranja klavira, zbog čega su ove snimke zapravo fascinantan uvod u njegov kreativan proces. 17 Day čini se sadrži i dijelove utjecaja jazza i klasike.
"On je došao iz crkve, pa je njegovo gospel pjevanje i sviranje bilo gotovo intuitivno", objašnjava Coleman. "No tada bi ga privukle neke harmonijski kompleksnije stvari ili neki jazz i glazba koja ima na neki način više prostora za kreativnost, poput Joni Mitchell", dodaje.
Na albumu se pojavljuje i obrada njezine pjesme A Case of You zajedno sa kosturom verzije njegove ključne stvari Strange Relationship, pjesme za koju će Coleman reći "da je lebdjela zrakom godinama" prije nego ju je snimio.
"Bio je nevjerojatan ali nije ostavljao puno nedovršenih stvari. Mogao je neke pjesme imati godinama i odjednom ih početi ponovno svirati i reći Hajdemo nešto s ovim napraviti. Bio je brz, ali isto tako je bio i jako pažljiv", naglašava.
17 Days, pjesma s B strane albuma When Doves Cry, prvi se put pojavila 1984. godine, a Prince je tekst potpisao zajedno sa Coleman, Wendy Melvoin i klavijaturistom Matt “Doctor” Finkom.
"Najčešće su početne ideje uvijek dolazile od njega, no ove su zapravo došle iz zajedničke svirke", rekla je.
Tekstove je napisao zapravo Prince, a Coleman vjeruje kako je priča pjesme o usamljenoj sobi koju ostavlja ljubavnik zbog nekog drugog, tipična priča čovjeka iza mitologije.
"Tu priču o usamljenoj osobi često je pjevao, kao npr. u When You Were Mine ili The Beautiful Ones. Iako koristi dijelove koji su pomalo 'junački', u isto je vrijeme bio poput srne, jako ranjiva osoba. Te velike smeđe oči mogle su vas ubiti, no borio se sa svojim uspjehom. Jedan od razloga zbog kojeg je ostao u Minnesoti cijeli svoj život bio je i u tome što mu je takav život omogućavao slobodu. Bilo je posebno teško nakon Purple Rain, jer su tada krenule limuzine, avioni i tisuće ljudi stalno su bile oko njega. Mislim da mu je bilo teško odlučiti kada može biti samo Prince, čovjek, a kada postaje Prince, superzvijezda. Temeljito se davao u to", naglasila je.
Snimke Piano&A Microphone iz 1983. godine označavaju početak te tranzicije od zvijezde u globalnu megazvijezdu, što je postao nakon 1994. godine i Purple Raina.
"Apsolutno. On je svakodnevno radio na tome da postane velik. Ako je to značilo da se mora snimati dok svira na klaviru i poslije preslušavati te snimke, to bi i napravio. Promatrao je sam sebe, svoje snimke, videa, gledao se u ogledalima diljem kuće. Iscrpljivao bi se plešući, vježbao okretaje, špage, visoke pete, sve. Htio je biti siguran da će u jednom trenutku, a on će stvoriti taj trenutak, biti čovjek za kojeg će cijeli svijet reći Wow", naglašava Coleman.