"Vlada nam je smanjila budžet, a mi smo postali europski broj 1"

Goran Jakus (PIXSELL)
Budžet Turističke zajednice Vlada je smanjila pod izlikom rasterećenja gospodarstva, a onda je Zagreb postao najbolja božićna destinacija
Vidi originalni članak

Zagreb je ovih dana dobio laskavu titulu najljepše svjetske adventske destinacije, a ostvario je i rekordan broj noćenja dolazaka od jednog milijuna. 

Glavni grad Hrvatske postao je europska turistička top destinacija, a o ovom velikom uspjehu razgovarali smo s direktoricom Turističke zajednice grada Zagreba, 46-godišnjom Martinom Bienenfeld.

Zagreb je zabilježio milijuntoga gosta. Srušen je rekord turističke sezone u glavnom gradu.

Da, to je velika stvar za Zagreb. Otkad vodimo statistiku dolazaka i noćenja, prvi put imamo milijun dolazaka. Rekla bih da je to znak da ćemo ovu godinu završiti s dvoznamenkastim postotnim povećanjem, a to je oko 100.000 gostiju više u odnosu na prošlu godinu.

Zagreb privlači drugačiji tip gostiju nego jadranska obala.

U Zagreb gosti dolaze na kratki city break odmor, zbog novih doživljaja, zabave i kulturnih sadržaja. Svakako treba napomenuti i kongresne goste koji dolaze na brojne međunarodne konferencije. Još donedavno, tijekom ljeta, Zagreb je bio tranzitna destinacija na putu prema moru, no zahvaljujući kontinuranom radu na razvoju turističke ponude i snažnoj promociji to se sad promijenilo. Naš grad je definitivno postao cjelogodišnja, kako poslovna, tako i odmorišna destinacija te je prepoznat i u europskom okviru te smo na to jako ponosni.

Teško je napraviti destinaciju, uvijek je lakše revitalizirati nešto.

U Zagrebu se turizam razvija već godinama, ali posljednjih pet, šest godina stvar se intenzivirala, pri čemu je Zagreb ulovio korak sa svjetskim trendovima i vrlo brzo pokazao rezultate. Promijenio se u međuvremenu i pristup turizmu te profil gostiju. Danas su najčešći gosti oni koji ciljano dolaze na boravak od dva do tri dana. Zagreb je u svakom slučaju veliki turistički zamah doživio zbog sve više direktnih avionskih linija koje su iznimno važne za city break putovanja. Laka dostupnost pogoduje i kongresnom turizmu. Na primjer, samo kongres Jehovinih svjedoka ovoga ljeta doveo je u Zagreb 16.000 ljudi.

Zagrebu se neplanirano dogodila sinergija puno elemenata koji su rezultirali ovom vrstom turizma.

Sinergija se nije dogodila neplanirano. U kreiranju ukupnog turističkog proizvoda grada Zagreba, gradski uredi grada Zagreba vrlo su zaslužni za podršku, tu su i institucije vezane za turizam, te u konačnici turistička industrija. Moram naglasiti da je jako dobar posao u vidu promocije odradila i Hrvatska turistička zajednica, a svakako snažan vjetar u leđa turizmu grada dali su i građani Zagreba proaktivnim sudjelovanjem u kreiranju turističke ponude grada i unapređenjem usluga. Mi smo primjer uspješnosti kampanje ‘Hrvatska 365’ na nacionalnoj razini, a Advent u Zagrebu je sigurno jedan od naših najjačih turističkih aduta. Budući da je njegova organizacija iznimno zahtjevan i minuciozan posao, sinergija svih sudionika je definitivno ključ uspjeha.

Puno surađujete i s privatnim iznajmljivačima soba, a rasplamsala se i apartmanska ponuda.

Potražnja, ali i gospodarski elementi učinili su svoje i iznjedrili privatne iznajmljivače. To pokazuju i brojke - primjerice 2006. imali smo 42 registrirana privatna iznajmljvača, a danas ih je više od 900. Za Zagreb kao city break destinaciju izrazito je bitan doživljaj života i duha grada, pri čemu privatni iznajmljivači imaju posebnu ulogu, a njihova srdačnost i autentična usluga su čest adut za povratak gosta.

Prema kojim kriterijima je Zagreb imenovan najboljom adventskom destinacijom?

Ugledni nezavisni portal European Best Destinations prema određenim kategorijama izabire i najbolje destinacije, tako postoji kategorija u kojoj se gradovi natječu za najbolju adventsku destinaciju. Ove godine u izbor je uvršten i Zagreb, a posjetitelji portala mogli su temeljem vlastitog iskustva odabrati jednu od dvadeset ponuđenih destinacija. Glasalo je više od 100.000 ljudi iz 176 zemalja, a njih 30.000 odlučilo je da smo mi najbolji. Zadnje dvije godine pobjednik je bio Strasbourg, a ove su godine iza nas. Ova titula nas jako veseli jer je utemeljena na izboru, tj. doživljaju javnosti, a to znači da su posjetitelji Adventa u Zagrebu prepoznali njegovu kvalitetu. Oznaka najbolje adventske desitinacije će nam svakako pomoći i u našem daljnjem radu te još aktivnijoj promociji na ciljanim tržištima jer ćemo je moći koristiti tijekom cijele 2016. godine.

I ove godine uvedena je nova adventska lokacija.

Svake godine se trudimo obogatiti ponudu. Prošle godine je realizirano klizalište, a to je originalna ideja gradonačelnika Milana Bandića. Klizalište je odmah postalo najznačajnija adventska lokacija, čime je ponuda Zagreba podignuta na jednu višu razinu. Ove godine su noviteti bili program Adventski kalendar, ledene skulpture na platou Gradec, Festival božićnih kolača i kolačića te tematske izložbe. Važno je napomenuti da su se u kreiranje adventskih sadržaja uključile i kulturne institucije, a najviše muzeji i galerije te profesionalna udruženja, kao što je Društvo arhitekata Zagreba. Posebno bih istaknula i veliki pomak u adventskoj ponudi na središnjem trgu koja je izrazito dobro prihvaćena od građana i posjetitelja. Bitno je konstantno osvježavati sadržaje kako bi manifestacija uvijek imala novu dimenziju.

Tko financira Turističku zajednicu grada Zagreba?

Turistička zajednica grada Zagreba ne financira se ni iz državnog ni iz gradskog proračuna. Propisima je određeno da se TZGZ financira iz boravišne pristojbe koja iznosi sedam kuna po noćenju te turističke članarine koju uplaćuju gospodarski subjekti koji na području grada Zagreba obavljaju turističku ili s turizmom povezanu djelatnost. Hrvatski Sabor je na zadnjoj sjednici izmijenio zakon pa se od iduće godine turistička članarina smanjuje. Vlada je to opravdala rasterećenjem gospodarstva, no to će se snažno odraziti na naš rad jer 80 posto budžeta TZGZ-a čini turistička članarina.

Iz kojih država najviše dolaze gosti u Zagreb?

Po broju dolazaka najviše je gostiju iz Koreje, Njemačke, Sjedinjenih Američkih Država, Italije i Španjolske, a što se tiče noćenja, to su gosti iz SAD-a, Koreje, Njemačke, Italije i Velike Britanije. Drago mi je da je suradnja s uredima Hrvatske turističke zajednice u inozemstvu na visokoj razini, posebno u New Yorku, a to je sigurno rezultiralo odličnim rezultatima u broju dolazaka i noćenja s tržišta Sjedinjenih Američkih Država.

Posjeti Express