Žene sve više postaju ovisne o kockanju
Jessica spada u kategoriju novih vrsta žena. Ova zdravstvena radnica s nepunim radnim vremenom, iako će teško priznati, ovisna je o igranju Candy Crush Sage na svom pametnom telefonu.
Igra oko godinu dana i svjesna je kako joj je o tome neugodno govoriti što više mjeseci prolazi. Iako još ne plaća dodatne bonuse jer bi to za nju značilo "da je skroz zaglibila", boji se, da ako i jednom napravi uplatu, kako će se "zakačiti" na redovite kupovine.
Candy Crush Saga je puzzle igrica, u kojoj posebno uživaju žene, a igrači moraju spojiti set crvenih želea i ostalih slatkiša izbjegavajući pri tome prepreke.
Razmišljala je prestati igrati, ali svjesna je kako je to sada teško.
"Stalno te drže dodajući nove razine igrice", kaže.
Nije ovisna o bilo čemu drugom u životu, piću, cigaretama ili drogi i ne upotrebljava riječ "ovisnost" u vezi s Candy Crushom. Ali kaže kako ga igra svaki dan te da to ne može propustiti.
Istraživanje koje je provela Heather Wardle, bivša šefica za istraživanje kockanja na društvenom Institutu NatCen, ukazuje na to da se žene mlađe od 35 godina počinju kockati ranije nego žene njihove dobi prije, ali ukazuje i na sve više znakova nezdrave privrženosti tome.
Wardle, koja je sada šefica Gambling&Place Research Huba na Geofuturesu, kaže kako te žene sudjeluju u više vrsta kockanja, češće kockaju, a rezultat toga je više poteškoća.
U međuvremenu, Liz Karter, autorica knjige "Žene i problem kockanja", susrela je s puno profesionalnih igračica koja sada dolaze, a kojih nije bilo prije pet godina.
Zaključuje kako sve više žena pati od depresije i anksioznosti, a ona je radila sa ženama koje su izabrale kocku kao antidepresiv.
Smatra se kako okruženje može imati odlučujuću ulogu. Kockanje među ženama bilo je češće u 1950-ima, ali se to promijenilo 1960-ih.
Za Wardlejevu su kladionice postale pretežno muški prostori koji isključuju žene. No, pojava online binga i kockanja, posebice među kockaroškim tvrtkama koje ciljaju na žene, stvorile su široko žensko tržište.
King Digital Entertainment razvio je igru Candy Crush i to su je targetirali baš prema ženama, a prema prošlogodišnjem izvješću "svakog je kvartala postizala razinu od prosječno 1,5 milijarde dnevnih igrača svakoga dana".
Prema mišljenju Karterove lagano je napraviti prijelaz s društvene online igrice, kao što je Candy Crush na trošenje nekoliko funti za online bingo. King Digital oko ove priče ništa nije želio komentirati.
Statistika pokazuje kako su osobe od 16 do 24 godine u dvostruko većoj opasnosti zbog kocke, a u ukupnoj populaciji sedam posto mladih muškaraca i dva posto mladih žena upast će u tu kategoriju.
Kockanje u privatnosti, na mobitelu ili iPadu, je trend koji zabrinjava.
"Vidjela sam žene koje su izgubile sposobnost da se suoče i pogledaju si u lice. Sjesti i pogledati nekoga u oči postaje izgubljena umjetnost", rekla je Karter.
Prema njezinu iskustvu, postoje osnovne razlike između muških i ženskih kockara. Muški više na glas govore o kockanju, a žene će gotovo uvijek pobjeći od stvari koje ne žele osjećati.
"Za žene, to je gotovo uvijek motivacija zbog poteškoća u vezi."
Malo istraživanje provedeno na problemu vezanim uz kocku među mlađim ženama kao i uočeni trendovi su zabrinjavajući.