Skandal s ulaznicama za Svjetsko prvenstvo u SAD-u: 'Mundijal? FIFA je pohlepna'
Više od 160.000 Njujorčana pohrlilo je na birališta ovog vikenda kako bi započeli rano glasanje na tijesnim izborima za gradonačelnika Velike Jabuke, piše New Yrok Times. Zastupnik Zohran Mamdani, demokratski kandidat, stalni je vodeći u anketama; bivši guverner Andrew M. Cuomo, koji se kandidira kao neovisni, bio je drugi; Curtis Sliwa, republikanski kandidat i osnivač Guardian Angelsa, zaostaje na trećem mjestu.
Mamadani računa na glasove sportskih fanova u New Yorku, kao i građana europskog proijekla koji prate nogomet pa zato pokreće peticiju. "Najveći sportski događaj na svijetu održava se u našem dvorištu. Ali većina Njujorčana neće moći gledati ga uživo.
Potpišite našu peticiju kojom pozivamo Svjetsko prvenstvo u nogometu da stavi igru ispred pohlepe: zohranfornyc.com/gameovergreed", objavio je na društvenim mrežama. U videu kojeg je također objavio Mamdani u odijelu na nogometnom terenu objašnjava u čemu je problem s FIFA-om.
- Svjetsko prvenstvo dolazi u Ameriku idućeg ljeta i kao zagriženi fan nogometa... Pardon, soccera, ne mogu biti više uzbuđen oko toga. Ali hoće li radnička klasa New Yorka zapravo moći pogledati utakmice uživo? Pretprodaja karata počinje i prvi put FIFA koristi takozvano "dinamično" određivanje cijena ulaznica. Pa tako The Athletic piše da će karte koštati od 60 do čak šest tisuća dolara. Na taj način u stvarnom vremenu će računati koliko mogu dobiti za ulaznicu. A karte će se onda moći "preprodati" na službenom FIFA-inom sajtu bez ograničenja cijene. To znači da ćete kartu od 60 dolara smjeti rpodati za šest tisuća dolara?! I za razliku od zadnja tri SP-a, neće ostaviti ulaznice za domaćina. To znači da se najveći sportski događaj na svijetu igra u našem dvorištu, a vas će izbaciti s njega cijenom koju nećete moći platiti. Zato pozivam nogometne fanove da potpišu peticiju neka FIFA zaustavi "dinamičnu prodaju ulaznica". I ograniči cijenu po kojoj se karte mogu preprodati. A 15 posto karata ostavi za navijače iz zemlje domaćina. Nazovimo ovo mešetarenje ulaznicama imenom koje odgovara: pohlepa!" - kaže Zohran Mamdani.
Porast popularnosti nogometa u SAD-u je eksplozivan. Prema istraživanjima, čak 87 milijuna Amerikanaca pokazuje barem djelomičan interes za Svjetsko prvenstvo, a bazu navijača čine sve mlađe, raznolikije i angažiranije demografske skupine. U posljednjih pet godina, čak 17% sadašnjih navijača tek je počelo pratiti nogomet, što svjedoči o nevjerojatnoj moći ovog sporta da privuče novu publiku.
Ovaj rast nije ograničen samo na gledanje. Gledanost međunarodnih klupskih natjecanja porasla je za impresivnih 60% od 2018. godine, dok je domaća Major League Soccer (MLS) liga zabilježila porast gledanosti od 57%. Američki navijač danas je sofisticiraniji no ikad, prati više liga istovremeno i puno dublje razumije igru nego 1994. godine, kad se nogometno SP zadnji put igralo u SAD-u.
New York, sa svojom multikulturalnom strukturom, predstavlja savršen mikrokozmos američke nogometne strasti. Grad je rangiran kao drugo najvažnije tržište za Svjetsko prvenstvo u SAD-u i vodeće tržište po gledanosti utakmica američke reprezentacije. Njegova raznolika populacija znači da se na ulicama ne navija samo za SAD, već i za Meksiko, Argentinu, Englesku i desetke drugih nacija, stvarajući jedinstvenu atmosferu.
Upravo u tom epicentru, gdje će se na stadionu MetLife odigrati veliko finale, kandidat za gradonačelnika Zohran Mamdani pokrenuo je kampanju "Game Over Greed" (Igra iznad pohlepe), usmjerenu izravno protiv cjenovne politike FIFA-e.
- Stabilna budućnost nogometa ne može se graditi na uskraćivanju mogućnosti radničkoj klasi da gleda utakmice uživo. Stadioni postaju "knjižnice" kada se iz njih istisnu najstrastveniji navijači - kaže Mamdani.