Na ovoj ribarnici tuna se prodaje za milijune
Tsukiji riblja tržnica u Tokiju svojevrsna je burza ribe ili 'centar svijeta' riblje trgovine kako ju je prozvao Business Insider. Dnevno se proda ribe u vrijednosti 21 milijun dolara, koja onda odlazi u najfinije riblje i sushi restorane unutar i izvan Japana. Osim što je centar za ribolovce, preprodavače, trgovce i ugostitelje Tsukiji tržnicu s velikim entuzijazmom obilaze i turisti te ljubitelji gastronomije.
Tržnicu je najbolje posjetiti u zoru, kada kreće okupljanje i najveći žamor. Nije najlakše 'upasti' unutra jer je turistima ulazak dopušten tek oko 10 ujutro, dok se najbolji biznis odvija od tri do šest. Za one sretnike koji uspiju, pred njima se otvara jedan novi riblji svemir gdje se svaki dan nudi 480 različitih vrsta morskih plodova i ribe, i 270 vrsta pripremljenih proizvoda, a oko 120 sretnika dnevno može prisustvovati i velikoj aukciji tune.
Zvijezda tržnice je sasvim sigurno upravo plavorepa tuna, sada već izrazito ugrožena riblja vrsta. Ovisno o veličini ribe i količini masti tune se prodaju između 2.000 i 20.000 dolara po ribi, a rekorderka je tuna iz 2103. godine za koju je vlasnik sushi restorana Kiyoshi Kimura platio 1.76 milijuna dolara.
Tuna se, kao i sve druge ribe, smrznuta dostavlja iz različitih krajeva svijeta u Tokijo. Ne tržnici mora biti najkasnije 24 sata nakon ulova, a trgovci se prije prodaje bave odmrzavanjem i čišćenjem ribe.
Golemi primjerci režu se bučnim pilama, uskim hodnicima manevriraju viličari, glasno viču trgovci i kupci, a turisti moraju paziti gdje staju i zalaze jer u takvoj žurbi nitko na njih ne obraća pažnju. Neki preprodavači dok režu i čiste ribu masiraju ili joj pričaju.
Na kraju radnog dana jedino što preostaje su stotine kutija od stiropora, i kašete prepune ribljih iznutrica.
Dio ribe kupuju ugostitelji koji imaju restorane oko same tržnice gdje se, navodno, može za relativno malen novac pojesti najbolji sushi na svijetu.
Tržnica se nalazi u Tsukiji distriktu u centralnom Tokiju, no uskoro će se seliti u nove 5.42 milijarde dolara vrijedne prostore na istoku grada. Tamo će biti bolji uvjeti za skladištenje ribe, a zgrade bi trebale biti i otporne na potrese, no biti će i manje pristupačne turistima. Prije prodaje najbolji komadi često prolaze i blagoslov.
Tržnica ima dva djela, jōgai-shijō je dio gdje se nalaze sushi restorani i mali dućani koji prodaju već procesuirane proizvode, a jōnai-shijō je mjesto gdje se ribe donose, režu i preprodaju ugostiteljima, a tamo je i aukcija tune.
Tsukiji tržnica utemeljena je 1935. godine, no sama tradicija ribljih tržnica kraj rijeka nazvanih "Ulogashi" datira iz 16. stoljeća. Tada je prvi Tokugawa šogun dao narodu pravo na izlov i kupnju ribe sve dok se najbolji komadi prvo daju najvećem dvorcu u Japanu, onome u gradu Edo otkuda su Tokugawe i vladali.
Kroz Tsukiji riblju tržnicu prolazi više ribe nego igdje drugdje na svijetu. Profesor antropologije sa Harvarda Ed Bestor karijeru je posvetio proučavanju japanske sushi kulture, a Tsukiji tržnicu naziva 'centralnim živčanim sustavom globalne riblje industrije'.