Masovno zombi krvoproliće u Prknu i u Tisnom
Trenutačno najpopularniji hrvatski izvozni proizvod je SCUM, online igra preživljavanja koju je u manje od dva tjedna kupilo 880.000 igrača iz cijeloga svijeta. U to kratko vrijeme ova igra se smjestila među najpopularnije igre u hrvatskoj povijesti, a koliko je naslov zagrebačkog studija Gamepires oduševio gamere svjedoči i činjenica da su iz Valvea, tvrtke koja je vlasnik online trgovine Steam, potvrdili kako je SCUM imao najveći skok prodaje u povijesti njihove trgovine.
Sve su ovo impresivne brojke, pogotovo kad se uzme u obzir da igra još nije gotova. Naime, Gamepires ju je ponudio u Steamovu programu za nove igre koje su još u razvoju, i to po sniženoj cijeni. Odličan i ležeran pristup u promociji razvoja igre kroz YouTube videa te suradnju s online streamerima koji su igru isprobali i objavili niz videa u danima prije lansiranja pomogli su da igra doslovno "eksplodira" na društvenim mrežama i u prvom danu se prodala u 250.000 kopija.
"Praktično živimo u studiju, jednostavno moramo biti tu. Misliš da će biti lakše nakon što napraviš jednu zakrpu, ali već sad radimo na sedmoj kako bi igra bila što stabilnija i imala što bolje performanse", komentirao je Levenski život svojeg tima u posljednja dva tjedna. Dodaje kako im se nakon uspjeha igre javlja i mnogo potencijalnih partnera koji sad žele dodati vlastite servise u igru, a među njima su brojni tehnološki divovi.
Golemi uspjeh igre Gamepiresu je donio i drugi "problem". Moraju zaposliti niz ljudi te se preseliti u veći prostor kako bi mogli održavati i razvijati igru.
"Zaposlili smo kolegu koji radi od doma jer nemamo dovoljno mjesta", kaže Andrej i dodaje kako je njih 20-ak sad smješteno u 140 kvadrata te da traže prostor od 500 kvadrata. Najpotrebniji su im programeri, trenutačno ih imaju šest, a ciljaju na desetak, no zaposlit će ljude i u svim ostalim odjelima, poput art dizajna.
"Pokazali smo da imamo tehnološki napredan i uspješan proizvod te vjerujem da ćemo zbog toga dobiti puno bolje ponude potencijalnih zaposlenika, ali vidjet ćemo kako će to ići kad objavimo natječaje. Ako ne bude dovoljno kadra ovdje, uvijek ostaje zapošljavanje izvana", rekao je Levenski.
Prva ideja za SCUM nastala je prije dvije i pol godine, kad su nakon igre Gas Guzzlers u Gamepiresu razmišljali što dalje.
"Shvatili smo da nije dovoljno imati dobru igru", kaže Levenski o igri koja se prodala u 300.000 kopija, ali kroz nekoliko godina.
SCUM je u svojoj osnovi simulacija preživljavanja u zatvoru koji je dio reality showa o robijašima koji pokušavaju pobjeći s fiktivnog otoka Bagne de Cayenne. Igrači, odnosno zatvorenici bore se za slavu i život, no igra tu nudi i za ovaj žanr neuobičajenu kompleksnost, poput praćenja metabolizma, unosa vitamina i minerala te razvijanje vještina koje će biti ključne za uspjeh.
Sve to se odvija u okruženju koje podsjeća na Hrvatsku, pa ćete i hodajući mapom vidjeti mjesta koja izgledaju kao slavonska i dalmatinska sela s tablama Špičkovine ili Huma te Porata i Stona te 60-ak drugih mjesta.
"Htjeli smo napraviti nešto atraktivno, a da nije isfurano poput tropskih otoka koji su bili česti u ovom žanru. Željeli smo zadržati sunčano područje pa smo se odlučili na mediteranski stil za obalu. Jedan od članova tima često posjećuje Brač te smo kod njega fotografirali brojne kuće i krajolik koji je postao dio igre", priča Levenski te dodaje kako su isto to učinili i za slavonski krajolik.
Kako bi uštedjeli na razvoju igre, tehnologijom snimanja pokreta skenirali su svoja lica, pa su i sami postali dio igre. Trenutačno su u SCUM-u njih troje, ali s vremenom će ubaciti i ostale članove tima. No kaže da su otvoreni za to da u kasnijoj fazi u igru ubace i poznate Hrvate iz stvarnog svijeta. Sami su u svojem prostoru snimali i pokrete tijela, ali kad bi morali snimati veće pokrete i skokove za kretanje likova, rezervirali su sportsku dvoranu u kojoj su to mogli obaviti.
"Prošli smo kritičnu granicu u razvoju igre te nam ovaj uspjeh daje mir za poslovanje i kreativni razvoj. Sad tek kreću prave stvari jer smo puno slobodniji razmišljati, a ako se pojavi neki talent i idealna osoba za naš tim, ne moramo razmišljati možemo li ga primiti", priča Levenski. Tijekom razvoja igre sve do konačne verzije autori će raditi na tome da SCUM radi što bolje, ali i da ima nove sadržaje i mogućnosti, no to će značiti i da će cijena igre postupno rasti.
"Moramo odati poštovanje onima koji su riskirali s nama u startu i dali nam povjerenje te kupili igru po sniženoj cijeni. Oni koji će čekati, kasnije će morati platiti više", dodaje Levenski.