Mračna tajna internetskog diva - zašto je skrivaju?
Snapchat ozbiljno shvaća vlastitu tajnovitost. Vrlo, vrlo ozbiljno.
The Daily Beast navodi slučaj jednog bivšeg zaposlenika Snapchata. Prvoga dana bio je prisiljen sjediti kroz zloslutno predavanje gdje je slušao prijetnje otkazom ako spomene i riječi o tome što radi prijateljima ili obitelji.
Rečeno mu je da ne može dovesti nikoga u zgradu bez prethodnog odobrenja, a čak i ljude s dozvolom smio je povesti isključivo u posebne dvorane za sastanke ili u kafić.
Nakon što je sjeo za radni stolo, shvatio je da uopće ne može govoriti o svojem poslu.
Tvrtka svoje poslovanje drži u strogo razdvojenim odjelima gdje prodaja, sadržaj i svi koji nisu na inženjerskim pozicijama uopće ne znaju što se događa.
Osim elitne skupine inženjera i onih u bliskom krugu prijatelja šefa Evana Spiegela, većini zaposlenika nema pristup verziji aplikacije gdje se najnovije značajke testiraju i implementiraju.
"Najviše sam saznao o novim proizvodima putem vijesti", rekao je drugi zaposlenik.
Ali tvrtka je postala tako opsjednuta privatnošću da blokiraju pristup vlastitoj aplikaciji na vlastitim zabavama. Tijekom Snapchatove božićne zabave u Beekman Hotelu i golemoj, 4 milijuna dolara vrijednoj novogodišnjeg zabavi u Los Angelesu zaposlenici i gosti imali su selotejp preko kamera na njihovim telefonima.
"Evan je paranoičan i poludi kad neke informacije iscure", rekao je još jedan bivši zaposlenik.
Prema trojici sadašnjih zaposlenika, zabranjen je pristup na čitav jedan kat ureda u New Yorku, a zaposlenicima je preostalo samo špekulirati što se tamo događa.
Kao što je Snapchat tajnovit o svojim internim operacijama, jednako su tajnoviti o svojim podacima. Snapchat rijetko otkriva konkretne brojke. A one koje objavljuju vrlo su neprecizne.
Dok je Snapchat objavio neke opsežne statistike tijekom javnih prezentacija - uključujući priču o 178 milijuna dnevno aktivnih korisnika u trećem tromjesečju 2017 - tvrtka nije objavila nikakve detaljne statistike vezane uz mnoge od najpopularnijih elemenata aplikacije. U istom tom kvartalu 2017. godine je Snapchat izgubio 443 milijuna dolara i gotovo očajnički pokušavaju naći načine za monetizaciju.
Zaposlenici, partneri i investitori tapkaju u mraku o tome koliko dobro mnoge ključne značajke aplikacije funkcioniraju.
Snapchat je izgrađen kao način privatnog dijeljenja fotografija i poruka, no Snapchat ne otkriva podatke o tome koliko osoba dnevno dijele fotografije ili poruke. Instagram, izravni konkurent tvrtke Snapchat, objavio je podatke o dnevno aktivnim korisnicima (DAU) kao i one za svoje značajke Stories.
The Daily Beast pregledao je pet mjeseci povjerljivih podataka DAU za gotovo svaku značajku aplikacije i uzevši u obzir neke brojke, nije ni čudo da ih Snapchat pokušava zataškati. Oglašivačima prezentiraju brojke o milijunima dnevno aktivnih korisnika, ali ne otkrivaju podatke o ukupnom broju ljudi koji koriste Discover, dio aplikacije koji funkcionira slično kao omanji magazin i izdavači troše stotine tisuće dolara da bi objavili sadržaj specifično napravljen za Discover. Taj dio aplikacije ne koristi oko 80% korisnika. Uzevši u obzir da su i cijene dionica Snapchata značajno pale, nije ni čudo da šute o svim brojkama.