Najbrži zrakoplov u povijesti ne leti nego je - u muzeju
Budući da je mogao postići brzinu veću od 3.2 maha (oko 3500 km/h), Lockheed SR-71 Blackbird ili Crna Ptica je definitivno bio i ostao najbrži ikad napravljeni zrakoplov.
Iako njegove nevjerojatne mogućnosti nikada nisu dosegnute, SR-71 otišao je u mirovinu sa završetkom Hladnog rata.
Crna Ptica je naime povučena iz upotrebe 1990. godine, neposredno prije pada Sovjetskog Saveza.
Na inzistiranje američkog kongresa, tri letjelice su vraćene u akciju u razdoblju između 1995. i 1998. godine, a NASA je ove letjelice koristila u znanstvene svrhe sve do 1999. godine.
Na kraju, ovaj je izviđački zrakoplov povučen iz korištenja bez prikladne zamjene.
Glavni razlog za to je bila previsoka cijena operacija. Američke zračne snage su, uz to, sumnjale da se SR-71 neće moći nositi sa novim sovjetskim (kasnije ruskim) PVO sistemima i presretačima kao što su to mogli novi modeli. Upravo zato su se naknadno protivili inicijativi kongresa da se zrakoplov vrati u uporabu.
Prema navodima američkih zračnih snaga, troškovi SR-71 iznosili su oko 200.000 dolara po satu leta.
Također, cijena održavanja ove letjelice je prerasla sva očekivanja, a kad se tome doda logistička podrška, točnije punjenje gorivom tijekom leta (što je koštalo dodatnih 18.000 dolara po satu), cijena je bila neprihvatljiva, piše National Interest.
Budući da se Hladni rat bližio kraju, troškovi se više nisu mogli opravdati, pa je na kraju najbrži zrakoplov završio u muzeju.