U najdulji svjetski most ugradili čelika kao za 60 Eiffela

Youtube
Gradio se osam godina, a uključuje i podvodni tunel
Vidi originalni članak

Najdulji morski most na svijetu uskoro će se otvoriti za promet. Osam je to godina nakon početka izgradnje koja je bila komplicirana - kasnila je, probijen je budžet, poginuli su radnici, a bilo je i puno optužbi za korupciju.

Most je dugačak 55 kilometara i skupa sa tunelom spaja dvije administrativne regije - Hong Kong i Makao - sa Zhuhaijem. Izrazito će, najavljuju, skratiti vrijeme putovanja više od 60 milijuna ljudi.

Projekcije su da će preko mosta na dnevnoj bazi proći 40.000 vozila dnevno. Vrijeme putovanja će skratiti za 60 posto, a neka projekcija roka trajanja mosta je 120 godina.

Inženjeri koji su ga gradili morali su smisliti kako riješiti problem mekanog i dubokog oceanskog tla, a to su na kraju učinili tako što su zabili sto golemih čeličnih cilindara u pješćano dno, što je udarilo temelje dvama umjetnim otocima.

Autocesta u jednom trenutku postaje tunel koji se proteže ispod površine oceana i to više od šest kilometara kako ne bi ometao vitalni prekomorski transport. Internacionalni aerodrom u Hong Kongu je vrlo blizu mosta što znači da su inženjeri morali udovoljiti visinskim restrikcijama.

Ekolozi i biolozi javljali su se zabrinuti za budućnost kineskog bijelog dupina koji živi u tim vodama, a osjetljiv je na radove. 

Gao Xinglin, projektni menadžer mosta, rekao je kako ga je konstrukcija 6.7 kilometarskog podvodnog tunela koštala besanih noći i ozbiljnog stresa.

"Bilo je noći kada nisam mogao zaspati, jer je bilo previše izazova, rekao bih čak i problema, tijekom gradnje. Izluđivalo me to", rekao je Gao novinarima. 

"Povezivanje cijevi teških 80.000 tona ispod površine oceana nepropusnom tehnologijom je bio nevjerojatan izazov", kaže Gao.

Više od 14.000 radnika radilo je na mostu i tunelu, a preko uključeno je bilo i 300 brodova kako bi se napravio most kojeg neće, kažu, srušiti niti potresi niti tajfuni.

Kineska novinska agencija Xinhua novosti kaže kako je 420.000 tona čelika korišteno za projekt, što je 60 puta više od Eiffelovih tornja u Parizu.

Cijena izgradnje je preko 15 milijardi dolara, a kritičari kažu kako je to dio perfidnog plana Kine da "utopi" Hong Kong u središnjicu te mu oduzme njegovu jedinstvenu političku kulturu.

Jedan od dizajnera, Lin Wei, napisao je u The Straits Times kako je Kina ovim poduhvatom svijetu pokazala da, kad je građevina i inovacije u pitanju, vodi, a drugi se trebaju dobrano potruditi da je stignu.

Posjeti Express