Airbus A380 mogao bi postati novo čudo tehnologije kad je riječ o privatnim zrakoplovima, ali mali Cirrus Vision Jet kreće u potpuno drugom smjeru. Airbus radi sve veće zrakoplove, ali Cirrus se okrenuo jeftinijem dijelu tržišta i trebao bi koštati nešto manje od dva milijuna dolara što ga čini najpoovoljnijim privatnim mlažnjakom na svijetu, praktički upola cijene idućeg najjeftinijeg mlažnjaka.
Vision Jet je projekt koji traje već deset godina, a kako priča Cirrusov potpredsjenik za marketnig i komunikacije, Ben Kowalski, proizvodni primjerak je poletio još u ožujku prošle godine, a kompanija sada povećava proizvodnju i broj isporuka.
Business Insider donosi kratki pregled najpovoljnijeg privatnog mlažnjaka na svijetu.
Ovo je tek posljednji u nizu mlažnjaka predstavljenih u segmentu najlakših letjelica.
Odmah se vidi da je Vision Jet potpuno drukčiji od svih ostalih na tržištu.
Umjesto tradicionalnog kormila, Vision Jet ima prepoznatljiv V-rep
Osim toga, i prvi je zrakoplov samo s jednim motorom. Riječ je o Williams Internationalovom FJ33-5A težak samo 140 kilograma.
Upravo tako lagan motor omogućuje Vision Jetu da polijeće na šestotinjak metara dugoj pisti, a da na visini od oko 8 kilometara krstari brzinom od iznad 500 kilometara na sat.
Kompanija tvrdi da Vision Jet ima domet od oko 1.800 kilometara, što znači da može bez zaustavljanja preći put od New Yorka do Dallasa.
Letjelicu sklapaju stručnjaci u Minnesoti iz jednog komada izrađenog od karbonskih vlakana.
Sama kabina je iznenađujuće prostrana, visoka nešto više od metra i široka oko metar i pol.
Letjelicom može udobno putovati petoro odraslih i dvoje djece.
Svako sjedalo ima na raspolaganju zasebnu USB utičnicu, zabavni sustav i posebno osvjetljenje.
Zbog karbonskog trupa, Vision Jet nudi ogromne prozore.
Iz kokpita pogled puca kroz ogromni panoramski prozor. U kabini se vidi i mnoštvo elektronike, a najvažnija je Garminov komplet alata za automatizaciju letenja što bi trebalo smanjiti napore posade.
Umjesto tradicionalnog kontrolnog štapa, Vision Jet koristi tehnologiju pod nazivom sidestick.
Cirrus je osigurao i da zrakoplov ne može izići iz sigurnih parametara letenja što bi trebalo smanjiti mogućnosti nesreće.
Vision Jet dolazi opremljen i s Cirrusovim sustavom padobrana za kojeg kažu da je do sad spasio više od stotinu života.