Nitko ne zna tko je vlasnik godinama napuštenog aviona
Kao putnici vidimo samo jednu stranu aerodroma, koji su prepuni intrigantnih priča i bizarnih anegdota, ako vam ih tko ima za ispričati.
Tako je na jednom španjolskom aerodromu kao relikt iz nekog drugog vremena stoji avion. Službenici Adolfo Suárez-Madrid Barajas aerodroma pokušavaju pronaći vlasnike aviona koji je već godinama "parkiran" na pisti, bez da se pomaknuo.
Šefica aerodroma Elena Mayoral predala je službeni papir s obaviješću kako je "avion evidentno napušten" na aerodromu.
Riječ je o McDonnell Douglas MD87 avionu, čiji je broj registracije EC KRV.
Sličan avion, pretvoren u luksuzni privatni jet, se trenutno prodaje za 4.8 milijuna pri Bloomer deVere Dahlfors, kompaniji koja se bavi prodajom luksuznih aviona u Kaliforniji.
Što se španjolskog misterija tiče, nitko ne može potvrditi koliko je dugo avion bio parkiran. Glasnogovornik za Madrid Barajas aerodrom rekao je CNN-u preko telefona da je avion jedina letjelica trenutno napuštena na tom aerodromu.
Prema španjolskom zakonu, dužnosnici moraju tri mjeseca za redom javno obavještavati da je napušten avion, a onda čekati godinu dana da vide hoće li ga itko "pokupiti".
Ako se to ne dogodi, avion će biti smatran napuštenim i država ga ima pravo prodati na javnoj aukciji.
Dok mnogi avioni napušteno leže na "grobljima" velikog otpada diljem svijeta, relativno je rijetko da su napušeni na funkcionalnim aerodromima.
Drugi sličan slučaj dogodio se i u Kuala Lumpuru, u Maleziji, 2015. godine. Tri velika Boeing 747 aviona su napuštena, i nitko se nije javio (niti su se avioni dirali) godinu dana.
Službenici na aerodromu, željni da se riješe golemog komada, kupovali su oglasni prostor u malezijskim novinama The Star i Sin Chew Daily s upitima i molbama ako bi "vlasnici možda mogli doći po svoje avione".
Na kraju su prodani (i to nakon što su raskomadani) 2017., piše The Straits Times. Ovo su dva vrlo rijetka slučaja za industriju koja inače ima infrastrukturu da se riješi neželjenih aviona.
Španjolska je dom najvećeg industrijskog aerodroma u Europi, a nalazi se na istoku zemlje.
Tamo se odvoze svi stari avioni (nakon što se sa njih skine sve što se može skinuti), a skladište se i nekorišteni novi avioni.
Neki od njih itekako mogu letjeti ali čekaju da se riješe neki financijski ili zakonski problemi. Drugi su tamo jer aviokompanije trebaju privremeno prilagoditi svoj kapacitet kako bi se nosili s fluktuacijama na tržištu.