Očistili Twitter od lažnjaka i upali u milijunske gubitke

THOMAS WHITE/REUTERS/PIXSELL
Kritičari društvenih mreža godinama su upozoravali na problem bootova na Twitteru
Vidi originalni članak

Twitter je u sklopu svoje poprilično agresivne kampanje kojom pokušava stati na kraj lažnim i sumnjivim profilima izgubio milijun aktivnih korisnika u drugom kvartalu. 

Izvješća o poslovanju kompanije bilježe pad vrijednosti dionica za 14 posto, i to nakon što su prije tri tjedna započeli kampanju brisanja lažnih profila. Dnevno ih uspiju obrisati oko milijun zahvaljujući implementaciji novih alata koji mogu detektirati profile povezane s dezinformacijama ili drugim i sličnim aktivnostima, kao što je spamanje koje nije dozvoljeno na ovoj društvenoj platformi, piše The Washington Post

Šefovi ove kompanije priznali su upotrebu nove taktike u borbi protiv sumnjivih profila i naglasili kako će utjecaj na aktivne korisnike biti ipak manji s obzirom kako suspendirani računi zapravo nisu aktivni ili su tek nedavno kreirani. Njihova nova metoda ostavila je veliki trag i na mogućnost privlačenja i zadržavanja aktivnih korisnika, što je i jedna od mjernih jedinica njihove vrijednosti na Wall Streetu.

U svojim izvješćima o zaradi napominju kako kako imaju prosječno 335 milijuna aktivnih korisnika mjesečno, što je manje od 336 milijuna koliko je zabilježeno u prošlom kvartalu. Gubitak je prvenstveno ostvaren na broju korisnika u SAD-u. Ove vijesti dolaze nakon onih o gubicima u Facebooku. Kompanija se bori sa kontroverzama o zaštiti privatnosti i povećanom regulacijom u Europi dok implementiraju skupocjene nove mjere i bore se protiv dezinformacija na svojoj platformi. 

Početak kraja Nastavak urušavanja Twittera - Pred otkazom 300 ljudi

Ovaj povezani pad dviju vodećih kompanija u istom tjednu mogao bi zabrinuti investitore. Uspješan tjedan zabilježila je Googleova kompanija Alphabet.

No Twitteru je potukao očekivanja u prihodima i izvijestio o 711 milijuna dolara zarade. Financijski analitičari procijenili su kako će prihodi doseći 698 milijuna dolara. Ova kompanija zabilježila je i treći uzastopni profitabilni kvartal. 

Istraživači društvenih mreža godinama su upozoravali na problem bootova na Twitteru, tj. automatskih računa koje vode oni koji žele oblikovati javno mišljenje. Optužili su kompaniju da je problem doživljavala manjim nego što je i da ne čine dovoljno kako bi umanjili njihov utjecaj. 

Twitterova borba protiv sumnjivih računa eskalirala je krajem godine posebno zbog javnog pritiska nakon otkrića kako je Rusija zloupotrijebila ovu platformu za širenje dezinformacija s kojima je utjecala na predsjedničku kampanju 2016. godine i dovela Donalda Trumpa do pobjede. Jedan od novo implementiranih alata je i Operation Megaphone, koja uključuje kupovinu lažnih računa u tajnosti i istragu o tome koliko su povezani. 

HOĆE NEĆE 26 najluđih tvitova internet ratnika Donalda Trumpa

Na taj način suspendirali su više od milijun računa dnevno tijekom svibnja i lipnja a vjeruje se kako su tim tempom nastavili i u srpnju. Na taj su način gotovo udvostručili ratu suspenzija od prošle godine. Ovaj je pristup doživio i niz kritika korisnika, posebno konzervativnijih koji su optužili Twitter da ih je skinuo sa mreže i tako zapravo ograničio njihovu slobodu izražavanja. Iz Twittera pak naglašavaju kako njihova bitka protiv sumnjivih profila nje pristrana. 

Sjetio ih se i američki predsjednik Donald Trump koji je Twitter optužio da pokušavaju utišati ugledne konzervativce na svojoj platformi. Bila je to njegova reakcija na izvješće u Viceu u kojem je stajalo kako se neki konzervativci nisu pojavljivali u automatskim prijedlozima tražilice kada bi ljudi utipkali njihova imena. 

Twitter je u svom blogu objavio da ne koristi takve metode i da je upotreba automatskih tražilica utjecala na tisuće i tisuće profila i računa, i da nije radila razliku po njihovim političkim preferencijama. Pitanje je kako kažu u Twitteru vjerojatno proizašlo iz njihovih sustava koji otkrivaju koordinirano ponašanje onih koje žele potaknuti prisustvo jednih ili drugih na platformi, što je zapravo uzrokovalo da se ta imena ne pojavljuju u automatskom predloženom pretraživanju. Twitter poručuje kako je taj problem riješen. 

Posjeti Express