Sve za lovu: Jedu žohare, crve, guštere...

screenshot/youtube
Za ulazak na tržište vrijedno pet milijardi dolara godišnje dovoljan vam je samo pametni telefon i pristup internetu
Vidi originalni članak

Dobrodošli u svijet mobilnog emitiranja uživo u Aziji, gdje snimke pružaju prozor u svijet za koji vjerojatno niste jako zainteresirani.

Ali to je unosan posao. Tvrtke su u potrazi za stotinama milijuna mladih koji se druže dokumentirajući svoje živote putem pametnih telefona.

Azija je osobito unosno tržište zahvaljujući ogromnoj populaciji mladih koji nadmašuju ostatak svijeta u kupovanju putem aplikacija. Samo prošle godine u Kini, kažu neke procjene, tržište emitiranja uživo vrijedilo je oko pet milijardi dolara

Kenneth Tan, izvršni direktor tvrtke BeLive, kaže da je obavljanje dosadnih zadataka za online publiku način na koji se mladi korisnici povezuju.

"Kao da je netko s tobom dok nešto radiš", opisuje on 150.000 korisnika na njegovoj platformi.

Iako priroda sadržaja koji se emitira varira, platformama poput BeLivea i njegovog većeg konkurenta Bigo Live - s oko 150 milijuna uglavnom azijskih korisnika - dominiraju mladi ljudi dok emitiraju svoj dan.

"To je stvarno osebujno ... ljudi znaju i zaspati uživo", kaže glasnogovornica tvrtke Bigo Live Cherylene See, dodajući da opada broj gledatelja ako osoba koju gledaju zaspe.

Nisu sva emitiranja baš tako obična. I BeLive i Bigo Live, zajedno s mnogim drugim platformama u Aziji, dobro su poslužili glazbenicima, zabavljačima i blogerima da pokažu kako žive, piše BBC.

Među njima je Jason Lee Byung Jun, 21-godišnji student klasične glazbe iz Singapura. Jedan od BeLiveovih popularnijih korisnika, Jun se razvio od običnog pjevača do domaćina tjednog glazbenog showa, Buskinga Robina, s lokalnim umjetnicima na svom streamu.

Prirodan je ispred kamere, a emitiranje uživo ga privlači zbog "interakcije u stvarnom vremenu".

"Ja sam spontana osoba. Publika može dobiti instant odgovor i trenutačne reakcije na ono što oni pišu", kaže on.

"Većina gledatelja na YouTubeu nemaju priliku susresti zvijezdu ili komunicirati s njima. Mi ih pokazujemo 24 sata na dan, pokazujući svim tim gledateljima kakav je život na ekranu i iza kulisa", kaže Jun.

Postoji nekoliko razloga zbog kojih je strujanje uživo u Aziji - a posebno u Kini - toliko popularno. Prvo, većina mladih ljudi svijeta živi u toj regiji. Oko 717 milijuna ljudi u dobi od 15 do 24 godine živi na azijskom Pacifiku - ili 60% svjetskih adolescenata - prema brojkama UN-a.

Azija je također dom više od polovice mobilnih korisnika na svijetu - uglavnom u Kini i Indiji - kaže skupina GSMA. I troše više.

Konzultanti za mobilne aplikacije Appsflyer je utvrdio da je u 2016. godini prosječni globalni korisnik potrošio 0,50 dolara po aplikaciji. Kad se sagledaju podaci prema globalnim regijama, azijski korisnici najviše su potrošili, oni su na 0,70 dolara. Europljani su potrošili samo 0,26 dolara.

No, u Kini, koja prema IDC-ovom istraživanju za tehnologiju ima live streaming bazu od oko 300 milijuna gledatelja, industrija je profesionalnija, a najbolji zabavljači mogu zaraditi i pristojnu plaću.

Neki se mogu prijaviti i agencijama za talent kao što je VS Media, koja predstavlja oko 1000 uglavnom kineskih "kreatora sadržaja".

Tvrtka daje streamerima, koji uglavnom emitiraju sadržaj iz svog života, pristup profesionalnim studijima, što rezultira znatno kvalitetnijim proizvodom.

Evo kako oni zarađuju: Tvrtka postavlja aranžmane dijeljenja prihoda s platformama poput YouTubea ili kineskog Tencenta. U slučaju YouTubea, VS Media dobije 55% prihoda, a ostatak ostaje YouTubeu. Od tih 55% iznosa između 50% i 90% plaća se autoru sadržaja.

Posjeti Express