Tri teorije o smrtonosnom padu ruskog zrakoplova

YouTube
Nekoliko je činjenica: da je otkazala radio-veza s kontrolom leta i da je avion prinudno slijetao punih rezervoara
Vidi originalni članak

Grozno je izgledalo slijetanje tog zlosretnog Aeroflotovog aviona u nedjelju ra pistu moskovskog aerodroma Šeremetjevo. Sukhoi Superjet bio je do pola u plamenu kočeći pri slijetanju, putnici su toboganom bježali iz letjelice koja se pretvorila u buktinju, na kraju je od 73 putnika i petero članova posade preživjelo njih 33, barem prema popisu preživjelih na stranicama aerodroma Šeremetjevo.

Putnički avioni Razlog za brigu: Tisuće pilota pate od depresije

Bloomberg je na svom Twitteru objavio tri moguća uzroka tragedije što ih navode službenici ruskih nadležnih službi. To su neiskustvo pilota, kvar na avionu i loše vrijeme. Avion na letu za Murmansk s tog istog aerodroma poletio je u 18.02 sati, da bi ubrzo nakon polijetanja, u 18.26 sati po lokalnom vremenu, posada primijetila kvar i okrenula se nazad već u 18.30.

Snimke pokazuju da je avionu, u trenutku kad je dotaknuo pistu u tvrdom slijetanju, naglo izbio plamen, ogromna buktinja koja je u trenu progutala rep i stražnju polovicu aviona. Službeno, broj poginulih u avionu zasad je 41.

Sukhoi Superjet 100 prvi let je imao 2008. godine, u upotrebi je od 2011., a konkretno ova letjelica koja je sada stradala, proizvedena je u lipnju 2017. i isporučena Aeroflotu tri mjeseca poslije. Riječ je, znači, bila o vrlo novom avionu. Ovaj tip aviona Aeroflot je konstruirao kako bi se natjecao s kanadskim Bombardierom i brazilskim Embraerom. Najgora nesreća SS100 dogodila se prije točno sedam godina u Indoneziji kada se avion zabio u planinu.

Poginulo je svih 45 ljudi, a prema službenom zaključku, problem je bio u tome što je pilot ignorirao sustav uzbunjivanja u avionu da lete prema prepreci, kao i to da je bio usred razgovora s nekime u avionu. U zadnjih 27 godina Aeroflot je imao 13 ozbiljnih sigurnosnih incidenata sa svojim avionima, od toga, uključujući i nedjeljnu nesreću, pet s poginulima.

Ovo je bila prva nesreća SS100. Osim toga putnici i članovi posade ginuli su u Antonovu, Airbusu, Iljušinu i Tupoljevu, svaki po jednom, a u jednoj prilici bila je riječ o Boeingovom avionu kada je pijani putnik pokušao oteti avion. U ovom posljednjem slučaju RT je prenio svjedočenje pilota Denisa Evdokimova da je sve bilo u redu s letom dok odjednom nije "snažno bljesnulo i eksplodiralo", iz čega se izvodi zaključak da je "bila riječ o udaru munje". Otkazao je radio, prema Flightradar24 u 18.11 sati, navodno zbog udara groma.

Pilot tvrdi da su se nekoliko minuta mučili dok napokon nisu uspostavili kakav takav kontakt s kontrolom leta. Flightradar24 navodi da je signal za hitno slijetanje upućen u 18.25. Pilot navodi da su "uspjeli razmijeniti samo nekoliko riječi". Flightradar24 pokazuje da je avion napravio jedan i pol, uvjetno rečeno dva kruga iznad tog područja prije nego što je krenuo slijetati.

Bliski susret Turski piloti: "Upravo nas je preletio NLO iznad Istanbula!"

Dok je slijetao, avion je nekoliko puta udario o tlo, što je vjerojatno oštetilo rezervoare s gorivom, a onda i prouzročilo pretvaranje pola aviona u plamenu kuglu. I dok se vode rasprave je li trebao isprazniti rezervoare prije slijetanja, pilot kaže ovako: "Brzina nije bila velika, bila je normalna. Postupali smo prema uputama."

Navodno je tijekom evakuacije došlo i do bizarnog problema, da su neki od putnika krenuli skidati svoju ručnu prtljagu iz pretinaca iznad sjedala, zbog čega su zakrčili put ljudima iza sebe koji su htjeli juriti prema izlazima za evakuaciju u prednjem dijelu aviona. Zasad se, barem javno, ne problematizira zašto pilot u zraku nije ispustio gorivo iz rezervoara netom prije prinudnog slijetanja.

Posjeti Express