Uhićenje Mamića na internetu popularnije od uhićenja Bandića
Braća Zdravko i Zoran Mamić, zajedno s Damirom Vrbanovićem, trenutno se nalaze u pritvoru u zagrebačkom Remetincu zbog istrage o utaji poreza, uzimanja mita i drugih djela. Naravno, takva tema uzburkala je duhove, stoga se o njoj danima već raspravlja na portalima, na forumima, na društvenim mrežama… No kako i koliko? Donosimo u analizi.
U listopadu je prošle godine online vode posebno je uzburkala vijest da je uhićen Milan Bandić, no ako usporedimo analizu medijskih spominjanja zagrebačkog gradonačelnika u tom razdoblju te spominjanja uhićenja braće Mamić od trenutka uhićenja do sinoćnjih sati, vidjet ćemo da je ova druga tema javnosti bila itekako zanimljivija.
Tijekom lipnja Mamići su se u medijima spominjali prosječno između 150 i 200 puta dnevno, dok su na dan objave o pokretanju istražnog postupka spomenuti više od 2700 puta. Prva se informacija u medijima pojavila već u četvrtak, 2. srpnja, u ranim jutarnjim satima, a prenijeli su je svi veći portali: 24sata, Telegram.hr, Večernji.hr, Dnevnik.hr, Jutarnji.hr, Index.hr.
Dan nakon, 3. srpnja, broj spominjanja počeo je opadati jer još nije bio poznat točan razlog istrage. Nakon što se doznalo više detalja, trend spominjanja opet počinje rasti i zaustavlja se 4. srpnja na približno 2400 spominjanja, kad je došlo do privođenja osumnjičenih u istražni zatvor u zagrebačkom Remetincu. Sveukupan broj spominjanja, u online medijima i na društvenim mrežama, do jučer, 6. srpnja, premašuje 13.000!
Internet, kao i uvijek, donosi niz različitih mišljenja, često i oprečnih. No, kad se analiziraju podatci s portala, društvenih mreža i foruma, odnosno sentiment, vidi se da je mišljenje javnosti uglavnom neutralno. Pojedinačna mišljenja ima raznih – neki nagađaju da je riječ o političkom uhićenju, hrvatski politički vrh, uključujući premijera Zorana Milanovića, i dalje izražava negodovanje oko cijele situacije, a skupina Bad Blue Boysa vatrometom je obilježila uhićenje braće Mamić
Kada govorimo o izvorima, vijest se najviše spominjala na web portalima (58,3%) te na Twitteru (30,5%), što dokazuje da je upravo Twitter izuzetno pogodan za praćenje i izražavanje mišljenja o aktualnim temama u stvarnom vremenu.
Tekst je objavljen na Netokraciji.