Glupiranjem do plaće u parlamentu od 10.000 eura

Facebook
Plaća u Europskom parlamentu je 6200 eura, a uz to primaju i dodatak od 4200 eura. Ukupno je to mjesečno oko 78.000 kuna
Vidi originalni članak

Ove kampanje pokazuju da birači nisu zainteresirani za izbore za EU parlament. Sade drveće, slikaju se s kravama, kuhaju sarme, voze se zip-lineom, pa čak i poklanjaju blender. Sve to kandidati rade ne bi li se dokopali Europskog parlamenta. Izbori za Europski parlament održali su se danas, a biramo 11 zastupnika koji će predstavljati Hrvatsku.

Dva tjedna prije izbora kampanja je bila na vrhuncu, a kandidati su užurbano posjećivali gradove i sela ne bi li skupili još ponešto glasova. Bila je to oštra borba, jer u igri je ipak dobra plaća. Standardna plaća u EU parlamentu je 6200 eura, a dobivaju još i dodatak za troškove od oko 4200 eura. Ukupno tako europarlamentarci primaju gotovo 78 tisuća kuna.

Među najaktivnijima je sigurno bio SDP-ov kandidat Gordan Maras, koji se u kampanji nazvao Jamesom Bondom SDP-a. Maras je svoju kampanju ponajviše provodio u Saboru s naljepnicom na laptopu, a malo je govorio u sabornici kako bi ga kamera što više snimala. Zbog toga je reagiralo i Državno izborno povjerenstvo koje je istaknulo kako je zabranjeno koristiti službene prostorije državnih tijela u izbornoj promidžbi. Maras je nakon toga više-manje svoju kampanju preselio na tržnice i gradske fešte, a dijelio je i karanfile.   

Međutim, Marasovu kampanju najviše su počeli ismijavati na društvenim mrežama kad je ponudio ljudima da pročitaju njegov program te da nešto dodaju ili da ga jednostavno savjetuju. Nagrada za najbolju ideju bila je - blender te dvije naranče, dvije jabuke, dvije banane i dvije mjerice malina.

Naposljetku je blender dobio student iz Siska. Taj je grad Maras posjetio nedavno tijekom Sajma cvijeća pa se tom prigodom i fotografirao na mopedu koji je postavljen kao ukras.

Iako kampanje političara ostavljaju dojam kao da se pomalo i glupiraju, Milica Vučković s Fakulteta političkih znanosti kaže kako ova kampanja nije bila puno drugačija od kampanje za EU izbore 2014. godine.

"Ova kampanja pokazala je da su izbori za Europski parlament u Hrvatskoj praktički izbori drugog reda. Barem ih tako doživljavaju mediji i birači, a naposljetku i sami političari. Vidimo da nema niti sučeljavanja na televizijama, što je inače uvijek rado viđeno na televizijama i gledanost sučeljavanja je velika", kaže Vučković.

Većina političara kampanje je koncentrirala na društvene mreže radije nego na TV spotove, reklamne panoe i ostalo. Tako političari često znaju s biračima dijeliti razne fotografije svojih svakodnevnih aktivnosti. Kandidat Živog zida Tihomir Lukanić podijelio je fotografije koje prikazuju kako je posadio drvo u šumi, a Marijana Petir kako je mazila kravu.

SDP-ova kandidatkinja Biljana Borzan s biračima je podijelila snimku iz kuhinje. Skuhala je sarmu i ispekla pogačice s čvarcima. HDZ-ovi kandidati Karlo Ressler i Marijana Balić spustili su se zip-lineom preko kanjona Čikole kraj Drniša, a kandidatkinja Neovisnih za Hrvatsku Bruna Esih podijelila je fotografiju drugoga kandidata, Željka Glasnovića, ispred tenka na proslavi obljetnice Bljeska.

Nositelj liste SDSS-a, Milorad Pupovac, objavio je fotografiju na traktoru te rekao da će njime ići sve do Bruxellesa.

Jedna od zanimljivijih kampanja je i ona Ane Marije Mime Simić - “Biciklom do Brisela”. Kandidatkinja političke platforme Možemo! je 22. travnja, na Dan planeta Zemlje, krenula biciklom iz Slavonskog Broda te biciklom proputovala cijelu Hrvatsku i razgovarala s građanima o problemima.

"Kandidati više-manje koriste društvene mreže, koje su praktički i promijenile način gledanja, pa i dale priliku nekim malim igračima da se istaknu. Slikanje s građanima zapravo prakticiraju svi političari, a to možemo vidjeti u mnogim kampanjama na društvenim mrežama. Bit će najvažnije tko će uspjeti izvući birače. Kandidati se isključivo fokusiraju na nacionalne teme. Gotovo se nijedna opcija ne bavi europskim temama. Što se tiče same komunikacije, nitko ne radi nešto nesvakidašnje. Sve kampanje su više-manje dosadnjikave. Osim kampanja SDSS i Amsterdamske koalicije koje su uspjele privući pažnju javnosti", zaključuje Vučković.

Marijana Petir 'NItko iz HSS-a nije htio u EU-parlament, pa sam ja pomogla'

SDP-ov kandidat Gordan Maras, ili kako se on naziva James Bond 007, ponudio je svojim pratiteljima na društvenim mrežama da dodaju nešto u njegov program. Za najbolju ideju poklonio je voće i blender. Nakon toga je u Sisku posjetio Sajam cvijeća, pa se i slikao na mopedu u parku. 

Marijana Petir, koju su izbacili iz HSS-a, morala je skupiti potpise da se uopće može kandidirati. To joj je uspjelo pa se sad promovira po hrvatskim farmama. Fotografirala se tako s kravom, a fotografiju je podijelila sa svojim pratiteljima na Facebooku. 

   SDP-ova kandidatkinja Biljana Borzan bila je jedna od europarlamentaraca koji su se izborili da svi u Europi imamo čokoladni namaz iste kvalitete. Svoje birače na Facebooku privukla je svojom fotografijom iz kuhinje. Skuhala je sarmu i ispekla pogačice s čvarcima.     

Milorad Pupovac namjerava uskoro na put, ali ne tamo kamo ga tjeraju desni ekstremisti nego u Bruxelles, stoji uz fotografiju SDSS-a na Facebooku. Pupovac i njegovi kandidati bili su u posjetu OPG-u.     

Kandidati Neovisnih za Hrvatsku posjetili su Okučane tijekom obljetnice Bljeska. Fotografiju Željka Glasnovića ispred tenka objavila je Bruna Esih. S druge strane, Krešimir Kartelo objavio je fotografiju uz zastavu s prvim bijelim poljem, zbog koje je intervenirala i policija.     

Nositelj na listi Živog zida Tihomir Lukanić, na svojoj Facebook stranici podijelili su uz opise fotografije kandidata kako pošumljavaju Medvednicu. Drveće su sadili još početkom travnja.   

Nositelj liste HDZ-a, Karlo Ressler, i Marijana Balić posjetili su Šibensko-kninsku županiju, a bili su i u Kninu. Ressler i Balić odlučili su oprobati se i u adrenalinskoj avanturi. Spustili su se tzv. zip-lineom preko kanjona Čikole kraj Drniša na visini od 200 metara.   

 

Posjeti Express