Kanabis i na Super Bowlu, a mi još dvojimo o legalizaciji

Press Association/PIXSELL
Jedan od glavnih sponzora najvećeg sportskog događaja u SAD-u je tvrtka koja se bavi proizvodnjom kanabisa
Vidi originalni članak

Ameriku već trese groznica. Super Bowl igra se u nedjelju na Mercedes Benz stadionu u Atlanti. Pobjednici na terenu se još ne znaju, ali se zna tko će sigurno biti pobjednik izvan terena. Bit će to industrija marihuane.

Jedna tvrtka ujedno je i ovogodišnji sponzor Super Bowla i njegove će se reklame vrtjeti na televiziji. No, TV-mreža CBS je to odbila, objašnjavajući da ne žele reklamirati kanabis unatoč tomu što gube zaradu od oglašavanja. Marihuana je inače legalizirana u 33 američke države, piše Guardian.  

Zagovornici industrije kanabisa desetljećima nailaze na predrasude, ali otkad je kanabis u nekoj formi legalan u 33 države i njegovu legalizaciju podržava više od trećine Amerikanaca, industrija je ušla u novu fazu i usmjerila svoju pozornost na brendiranje i marketing.

Za drogu Kazne: Huanitu zatvor, sinu generala rad za opće dobro

Iako se ne zna točno koliko ova industrija troši na reklamiranje, procjenjuje se da je to oko 10 posto od prihoda, što bi bilo oko 900.000.000 dolara godišnje. Problem je što se ovoj grani proizvodnje, ulaganje u marketing ne uračunava u trošak poslovanja, pa im nije isplativo kao drugim granama industrije. Isto tako, i dalje imaju zakonska ograničenja u oglašavanju, a i ona ovise od lokalnih vlasti. 

MedMen je tako primjerice krenuo u opsežnu kampanju koja je uključivala oglašavanje u tiskanim medijima, putem weba, ali i jumboplakata u Kaliforniji i Nevadi. Tvrtka sa sjedištem u Los Angelesu također ima svoj vlastiti "časopis o kanabisu i kulturi pušenja" pod nazivom Ember, u suradnji s časopisom Paper. U izdanju za kolovoz na naslovnici je bio glumac Lake Bell.

A tu je i Ignite Cannabis, tvrtka sa sjedištem u Kaliforniji, čiju je Instagram pun skromno odjevenih žena koje kao da su izašle iz dokumentarca 'Fyre festival', a trgovine s opremom za pušenje trave sve se agresivnije reklamiraju. 

Neki lokalni zakonodavci smatraju da državni propisi nisu dovoljno učinili za zaštitu djece. Chris Cate, savjetnik u San Diegu, u Kaliforniji, uveo je u listopadu zakon koji će biti stroži od državnog i zabraniti bilborde na udaljenosti od 1.000 metara od škola, parkova, objekata namijenjenih mladima, te rekreacijskih centara, knjižnica ili crkava. Njegov prijedlog bi također ograničio web-mjesta poput Weedmaps i Eaze, koja popisuju i ocjenjuju lokalne trgovine i web stranice koje olakšavaju isporuke marihuane.

No, tvrtka Acreage Holdings, koja sponzorira "Super Bowl", i investira u uzgoj kanabisa, zalaže se primjerice, za legalizaciju medicinskog kanabisa. Obrazovanje potrošača i dalje je „veliko područje rasta“, rekao je Alain Steiner, koji vodi istraživanje i razvoj tvrtke Green Rush Consulting, tvrtke sa sjedištem u Oaklandu koja pruža smjernice poduzetnicima oji se žele baviti proizvodnjom kanabisa. Istaknuo je da kanabis najviše troše oni 50 plus i da je upravo u toj dobnoj skupini najveće tržište kanabisa. 

No, ako pustimo duhovite asocijacije koje obično padaju na pamet kad se priča o rekreativnim uživateljima kanabisa, mnogo je važnija legalizacija u medicinske svrhe. Ovaj problem aktualizira se ovih dana i u Hrvatskoj, no teško je procijeniti hoće li sve ostati tek na pojedinačnim vapajima i upozorenjima, koja će se rasplinuti pred kineskim zidom hrvatske neosjetljive birokracije. Stoga ne bi bilo loše da američku reklamu vidi i javnost u Hrvatskoj.

"Moja predviđanja su da će s kanabisom biti slično kao i s pivom ili vinom. Znanja potrošača postat će nijansirana tijekom vremena", kaže Steiner iz Green Rush Consultinga.

"Kanabis je ilegalan već 80-ak godina, pa je njegova povijest prepuna zabrana, propagande, a od nedavno i rata s drogom", rekao je Buffo iz Udruge za marketing kanabisa. “U biti, sve što industrija radi s kanabisom predstavlja novu eru legalnog kanabisa. Sve dok je stigmatiziran, marketing i brendiranje kanabisa su jedini oblik borbe za legalizaciju."

Iako ih je CBS odbio reklamirati, tvrtka  Acreage Holdings kaže da su postigli cilj. Priča o njima se počela širiti, jednominutni video je krenuo preko interneta i već ga je vidjelo oko 400.000 ljudi. George Allen, predsjednik tvrtke, pojavio se na CNN-u, a poruku koju je tvrtka željela poslati vidjeli su milijuni: legalizirati kanabis!

"Mislim da rušimo mitove i laži o kanabisu i da prije pet godina sve ovo ne bi bilo moguće. Ljudi sve više shvaćaju zašto je kanabis dobar i kako može oboljelima od raznih bolesti, promijeniti život na bolje. Zbog toga je ova poruka važna!"

Posjeti Express