Milijuni u igri, a ne znaju kako reklamirati marihuanu
Njihova tvrtka za prodaju marihuane zove se Marley Natural i dio je holdinga koji prodaje proizvode od kanabisa Privateer Holdings, vrijednog 75 milijuna dolara. Dvojica američkih biznismena Peter Thiel i Brendan Kennedy među prvima su uskočili u poslovni val kojem se otvorio prostor nakon što su marihuanu na ovaj ili onaj način legalizirale 23 američke savezne države i DC Washington.
Ono što njih muči jest kako smisliti logo, odnosno brendirati marihuanu, u poplavi korporativnih oznaka koje se uvelike svode na više ili manje stiliziranu varijantu prikaza lista marihuane. Kennedy se posljednjih mjeseci u nekoliko intervjua američkim medijima požalio da se sve svodi na imena s prefiksima "canna-" i "mari-", te je čak zaključio da je industrija marihuane, koliko god ne sumnja da već sad postaje mainstream, ubrzo postati sama sebi najveći naprijatelj.
U SAD-u danas čak 44 posto svih logoa za tvrtke i proizvode od marihuane temelje se na prikazu prepoznatljivih listova biljke, što je s poslovnog i dizajnerskog gledišta ubitačno dosadno i loše. Posebno ako se uzme u obzir da je brendiranje marihuane od 2013. u snažnom uzletu, pa danas od svih novih brendova čini čak 0,2 posto. Biznis je, dakle, vrlo ozbiljan, obećava nebrojene milijune, a stilski se uređuje u pravilu klišeizirano.
Time se pozabavila organizacija Emblemetric koja je uočila da su najklišeiziranija poslovna područja veterina, kod koje se u 55 posto slučajeva u logu pojavljuje neka životinja, zatim košarkaški klubovi kod kojih se 53 posto njih reklamira nekakvim prikazom lopte, i već na trećem mjestu tvrtke koje se na neki način bave marihuanom i zato se u 41 posto slučajeva reklamiraju grafičkim prikazom lista marihuane.
Kennedy i Thiel stoga su za naziv svoje tvrtke odabrali kombinaciju koja prvenstveno upućuje na izvjesnu životnu filozofiju – Marley Natural, potpuno oslonjenu na naslijeđe Boba Marleyja i njegovo propovijedanje slobode, mira i ljubavi. U skladu s tim, grafičko rješenje svodi se na prepoznatljivog Marleyjevog lava, tek sekundarno ukrašenog listovima, umjesto na subkulturnu hiperinflaciju pukog lista marihuane.
-
GISELLA CARDIA JE VARALICAKod Rima je veliki kip gospe iz Međugorja, ali crvene suze su krv svinje ili prevarantice
-
ADIO, POLITIKO?!Ričard izgorio, odlazi: 'Zadar je konzumerističko selo, to je čisti narkomanski pristup'
-
STRAVA U BIHNiz brutalnih ubojstava u istom kraju: Sjekirom, ciglom, čekićem, dave golim rukama
-
RENOVIRANA LEGENDATri pitanja Galebu, brendu koji to nije: 'Prvo sam vozio banane. Pa meso. Pa Tita...'
-
IZBACILI GA IZ STRANKEPreminuo Davor Aras, stari HDZ-ovac govorio je: 'Franjo se okreće u grobu ko ventilator'