Top News Legalizacija marihuane
362 prikaza

Milijuni u igri, a ne znaju kako reklamirati marihuanu

Različita grafička rješenja za marihuanu
United States Patent and Trademark Office
Industrija je u SAD-u u snažnom uzletu, ali istodobno strašno pati od klišeiziranog prikaza pukog lista marihuane

Njihova tvrtka za prodaju marihuane zove se Marley Natural i dio je holdinga koji prodaje proizvode od kanabisa Privateer Holdings, vrijednog 75 milijuna dolara. Dvojica američkih biznismena Peter Thiel i Brendan Kennedy među prvima su uskočili u poslovni val kojem se otvorio prostor nakon što su marihuanu na ovaj ili onaj način legalizirale 23 američke savezne države i DC Washington.

Ono što njih muči jest kako smisliti logo, odnosno brendirati marihuanu, u poplavi korporativnih oznaka koje se uvelike svode na više ili manje stiliziranu varijantu prikaza lista marihuane. Kennedy se posljednjih mjeseci u nekoliko intervjua američkim medijima požalio da se sve svodi na imena s prefiksima "canna-" i "mari-", te je čak zaključio da je industrija marihuane, koliko god ne sumnja da već sad postaje mainstream, ubrzo postati sama sebi najveći naprijatelj.

U SAD-u danas čak 44 posto svih logoa za tvrtke i proizvode od marihuane temelje se na prikazu prepoznatljivih listova biljke, što je s poslovnog i dizajnerskog gledišta ubitačno dosadno i loše. Posebno ako se uzme u obzir da je brendiranje marihuane od 2013. u snažnom uzletu, pa danas od svih novih brendova čini čak 0,2 posto. Biznis je, dakle, vrlo ozbiljan, obećava nebrojene milijune, a stilski se uređuje u pravilu klišeizirano.

Time se pozabavila organizacija Emblemetric koja je uočila da su najklišeiziranija poslovna područja veterina, kod koje se u 55 posto slučajeva u logu pojavljuje neka životinja, zatim košarkaški klubovi kod kojih se 53 posto njih reklamira nekakvim prikazom lopte, i već na trećem mjestu tvrtke koje se na neki način bave marihuanom i zato se u 41 posto slučajeva reklamiraju grafičkim prikazom lista marihuane.

Kennedy i Thiel stoga su za naziv svoje tvrtke odabrali kombinaciju koja prvenstveno upućuje na izvjesnu životnu filozofiju – Marley Natural, potpuno oslonjenu na naslijeđe Boba Marleyja i njegovo propovijedanje slobode, mira i ljubavi. U skladu s tim, grafičko rješenje svodi se na prepoznatljivog Marleyjevog lava, tek sekundarno ukrašenog listovima, umjesto na subkulturnu hiperinflaciju pukog lista marihuane.

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.