Ilok na prvom virtualnom sajmu turizma u Kini
Sudjelovati na međunarodnom poslovnom skupu tisućama kilometara daleko, na drugom kontinentu, a ne napustiti vlastiti grad. Odraditi poslovne razgovore s partnerima, pronaći nove, prezentirati svoju ponudu i razgledati tuđu, sve bez ikakvog troška. Do jučer nezamislivo, danas stvarnost. Zasad, doduše, kao svojevrsni pilot projekt Europske komisije, ali netom završeni prvi virtualni turistički sajam ‘EU-Kina za kulturni turizam’ pokazao se kao pun pogodak. Tijekom dvodnevnog futurističko-turističkog eksperimenta, izraslog u sklopu godine turizma Kina-Europa 2018., u virtualnoj stvarnosti podržanoj najnovijim tehnologijama turistički su radnici, avatari, umreženi preko računala, pametnih telefona, VR naočala iz svojih europskih ureda izlagali na virtualnim štandovima, dogovarali poslove, odgovarali na pitanja posjetitelja, razmjenjivali posjetnice. A u sofisticirani svijet u 3D platformi kročili su i predstavnici našeg Iloka.
„Fascinantno i vrlo korisno za malu destinaciju kao što je naš grad. Uvijek objeručke prihvatimo priliku za međunarodnu promociju koja ne zahtijeva novac nego angažman. A pogotovo to ne bi propustili kad se radi o tržištu velikog potencijala kakvo je kinesko. Pri tom, ovakav inovativni sajamski pristup bio je nešto drugačije od svega dosad viđenog, vrlo uzbudljivo poslovno iskustvo. S jedne strane prisiljeni ste u hodu ovladavati najmodernijom tehnologijom i metodama komunikacije, a s druge strane je čisti poslovni izazov kako iskoristiti sve što se nudi: od chata i direktne komunikacije, razmjene poslovnih kartica, pregledavanja, dijeljenja i uzimanje promo materijala, pretraživanja izlagača ili profila sudionika, do sudjelovanja u real time seminarima, prezentacijama i sl. što je, ovaj prvi put, uspjelo samo najvještijima“, sažima prve dojmove direktor Turističke zajednice Iloka Ivica Miličević.
Inače, mali je Ilok u velikoj Kini bio u virtualnom društvu velikih europskih gradova i destinacija, koje su ovim projektom Europske unije ciljano prezentirale certificirane europske kulturne rute potencijalnim kineskim gostima.
„Ne bismo to mogli da na tom polju od ranije nismo aktivni. Ilok je, naime, član Danube competence centra s kojim smo radili na kreiranju Rute rimskih careva i Dunavske vinske rute, koja ide od Crnog do Jadranskog mora i uključuje četiri države, a upravo je naš grad na njoj jedna od aktivnijih destinacija. Osim toga, na sajmu smo se predstavili i kroz EDEN štand, odnosno kao Europska destinacije izvrsnosti Vukovar-Vučedol-Ilok“, otkriva direktor TZ Iloka Ivica Miličević.