Znanstvenici ugostiteljima: Za veći promet poslužujte iz većih čaša

Thinkstock
Gosti će piti više ako imaju dojam da im je čaša dulje vrijeme više prazna nego što je puna
Vidi originalni članak

Znanstvenici sa Sveučilišta u Cambridgeu eksperimentalno su dokazali da bi vlasnici kafića, ukoliko žele da im gosti više piju i troše, trebali posluživati pića u većim čašama. Mjesto eksperimentiranja bio je izvjesni britanski restoran s posebnom prostorijom u kojoj se nalazio bar.

Snimivši stanje, prvo su pratili koliko se u restoranu pije vina tijekom tjedan dana uz korištenje standardnih čaša. Potom su tjedan dana koristili čaše istog oblika, ali sada bitno veće od prethodnih. Slijedilo je tjedan dana čaša opet standardne veličine, a zatim čaša istog oblika, ali bitno manjih. I tako nekoliko puta.

Eksperiment se protegao od sredine ožujka do lipnja prošle godine. Ispalo je da se tijekom korištenja većih čaša pilo 9,4 posto vina više, što se posebno odražavalo u baru, gdje se popilo 14,2 posto vina više. Istraživači su naposljetku zaključili da je riječ o utjecaju toga što su gosti doživljavali da im je čaša više prazna nego puna.

Jedno drugo istraživanje iz 2012. na sličan se način poigralo pivopijama koji su 60 posto brže trusili iste količine piva iz manjih čaša nego iz standardnih krigli. A tu je i novozelandski eksperiment iz 2003. u kojem su studentima rekli da tonic koji piju sadržo alkohol, što nije bila istina, ali su se oni svejedno ponašali kao da su pripiti.

Posjeti Express