Appleova suluda odluka kojom je 'zdrobio' Samsung

methodshop.com/Flickr/CC BY-SA 2.0
Budućnost su zacrtali prije 20 godina, kad su učinili nešto što se tada smatralo katastrofalno pogrešnim
Vidi originalni članak

Više, manje svatko bi iz prve odgovorio da je riječ o iPhoneu. No, na pitanje o tome što je točno i koji je točno bio trenutak kad je Apple zacrtao da će jednom preteći Samsung, profesor marketinga Scott Galloway objasnio je za Business Insider da se to dogodilo još prije 20 godina. I da je odluka u to vrijeme bila praktično suluda.

No upravo se ta odluka pokazala ključnim razlogom eksplozivnog rasta Applea u odnosu na Samsung. Tada je, objašnjava Galloway, Apple odlučio ulagati u nešto što se već smatralo zastarjelim i trebalo je nestati. Premda bi većina ljudi rekla da je za uspjeh Applea ključna bila odluka da lansira iPhone, Galloway je uvjeren da je najveću prednost Appleu daje vrijednost njegova brenda.

Južna Koreja Šef Samsunga ide u zatvor na pet godina!

Što su dakle u Appleu napravili drugačije i kako su postigli takvu vrijednost brenda? Samsung, njihov najbliži takmac, dvostruko više ulaže u klasično oglašavanje kao i u online oglašavanje. Gdje je, dakle, Apple odlučio reinvestirati svoj kapital? U svoje trgovine.

"Vrijednost njegovih trgovina danas iznosi između pet i šest milijardi dolara, a kupci u njihove trgovine ulaze kako bi, ako bi tako poželjeli, a žele, imali fizički dodir s proizvodima. Na taj način oni stvaraju odnos prema brendu. I tako imate taj hram posvećen brendu koji vam donosi nevjerojatno iskustvo i zove se - Apple Store.

Usporedi li se s Apple Storeom, kupnja pametnog telefona u obližnjoj telekom trgovini doima se prosječnom. Odluka da ulaže u svoje trgovine smatra se jednom od odluka koje su stvorile najveću vrijednost nekom brendu u novijoj povijesti", zaključuje Galloway.  

Posjeti Express