Ideja treba ljude koji će vjerovati u nju

Wikipedia
Američki marketinški stručnjak Seth Godin oživio je ‘plemensku zajednicu’ kao grupu ljudi koja želi ostvariti zadani cilj. S vjerom u cilj ne mogu se boriti ni novac ni marketing, a ako uspijete, vaša ideja postat će svjetski pokret
Vidi originalni članak

Ako vjeruju u “pleme”” ljudi će raditi više čak i kad im date manje no što zasluže, a ujedno će vam više vjerovati. Iako ta pomisao zvuči ludo, ta “ideja plemena” postoji već 50.000 godina, kaže Seth Godin, američki pisac i marketinški stručnjak. Pleme, kao zajednica ljudi zasnivalo se na vođenju i spajanju ljudi i ideja. 

- To je nešto što su ljudi oduvijek željeli. Mnogo njih se danas nalazi u duhovnim, crkvenom ili radnom plemenu - kaže Godin. Zahvaljujući masovnim medijima i tehnologiji, plemena se danas nalaze posvuda. Jedan od tih proizvoda je i internet koji je trebao izjednačiti sve ljude. No on je napravio suprotno jer je proizveo mnogo različitih grupa koje se mogu povezati mnogo lakše nego prije. Jedan od svježijih primjera su “pirati”. Imaju zajedničke simbole i lako se može prepoznati da ste došli među njih. - Sad svatko razmišlja da pronađe nešto za što bi se zauzeo i osnovao pleme. Ono će okupiti i druga plemena kako bi proširilo ideju, a konačni cilj bi bio da nešto postane međunarodni pokret - kaže Godin. Njoj nije cilj postati masovna nego pridobiti ljude koji će zbilja vjerovati u nju i zastupati je i kad vas nema. 

- Ni Beatlesi nisu izmislili pojam tinejdžera. Oni su došli s idejom glazbe, organizirali se i pokrenuli trend koji su mladi slijedili - pojašnjava pisac. Kako biste nešto promijenili, morate znati odgovor na tri pitanja. Koji dio sustava ćete uznemiriti, koje ćete ljude spojiti i koga ćete voditi. Uspijete li to posložiti, promjena stvari doći će sama od sebe.

Posjeti Express