Otkrivamo kako nas varaju: 3 različite cijene na istom komadu odjeće

Goran Kovacic (PIXSELL)
Večernjakovi reporteri otkrivaju kako trgovci varaju kupce deklaracijama propusti
Vidi originalni članak

"Takve upute dobili smo od uprave. Poslije Uskrsa akcijsku ćemo cijenu odlijepiti s etikete pa će vrijediti samo ova srednja", odgovara prodavačica u Benettonu na naše pitanje o čak trima različitim cijenama na istom komadu dječje odjeće.

Ne samo da taj i ostali artikli "na akciji" nisu posebno izdvojeni kako nalaže Zakon o zaštiti potrošača nego su na deklaraciji, uz tek nejasno prekriženu najvišu cijenu, i dvije cijene ispisane crvenom kemijskom olovkom. Jedan komad odjeće stajao je 299 kuna, a sada stoji 209 i 150 kuna.

Na drugome pak ispod "preporučene cijene" od 79 kuna stoji 55 i 40 kuna – što Igor Vujović, predsjednik društva Potrošač, s kojim smo uoči Uskrsa obišli trgovine u jednom zagrebačkom šoping-centru, objašnjava nepoštenom poslovnom praksom trgovca, odnosno dovođenjem potrošača u zabludu.

"Pitanje je i koju bi nam cijenu na koncu naplatili. Nije, naime, rijetkost da na blagajni slučajno ili namjerno očitaju upravo višu cijenu", kaže Vujović, ističući kako je pritužbi potrošača na to sve više.

Pravila o slovima na deklaraciji od najmanje 1,2 milimetra od početka godine za neprehrambenu robu ne vrijede pa je u takav šoping najbolje ići s povećalom. Ipak, ni s najsitnijim slovima na dnu kutija, dijelu cipela i čizama poljskog CCC-a ne zna se zemlja porijekla, dok u Sportini, uz pogrešno deklarirani muški prsluk kao pulover, na "posebnoj" ponudi "od 99 kuna", na polici ne nude ništa jeftinije od 99,99 kuna. 

Kako trgovci varaju kupce i u kojim trgovinama pročitajte na vecernji.hr.

Posjeti Express