Popljuvali Pepsi: Snimili jednu od najglupljih reklama ikad

Youtube
Pepsi se već ranije 'proslavio' sramotnim reklamama, koje su također bile predmet kritika i sprdnje
Vidi originalni članak

Pepsi se još jednom planetarno osramotio s jednom svojom reklamom, i ovaj put takvom da se mora ispričavati svima živima zbog neukusa, objašnjavati "da im nije bila namjera" i sve skupa povlačiti. Prethodno im se to dogodilo 2013. Ovaj put u reklami su prikazali mnoštvo mladih hipstera kako se jedan po jedan okupljaju u prosvjednu povorku, napuštajući na tren kolotečinu svakodnevnice iz koje ne uočavaju kritične društvene probleme.

Jedna od njih, pri samom kraju, je i Kendall Jenner, polusestra sveprisutne trash-zvijezde Kim Kardashian. Tu stvar dolazi do ruba kulminacije. Ona napušta modno snimanje, priključuje se povorci koja zastaje pred policijskim kordonom. Tko bi drugi nego Jenner, ona uzima limenku Pepsija iz velike posude s bocama i limenkama Pepsija u ledu, iako nema apsolutno nikakvog razloga zbog kojega bi netko ostavio takvu posudu nasred ulice tijekom prosvjeda koji policija namjerava spriječiti fizičkom silom.

Kako bilo, Jenner prilazi jednom od policajaca, pruža mu limenku, on prihvaća, otpija gutljaj, lagano se nasmiješi, oduševljeni hipsterski prosvjednici padaju u euforiju. Reklama su istog trenutka po objavljivanju temeljito popljuvali. Prvo zbog totalnog neukusa koji svjedoči da su autori pali s Marsa. Američka javnost optužila je PepsiCo da je zloupotrijebila prosvjede "Black lives matter", točnije vizualne reference na njih, kako bi reklamirala svoje piće.

Core business Badel odustaje od proizvodnje Pepsija i sokova

I doista, trenutak u kojem jadna Jenner, niti ne slutivši u što se upušta, prilazi policajcu, tek je nešto malo izmijenjena verzija onoga kad je relativno nedavno aktivistkinja Iesha Evans, crnkinja koja je s ostalima prosvjedovala u Baton Rougeu nakon policijskog ubojstva Altona Sterlinga, na ulici u krajnje napetim trenucima mirno stala pred oklopljene i naoružane interventne policajce koji su je odmah potom zgrabili.

Bernice King, kći ubijenog karizmatičnog vođe građanskog pokreta Martina Luthera Kinga, povodom debakla Pepsija podijelila je fotografiju svog oca na društvenim mrežama i napisala: "Da je samo moj otac znao za moć Pepsija." Na internetu su maltretirati stali i Kendall Jenner: "Možete li zamisliti da je Kendall Jenner uspjela riješiti sve rasne probleme poklanjajući pepsi pajkanu?"

Odmah poslije takvih optužbi, Pepsi su popljuvali i zato što je "zakasnio nekoliko godina na parti", točnije, na val socijalnih prosvjeda poput pokreta "Occupy" u doba kad su financijske i bankarske elite izgubile i posljednje maske pred širokim masama na račun čijih su poreznih doprinosa spašavane banke koje su umalo upropastile cijeli svijet svojim financijskim vratolomijama. Čak i sve to tek je pola priče.

Prije nego što je odlučila povući reklamu koju kao da je netko snimio na drogama, Pepsi je objavila ovo: "Ovo je globalna reklama koja opisuje ljude različitih stilova života kako nastupaju zajedno u harmoniji i smatramo da je to važna poruka." Zvuči obećavajući, ali je problem u tome što nema veze s ničim. Spot počinje usamljenim violončelistom koji svira na vrhu zgrade bez ikakvog objašnjenja zašto bi se upuštao u takvo što.

Slijedi skok na scenu prosvjedne povorke s plakatom "Pridruži se razgovoru", što djeluje poput nečega što bi bio u stanju usnuti netko poput Salvadora Dalija. Skok na kadar u kojem mlada muslimanka nešto crta za posao, s limenkom u prvom planu, a odmah potom zlosretna Kendall Jenner na photo-sessionu. U glazbenoj pozadini čuje se pjesma: "... mi smo lavovi, mi smo izabrani, mi ćemo rasvijetliti mrak...", kamera odmah potom opet prikazuje violončelista, sad kako svira u stanu.

Povijest dizajna YU reklame: Kapitalizam upakirali kao socijalizam

Bez ikakvog razloga sve redom. Smjenjuju se scene breakdancea usred prosvjeda, mada nema veze s mozgom kako se jedno poklapa s drugim, ubrzo je čelist i na ulici, pridružuje se Jenner, na trenutak se prikazuju dvije transrodne osobe... I tada slijedi onaj dio s Jenner, uzimanjem limenke pepsija iz kante s ledom nasred ulice (odakle to tamo, što, kako?) i prilaženje policajcu. Lako za poruku o Pepsi-topiji, to je i za očekivati od reklama takvog tipa, koliko god bilo jeftino i izlizano.

Ovaj put je problem što je sve to snimao netko tko pojma nema što se sve i zašto događalo po ulicama diljem planeta posljednjih godina. Nema tu prostora za ikakvu tužbu, ali su se ionako iziritirane socijalno osviještene mase našle opravdano uvrijeđene plitkošću autora i kompanije kojoj je to bilo cool. Marketinški gledano, totalna je katastrofa kad svega toga frajeri postanu svjesni tek nakon što su jezivo skupu kampanju već pustili kroz sve svjetske medije koje su planirali.

Jedini gori marketinški debakl Pepsija dogodio se 2013. Bila je riječ o setu "najrasističkijih reklama svih vremena", i opet, riječ je bila o takvoj razini neukusa, da je naprosto nemoguće da je netko bio tako glup da to radi namjerno. U središtu priče bila je koza koja obožava "Mountain Dew". Kozi očito jako nisu sve na broju, jer fizički napada konobaricu koja joj u restoranu donosi pogrešno piće. Završava u policiji i na identifikaciji, gdje se nalazi između tri crnca s ulice.

I naravno da je Pepsi reklamu povukla. Na njenu žalost tek nakon što su i taj put kompaniju javno rastrgali. Komercijalno gledano, odlično ako su u oba slučaja išli za tim "neka se o nama govori, pa makar i dobro", ali je vjerojatnije da su pretrpjeli ogromne materijalne štete s puno znamenaka. O ugledu da se i ne govori.

Antireklama 2017.

Antireklama 2013.

Posjeti Express