Zbog uštede oko svijeta putuju s tonama nepotrebnog goriva
Zrakoplovne kompanije vozikaju u svojim avionima tone nepotrebnog goriva samo da bi uštedjeli često puta zanemarive svote novca tako da ne tankiraju u onim zemljama u kojima je gorivo skuplje. Do ovog otkrića došli su novinari BBC-a.
Nacionalna britanska televizijska kuća je detaljno opisala postupak poznat kao 'fuel tankering' pri čemu zrakoplovi nose u svojim spremnicima znatno više goriva nego što im je potrebno da bi stigli na neku destinaciju.
Tvrtke to rade kako bi izbjegle kupnju goriva na mjestima gdje to košta više, prenosi BBC, a piše Business Insider.
No, nošenje više goriva čini avion težim, što povećava emisiju ugljika potrebnu za njegovo letenje. Rezultat je emisija tisuća tona ugljika koji se inače ne bi stvarao da kad bi se avion češće punio.
U emisiji "Panorama", čiji su novinari dobili povjerljive dokumente, višak goriva prevozi se u spremnicima čak i kad je ušteda zanemariva i iznosi tek 52 dolara za cijeli tank.
BBC je istragu usmjerio na British Airways, za koji kažu da je u 2018. godini zahvaljujući ovakvoj praksi stvorio dodatnih 18.000 metričkih tona ugljičnog dioksida. Jedna metrička tona jednaka je oko 1,1 tonu.
BBC je rekao da je jedan let za Italiju prevozio gotovo 3 metričke tone dodatnog goriva, dodavši 600 kilograma emisija ugljika kako bi zrakoplovna kompanija uštedjela manje od 40 funti - 51 USD odnosno oko 350 kuna.
British Airways rekao je za BBC da su i druge aviokompanije učinile istu stvar. BBC je rekao da ima dokaze da je to učinio i easyJet. Business Insider kontaktirao je easyJet o tome koristi li se ovom metodom uštede.
Eurocontrol, tijelo koje koordinira kontrolu zračnog prometa diljem Europe, objavilo je u lipnju izvještaj da su aviokompanije uštedjele 229 milijuna funti ili 293 milijuna dolara godišnje tankanjem goriva u Europi, što je rezultiralo proizvodnjom 901.000 metričkih tona ugljičnog dioksida.
Kao odgovor na BBC-evo izvješće, glavni direktor British Airwaysove matične kompanije International Airlines Group najavio je pregled. Izvršni direktor grupe, Willie Walsh je potvrdio da se to i dalje radi.
"I danas se bavimo tankerima. Mi to izazivamo, postavljamo si pitanje je li održivo i trebamo li cijeniti utjecaj na okoliš. Jasno da nas financijske uštede potiču na punjenje tankera. Ali možda je to pogrešno."
British Airways rekao je za BBC da je to uobičajena praksa aviokompanija i da se to uglavnom događa na kratkim relacijama "gdje postoje značajne razlike u cijenama između europskih zračnih luka".
Zrakoplovna kompanija je također rekla BBC-u da je dodatna emisija koju je stvorila oko 2% ukupnih dodatnih emisija koje su stvorile sve aviokompanije koje su koristile cisterne goriva u Europi, na temelju istraživanja Eurocontrol-a.