Kako je 'Despacito' postao najveći hit svih vremena

YouTube
Za čak 2,7 milijarde pregleda na YouTubeu najveću zaslugu ima klub za koji navija papa Franjo
Vidi originalni članak

U posljednjih sedam mjeseci pjesma Luisa Fonsija "Despacito" postala je takav globalni hit da je na YouTubeu zaradila 2,7 milijardi klikova. Samo u posljednjih tjedan dana čak 200 milijuna. Čak se tvrdi da je popularnost pjesme direktno zaslužna za skok u portorikanskom turizmu za 45 posto. Video je na internetu objavljen 12. siječnja i nakon 97 dana zaradio je prvu milijardu pregleda. Krajem travnja Justin Bieber pjesmu je obradio i time joj donio novu publiku, te ju je doveo do praga politike.

Kad je Bieber u svibnju na koncertu pjevao: "Ja ne znam riječi, pa kaže burrito, ja ne znam riječi pa kažem Dorito", optužili su ga za sprdanje sa španjolskim jezikom, iskorištavanje latinoameričkih pjevača i zloporabu kulture. Prijepori oko Bieborovog remiksa posljedica su jedne druge priče koja je nastala u Argentini. Pjesma nije bila sam ekstremna pojava na top ljestvicama, nego su se njene sve nove i nove verzije stale rojiti diljem svijeta zahvaljujući nogometnim navijačima u Buenos Airesu.

Escuela de Tablones, navijači San Lorenza, kluba za koji navija i papa Franjo, čim su čuli pjesmu, krenuli su raditi vlastitu verziju i javno je objavili nekoliko tjedana poslije. Isto su krenuli raditi navijači i drugdje po Argentini, u Tunisu, Brazilu, Izraelu, Južnoj Koreji, Italiji. Luis Fonsi bio im je više nego zahvalan: "Vi ste, momci, bili prvi koji ste preuzeli melodiju Despacita i pretvorili je u himnu svog kluba", poručio je navijačima San Lorenza.

Na izlaznim vratima Kao da je Šukera ikad bilo briga za hrvatski nogomet

Ovi navijači se, inače, već neko vrijeme pokazuju kao izvrsni prepoznavatelji što će najbolje prolaziti na terasama stadiona. "Oh San Lorenzo", "Van a Ver", and "Vengo del barrio de boedo" samo su neke od pjesama za koje su preuzeli muziku od originala i napravili hitove. Čak su s obradom "Wanderwalla" potukli sve što je inače bio u stanju uraditi Ryan Adams. Navijačima Boce Juniorsa nije bilo ispod časti priznati im da su u tome nenadmašni.

Počast im je odao i Maradona: "San Lorenzo ima najdovitljivije navijače, najkreativnije u Argentini. Volim njihove pjesme, volio bih da sam igrao za taj klub", napisao je u autobiografiji. Sportski novinar Will Dalton, koji je tri godine živio u Argentini, pisao je o navijačima San Lorenza, da im se atmosferi koju oni rade na stadionima dive i direktni rivali.

"Dan u kojem se igra utakmica oni pretvore u cjelodnevni nastup vašeg omiljenog benda. Ne samo zato što su im pjesme tako dobre, nego se svi ponašaju kao da je festival, čak i na utakmicama s dosadnim nula-nula." U njihovom slučaju doista se potvrđuje fenomen da nogomet ima moć izbrisati razlike među ljudima, okupiti ih oko sličnosti. U slučaju pjesme "Despacito" navijači diljem svijeta, iz sasvim različitih zemalja, prionuli su na skladanje vlastitih verzija. Sve za ljubav jedne kolektivne, globalne strasti.

Posjeti Express