Kako je 'Despacito' postao najveći hit svih vremena
U posljednjih sedam mjeseci pjesma Luisa Fonsija "Despacito" postala je takav globalni hit da je na YouTubeu zaradila 2,7 milijardi klikova. Samo u posljednjih tjedan dana čak 200 milijuna. Čak se tvrdi da je popularnost pjesme direktno zaslužna za skok u portorikanskom turizmu za 45 posto. Video je na internetu objavljen 12. siječnja i nakon 97 dana zaradio je prvu milijardu pregleda. Krajem travnja Justin Bieber pjesmu je obradio i time joj donio novu publiku, te ju je doveo do praga politike.
Kad je Bieber u svibnju na koncertu pjevao: "Ja ne znam riječi, pa kaže burrito, ja ne znam riječi pa kažem Dorito", optužili su ga za sprdanje sa španjolskim jezikom, iskorištavanje latinoameričkih pjevača i zloporabu kulture. Prijepori oko Bieborovog remiksa posljedica su jedne druge priče koja je nastala u Argentini. Pjesma nije bila sam ekstremna pojava na top ljestvicama, nego su se njene sve nove i nove verzije stale rojiti diljem svijeta zahvaljujući nogometnim navijačima u Buenos Airesu.
Escuela de Tablones, navijači San Lorenza, kluba za koji navija i papa Franjo, čim su čuli pjesmu, krenuli su raditi vlastitu verziju i javno je objavili nekoliko tjedana poslije. Isto su krenuli raditi navijači i drugdje po Argentini, u Tunisu, Brazilu, Izraelu, Južnoj Koreji, Italiji. Luis Fonsi bio im je više nego zahvalan: "Vi ste, momci, bili prvi koji ste preuzeli melodiju Despacita i pretvorili je u himnu svog kluba", poručio je navijačima San Lorenza.
Ovi navijači se, inače, već neko vrijeme pokazuju kao izvrsni prepoznavatelji što će najbolje prolaziti na terasama stadiona. "Oh San Lorenzo", "Van a Ver", and "Vengo del barrio de boedo" samo su neke od pjesama za koje su preuzeli muziku od originala i napravili hitove. Čak su s obradom "Wanderwalla" potukli sve što je inače bio u stanju uraditi Ryan Adams. Navijačima Boce Juniorsa nije bilo ispod časti priznati im da su u tome nenadmašni.
Počast im je odao i Maradona: "San Lorenzo ima najdovitljivije navijače, najkreativnije u Argentini. Volim njihove pjesme, volio bih da sam igrao za taj klub", napisao je u autobiografiji. Sportski novinar Will Dalton, koji je tri godine živio u Argentini, pisao je o navijačima San Lorenza, da im se atmosferi koju oni rade na stadionima dive i direktni rivali.
"Dan u kojem se igra utakmica oni pretvore u cjelodnevni nastup vašeg omiljenog benda. Ne samo zato što su im pjesme tako dobre, nego se svi ponašaju kao da je festival, čak i na utakmicama s dosadnim nula-nula." U njihovom slučaju doista se potvrđuje fenomen da nogomet ima moć izbrisati razlike među ljudima, okupiti ih oko sličnosti. U slučaju pjesme "Despacito" navijači diljem svijeta, iz sasvim različitih zemalja, prionuli su na skladanje vlastitih verzija. Sve za ljubav jedne kolektivne, globalne strasti.