Sad nam prodaje smeće za koje nam je rekla da ga se riješimo
Nema ni 3-4 godine otkako je svijet saznao za Marie Kondo. Osvojila ga je na gotovo banalan način - savjetima kako se riješiti viška stvari i kako složiti u ormare ili kovčege svoje čarape, gaće, pidžamu, ručnike... A ta metoda dobila je i ime – KonMari. I put prema bogatstvu ovoj danas 35-godišnjoj Japanki bio je osiguran.
I baš kad je ljude naučila kako da bacaju sve što je višak u njihovim stanovima i životima – ovih dana ova 'guruica' za čišćenje došla je na novu ideju kako zaraditi na naivnima. Otvorila je internetsku trgovinu s isto tako uglavnom suvišnim predmetima koje prodaje po paprenim cijenama – naravno – pod svojim imenom.
Žena koja je do jučer propagirala minimalizam i poticala smrtnike da zadrže od svojih stvari samo ono što, kad uzmu u ruke, proizvodi u njima radost i veselje, ispraznila je tako na stotine tisuća stanova širom svijeta jer je imala svoje vjerne sljedbenike i obožavatelje na svim stranama svijeta.
Mantrala im je jednu te istu rečenicu: 'Riješite se svog glupog sranja', i na tome zgrnula milijune dolara, a sad im prodaje svoje.
Kako piše Huffington Post - vrijeme je da svoje ispražnjene stanove napunite novim sranjima koje Marie Kondo od ovog tjedna prodaje putem svoje web-trgovine.
Internetsku stranicu opisala je kao 'zbirku predmeta koji pobuđuju radost i unapređuju vašu svakodnevnu rutinu', a među njima se ističe zlatna zdjela za 96 USD, pa kutija za 75 USD ili čak mesingani držač kuhinjskog pribora za tričavih 275 USD. Ima Marie i nešto za one plićeg džepa. Četkica za čišćenje kompjutora za samo 35 USD. Što bi rekli u stripu 'Alan Ford' – 'cijena – prava sitnica'.
Guardianovi novinari 'oduševili' su se modnim detaljima poput kožnatih kućnih papuča po 206 USD, pa platnena torba za nošenje cvijeća za 'samo' 42 USD ali i kutljača za juhu za nevjerojatnih 96 USD. Oni su pronašli da je najjeftiniji predmet u izlogu – keramički držač za štapiće za jelo, za tek 8 USD.
Njezin salto mortale nije mogao proći bez zajedljivih i urnebesno duhovitih komentara na društvenim mrežama.
Izvjesni PJVogt je na Twitteru napisao:"Marie Kondo koja otvara web-trgovinu i prodaje glupa sranja koja vam uopće ne trebaju, mi je najdraži preokret iz pozitivke u negativku 2019. godine."
"Marie Kondo igra na duge staze. Otarasite se svojih glupih sranja, da bi mogli kupiti moja glupa sranja. Nevjerojatno. Ona je novi Jeff Bezos", napisao je na svom Twitteru Kevin Nguyen i zaradio 800 lajkova i gomilu ljudi koji su o tome također ostavili svoje komentare.
"Ona je zaludila mase i uvjerila ih da je njezina metoda toliko genijalna, pa ju sad vodi logika da ako nešto prodaje, masa njezinih obožavatelja će joj vjerovati da im baš te stvari jako trebaju", nadovezala se jedna od komentatorica.
Čim su krenuli napadi, oglasila se i sama Marie Kondo. Žena koja je zaradila milijune i danas njezinu zaradu procjenjuju na oko 8.000.000 dolara, obogatila se dajući savjete kako se riješiti suvišnih stvari u kući i kako ono što je ostalo - uredno posložiti. Onda je postala zvijezda serije 'how to do' koja ima milijune pregleda na Netflixu, a objavila je i bestseler 'Čarolija pospremanja koja će vam promijeniti život'. Objašnjavala je da s pravim stavom u vašem domu manje može biti više.
A onda joj je Rakuten - japanska najveća i najjača web stranica za prodaju, ponudila suradnju i Kondo je to objeručke prihvatila.
Kondo je, međutim, rekla za Wall Street Journal da ne pokušava promicati konzumerizam, tvrdeći da je ideja za trgovinu došla od ljudi koji su je pitali koje predmete voli imati u vlastitoj kući.
"Ono što je najvažnije je da se okružite predmetima koji isijavaju radost. Ako vam zdjela koju već imate kod kuće stvara radost, ne preporučujem da ju zamijenite", brani se guruica antikonzumerizma, no ne treba sumnjati da će i dalje imati milijune naivnih sljedbenika s viškom vremena i novca.