Vratio se legendarni YU hidrogliser - opet plovi

Screenshot Youtube
U Hrvatskoj su najviše 'letili' morem Krila Splita, Krila Dalmacije, Krila Zadra, Krila Šibenika, Krila Hvara...
Vidi originalni članak

Hidrogliser "Kometa 120M" obavio je ovog ljeta prvu redovnu plovidbu na kružnoj liniji Sevastopolj - Jalta - Sevastopolj i tako se nakon više godina vratio i opet počeo ploviti. Komet je inače hidrogliser koji je poznat svima koji su u vrijeme bivše Jugoslavije putovali na jadranske otoke, jer upravo je taj hidrogliser prevozio putnike.

Ti su sovjetski brodovi bili hit i u Grčkoj, Poljskoj, Kini, Italiji, Istočnoj Njemačkoj, Japanu i Albaniji, a još uvijek su funkcionalni u nekim zemljama. 

U to su vrijeme bili malo čudo tehnologije, koje su mnogi promatrali s obale kako se uzdiže iz mora i plovi samo na krilima. U Hrvatskoj su najviše 'letili' morem Krila Splita, Krila Dalmacije, Krila Zadra, Krila Šibenika, Krila Hvara...

Dizajnirani su u Sovjetskom savezu ranih 1960-ih. Bio je jedan od prvih hidroglisera koji se koristio za usluge prijevoza. Pod imenom Rocket koristio se za prijevoz rijekama, dok je Komet plovio morima, pa tako i na Jadranu.

Po brojnim podacima, bio je jedan od najuspješnijih oblika hidroglisera na svijetu. S jednim bi brodom upravljalo pet članova posade, a mogao je prevoziti do sto ljudi.

S brzinom od 60 kim/h, Komet je jedan od najbržih prijevozničkih brodova.U jednom sukobu iz rusko-gruzijskog rata, Komet je pogodila raketa ispaljena iz helikoptera. Iako mu je probila trup, hidrogliser je pri punoj brzini uspio doći do odredišne luke.

Nakon pada Sovjetskog saveza, hidrogliseri su često pretvarani u barove i restorane. Najveće mane su mu bile visoka potrošnja goriva i troškovi održavanja. Jedan od zadnjih hidroglisera kod nas koji je završio u starom željezu bio je hidrogliser Mirta koji se nalazio u floti Kvarnerexpressa.

Posjeti Express