Evo zašto su prozori u zrakoplovima okrugli

Thinkstock
Većina prozora je četvrtasta, no oni u zrakoplovima su redovito okrugli, a evo i zašto
Vidi originalni članak

Rijetkima to padne na pamet dok gledaju kroz prozor za vrijeme leta zrakoplovom (ako su te sreće da sjede uz prozor), no odgovor na pitanje zašto su prozori u zrakoplovima okrugli prilično je zanimljiv.

Tijekom godina, inženjeri koji se bave zrakoplovstvom su naišli na mnoge prepreke i postigli brojna postignuća u svojem radu. Zahvaljujući njima, s vremenom se u zrakoplovu moglo voziti sve više putnika, te su zrakoplovi mogli letjeti brže. 

Promijenio se i izgled zrakoplova, kako bi se povećala njihova sigurnost, a to uključuje i prozore.

1950-ih godina, kad je rastao broj putničkih zrakoplova, de Havilland Comet je postao popularan, jer je - s kabinom pod pritiskom - mogao ići više i brže od drugih zrakoplova.

No imao je četvrtaste prozore i 1953. godine su se dva zrakoplova raspala u zraku, pri čemu je poginulo ukupno 56 ljudi. A krivac su bili prozori.

Naime, tamo gdje postoji kut, postoji i slaba točka, a budući da prozori imaju četiri kuta, imaju i četiri potencijalno slabe točke, te je veća šansa da će pod pritiskom (recimo tlaka zraka), puknuti.

Počevši s proizvodnjom oblih prozora, pritisak koji bi mogao razbiti prozor se ravnomjerno rasporedio, te se tako drastično smanjila šansa da se on raspukne, piše Independent.

Posjeti Express