Rijetkima to padne na pamet dok gledaju kroz prozor za vrijeme leta zrakoplovom (ako su te sreće da sjede uz prozor), no odgovor na pitanje zašto su prozori u zrakoplovima okrugli prilično je zanimljiv.
Tijekom godina, inženjeri koji se bave zrakoplovstvom su naišli na mnoge prepreke i postigli brojna postignuća u svojem radu. Zahvaljujući njima, s vremenom se u zrakoplovu moglo voziti sve više putnika, te su zrakoplovi mogli letjeti brže.
Promijenio se i izgled zrakoplova, kako bi se povećala njihova sigurnost, a to uključuje i prozore.
1950-ih godina, kad je rastao broj putničkih zrakoplova, de Havilland Comet je postao popularan, jer je - s kabinom pod pritiskom - mogao ići više i brže od drugih zrakoplova.
No imao je četvrtaste prozore i 1953. godine su se dva zrakoplova raspala u zraku, pri čemu je poginulo ukupno 56 ljudi. A krivac su bili prozori.
Naime, tamo gdje postoji kut, postoji i slaba točka, a budući da prozori imaju četiri kuta, imaju i četiri potencijalno slabe točke, te je veća šansa da će pod pritiskom (recimo tlaka zraka), puknuti.
Počevši s proizvodnjom oblih prozora, pritisak koji bi mogao razbiti prozor se ravnomjerno rasporedio, te se tako drastično smanjila šansa da se on raspukne, piše Independent.