Lažni Instagram računi kradu desetke milijuna dolara

screenshot/youtube
Tržište oglašavanja na internetu je još uvijek u povojima, a mnogi to koriste za brzu zaradu
Vidi originalni članak

Tržište influencera na Instagramu procjenjuje se na milijardu dolara, a očekuje se da će iduće godine to samo rasti. Robnim markama koje puno ulažu u ovaj utjecajni marketinški prostor nije uvijek lako dosegnuti odgovarajuću publiko pa neki utjecajni korisnici iskorištavaju ovu potražnju na tržištu kupnjom lažnih sljedbenika i angažmana kako bi umjetno napunili svoj korisnički račun, donosi Mediakix

Dok se sumnja da mali i veliki influenceri povremenu pokleknu i odluče se na kupnju lažnih sljedbenika i angažmana, ova praksa može biti unosnija i uobičajena za manje, početničke, influencere. Kako bi dokazali da je moguće račune s lažnim sljedbenicima i angažmanom za osiguravanje sponzorskih poslova, Mediakix je stvorio dva fiktivna računa na Instagramu koji su narasli uz kupljene sljedbenike i angažman (sviđanja i komentari) i kasnije su iskorišteni za kampanje na popularnim marketinškim platformama.

Stvorili su dva lažna računa Instagram influencera: 1) Instagram račun modela najpopularnije kategorije, lifestyle influencera i 2) fotografa za putovanje i avanturu.

Korak 1: Generiraj sadržaj

Za prvi Instagram račun platili su model i stvorili sadržaj cijelog kanala kroz jednodnevno snimanje fotografija. Lažna osoba iza obrasca bila je influencereica iz Santa Monica iza korisničkog imena "calibeachgirl310".

BUDUĆNOST PSIHOLOGIJE Umjetna inteligencija otkriva depresiju putem Instagram objava

Dok je prvi Instagram račun koristio fotografije stvarne osobe, drugi Instagram račun koristio je isključivo besplatne fotografije. Lažna osoba iza računa predstavila se kao osoba koja voli putovati i fotografirati putovanja i koristila je korisničko ime "wanderingggirl", i dijelila je uglavnom pejzažne fotografije iz popularnih destinacija poput Pariza, parka Yosemite i Mauija.

Kako bi personalizirali račun, uvrstili su i nekoliko fotografija "wanderingggirl" - jednostavno su uzeli fotografije plavuša gdje im se vide samo leđa.

Korak 2: Kupite lažne sljedbenike

Unutar jednog dana imali su dovoljno sadržaja za izgradnju dva potpuno lažna računa. Zatim su počeli svakodnevno objavljivati i kupovati sljedbenike. Počeli su s kupnjom 1000 sljedbenika dnevno jer su bili zabrinuti zbog toga što bi kupnja previše sljedbenika na početku mogla pobuditi sumnju. Međutim, brzo su otkrili da su mogli kupiti do 15.000 sljedbenika istovremeno bez ikakvih problema.

Bitne vijesti Google u problemima: Gube oglašivače

Cijena za sljedbenike kretala se od $ 3-8 po 1000 sljedbenika, ovisno o pouzdanosti usluge. Web-lokacije koje su prodale sljedbenike na donjem kraju tog raspona cijena često nisu pravovremeno isporučivale, ili ponekad uopće, tako da su se kasnije prebacili na skuplje pružatelje usluga. Čak i na 8 dolara po 1000 sljedbenika, mogli su akumulirati više od 30.000 sljedbenika za putopisni račun i više od 50.000 sljedbenika za modni račun s minimalnim ulaganjem tijekom samo dva mjeseca.

3. korak: Kupite lažni angažman

Nakon što su prikupili nekoliko tisuća sljedbenika za svaki račun, počeli su kupovati interakcije i komentare. Plaćali su oko 12 centa po komentaru, a između $ 4-9 po 1000 sviđanja. Na donjem kraju tog raspona cijena trebalo je otprilike 24 sata da se interakcije pojave, dok se na višem kraju tog raspona cijena usluge odmah isporučuju. Za svaku su fotografiju kupili 500 do 2.500 pozitivnih ocjena i 10 do 50 komentara.

Povećali su angažman jer je broj sljedbenika svake stranice povećan.

Dobivanje sponzora

Mnoge utjecajne marketinške platforme zahtijevaju neki minimalni broj sljedbenika kako bi se se računi prijavili i sudjelovali u promocijama. Iz tog razloga nisu se mogli registrirati za određene marketinške platforme dok svaki račun nije imao deset tisuća sljedbenika. Kada dosegne taj prag, bili su u mogućnosti prijaviti račune za širok raspon platformi.

Nakon što su imali račune na nekoliko platformi, svakodnevno su se prijavljivali za nove kampanje. Proces prijave kretao se je od jednostavnog klikanja gumba za pisanje kratke poruke robnoj marki, ovisno o zahtjevima platforme.

Influenceri Za 20.000 kuna uče djecu kako postati slavan na Facebooku

Rezultati su ostvareni gotovo odmah. Osigurali su ukupno četiri ponude reklame, po dvije za svaki račun. Modni račun osigurao je jedan posao s tvrtkom koja se bavi proizvodnjom kupaćih kostima i s jednom tvrtkom za hranu i piće.

Putnički račun osigurao je reklamu tvrtki koja se bavi proizvodnjom alkohola i iste tvrtke za hranu i piće. Za svaku kampanju, influencerima je ponuđena novčana naknada, besplatni proizvod ili oboje.

Lažni Instagram influenceri su problem za industriju. Učinkovitost influencera nije nova vijest, predstavnici brandova postoje otkako postoje brandovi, ali Instagram je dovoljno novo tržište da je moguće progurati lažne brojke i pokupiti prave novce. Lažne brojke mogu agencije i kompanije koštati i desetke milijuna dolara.

Posjeti Express