Na što se svodi online nastava i zašto učenici nisu u školama?

Saša Miljević/ PIXSELL
Nastavnica Veterinarske škole, želeći spriječiti učenike da u virtualnom svijetu podvaljuju, tražila je od onih koje je ispitivala da glavu prekriju ručnikom
Vidi originalni članak

Opet smo mi nastavnici krivi za sve, kao da nema većeg zla u ovoj državi, kažu nam sugovornici iz prosvjete s kojima smo ovih dana razgovarali o skandalu “ručnik na glavi”. Fotografija koja je objavljena u jednoj roditeljskoj grupi, a koju su potom prenijeli svi mediji, istodobno je užasna i smiješna. Nastavnica Veterinarske škole, želeći spriječiti učenike da u virtualnom svijetu podvaljuju, tražila je od onih koje je ispitivala da glavu prekriju ručnikom. Kako kažu njezini kolege, koliko god da je bizarno, očito više nije imala nikakvog načina kontrolirati učenike tijekom testiranja i ispitivanja.

I tu dolazimo do golemog slona u staklani zvanog online nastava. Većina srednjoškolaca, naime, nakon proljetnih praznika ostala je kod kuće. Srednje škole su zbog lobiranja zdravstvenog sustava ostale zatvorene, osim za maturante. Online nastava unaprijeđena je tek malo u odnosu na kaos koji je vladao prošlo proljeće, no nedovoljno da bi se mogla proglasiti dugoročno kvalitetnom. A privremeno, evo, traje već praktički cijelu ovu školsku godinu. Cijepljenje svih, pa tako i nastavnika, ide izuzetno sporo, a jedina alternativa vlastima je - zatvaranje škola. Ministar Fuchs elegantno prebacuje svoje ovlasti na niže razine, agencije, upravna vijeća, škole itd., a oni najranjiviji, učenici i nastavnici, ostavljeni su na brisanom prostoru. Oni poduzetniji organizirali su se i educirali, pa im ni online ispitivanje nije problem provesti u nekom od jednostavnih alata, ili jednostavno - primjenom suvremenih metoda podučavanja i edukacije.


No u sustavu od 70.000 zaposlenih teško se pokreće kotač napretka i za mnogo jednostavnije stvari. Pitanje ostaje, ako ministar i dalje inzistira na tome da je nastava uživo nezamjenjiva, zašto su srednjoškolci i dalje u kućama a ne u školskim klupama. I kakva je budućnost online nastave? Ministar je otvoreno rekao kako je neprovediva anketa među svim učenicima i nastavnicima o online nastavi i reformi njegove prethodnice. Drži se isključivo Nacionalnog plana oporavka, još jednog u nizu stranačkih dokumenata kojima će se dobiti neki novac, no ozbiljnije edukacijske strategije od ručnika - nema. 

Posjeti Express