Film 'Mickey 17' parodija je i na Trumpa, a donosi odgovor na pitanje - kako je to umrijeti
Nakon globalnog uspjeha 'Parazita', koji je osvojio četiri Oscara, južnokorejski redatelj Bong Joon-ho vratio se s novim filmom, znanstveno-fantastičnom crnom komedijom 'Mickey 17'. Film, temeljen na romanu 'Mickey7' Edwarda Ashtona, prati priču o 'potrošnom' zaposleniku na svemirskoj misiji kolonizacije ledenog planeta Niflheim. U glavnoj ulozi je Robert Pattinson, koji tumači lik Mickeyja Barnesa, odnosno njegove klonirane verzije, Mickeyja 17 i Mickeyja 18.
Radnja filma smještena je u 2054. godinu. Mickey Barnes, bježeći od dugova i opasnosti na Zemlji, pridružuje se svemirskoj misiji kao 'potrošni'. To je kontroverzna uloga koja podrazumijeva da se, u slučaju smrti, Mickeyjevo sjećanje i svijest prenose u novo, 3D-printano tijelo. Ovaj ciklus smrti i ponovnog rađanja omogućuje obavljanje opasnih zadataka na Niflheimu, poput testiranja atmosfere i razvoja cjepiva. Film zapravo istražuje koncept zamjenljivosti radnika u kapitalističkom sistemu gdje su pojedinci često tretirani kao potrošna roba.
Kako je to umrijeti? U ovom filmu - ništa lakše. To je zapravo jedno od najčešće postavljenih pitanja. Situacija se zakomplicira kada se Mickey 17 i Mickey 18 susretnu i, između ostalog, nađu u klinču s istom ženom.
Robert Pattinson odličan je u dvostrukoj ulozi, utjelovljujući Mickeyja 17 i Mickeyja 18. Iako su fizički identični, Pattinson im uspijeva unijeti promjene u držanju, govoru i izrazu lica. Mickey 17 je pasivan, pomiren sa sudbinom, dok je Mickey 18 agresivniji i buntovniji. Pattinson je, kako bi dodatno naglasio razliku, koristio i različite naglaske za svaki lik.
'Mickey 17' nije samo puka znanstvena fantastika, to je oštra satira s elementima crnog humora. Bong Joon-ho, poznat po kritiziranju društva u filmovima poput 'Parazita' i 'Okje', i ovdje se dotiče tema kao što su nejednakost, korporativna pohlepa i dehumanizacija radnika.
Lik Kennetha Marshalla utjelovljuje Mark Ruffalo. On je egomanijakalni političar i vođa kolonizacijske misije. Zapravo je očita parodija na Donalda Trumpa, s njegovim televizijskim ambicijama, sljedbenicima u crvenim kapama i retorikom o 'čistom, bijelom planetu'. The Guardian ističe kako je ovaj element filma, iako pomalo direktan, ipak efektan i relevantan u današnjem vremenu.
Vizualno, 'Mickey 17' je impresivan. Produkcijski dizajn - od futurističkih zgrada na Zemlji do kristalno plavih ledenih špilja Niflheima. Posebno su zanimljivi 'creeperi' ('jezivci'), autohtona bića Niflheima, dizajnirana od strane Bong Joon-hoa i Jang Hee-chula, koji su surađivali i na dizajnu čudovišta u filmu 'The Host'.
'Mickey 17' premijerno je prikazan na 75. Berlinskom filmskom festivalu, a u kinima je debitirao s podijeljenim, ali uglavnom pozitivnim kritikama. Kritičari hvale Bongovu režiju, Pattinsonovu izvedbu i originalnost premise, ali neki zamjeraju filmu neujednačenost i pretjeranu satiru. Problem je i u tempu filma. Povremeni su padovi u dinamici radnje, a tome bi možda pomoglo da je film kraći za nekih pola sata. Humor nije baš uvijek 'pogođen' i povremeno djeluje usiljeno. Nedovoljno su razrađeni i sporedni likovi.
Unatoč budžetu od 118 milijuna dolara i procijenjenim troškovima marketinga od 80 milijuna dolara, film je u prvom vikendu prikazivanja u SAD-u zaradio 19.1 milijun dolara što je nedovoljno za profitabilnost.
'Mickey 17' je ambiciozan i zabavan film koji kombinira znanstvenu fantastiku, crni humor i kritiku društva. Nije na razini 'Parazita', ali plusevi su originalna priča, sjajna gluma Pattinsona i prepoznatljiv stil Bong Joon-hoa.
POGLEDAJTE VIDEO:
-
'VRATA EUROPE'Kako je nastala Ukrajina: Teško je tu povući ravnu crtu, ako je uopće moguće
-
FELJTONFilm o ustaškoj operaciji Halijard još je gori agitprop od četničke verzije
-
BESTBOOKTroje ljudi zapošljava se u tvornici protiv svoje volje. Ona ih uvlači u svoj svijet
-
INTERVJU: VLADO SIMCICH VAVA'Monogamija kao moralni koncept je u suštini solidna ideja, ali vrlo često neodrživa'
-
BESTBOOKDrame u životima Gryttenovih likova događaju se tiho, unutar njih samih