Biografski film Pabla Larraína, 'Maria', s Angelinom Jolie u ulozi legendarne Marije Callas, ambiciozan je pokušaj portretiranja posljednjih dana slavne sopranistice. Film, koji se premijerno prikazao na 81. Venecijanskom filmskom festivalu, treći je dio Larraínove trilogije o značajnim ženama 20. stoljeća, nakon 'Jackie' iz 2016. i 'Spencer' iz 2021.
U hrvatskim kinima premijerno je prikazan 17. veljače.
Radnja filma smještena je u Pariz 1977. godine, gdje Maria Callas, povučena i usamljena, živi u prostranom stanu, okružena sa svoje dvije pudle, vjernim batlerom Ferrucciom kojeg glumi Pierfrancesco Favino i kućnom pomoćnicom Brunom koju je utjelovila Alba Rohrwacher. Film se fokusira na njezine posljednje dane, obilježene borbom s narušenim zdravljem, ovisnošću o lijekovima i halucinacijama koje je potiču na prisjećanje ključnih trenutaka iz prošlosti.
Larraín se, kao i u svojim prethodnim filmovima, ne drži strogo kronološkog prikaza, već ulazi u Callasin 'unutarnji svijet'.

Lucidna Callas voli kada se ljudi prema njoj ponašaju kao prema istinskoj divi pa svom batleru govori: 'Rezerviraj stol gdje mi konobari znaju ime, raspoložena sam za dodvoravanje. Nisam gladna, dolazim u restoran kako bi me obožavali.' Svakodnevno ga maltretira i premještanjem klavira po stanu i govori mu da je zbog toga 'pogrbljen'.
A čak i kad kasni na probe pjevanja, podilaze joj: 'Ti si Maria Callas, ti ne kasniš. Svi dolaze prerano'.

Jedan od ključnih elemenata filma su Callasine halucinacije, uzrokovane prekomjernom upotrebom lijeka Mandrax. Njega potajno uzima i skriva od batlera i kućne pomoćnice. Tablete vadi iz kutijica i ubacuje ih u rukave raskošnih kaputa i damskih torbica. Ikona je elegancije u stilu Audrey Hepburn.

U svojim vizijama, ona razgovara s mladim novinarom, također nazvanim Mandrax po lijeku, kojeg glumi Kodi Smit-McPhee. On je 'navodno' intervjuira za dokumentarac o njezinu životu. Ova nadrealna interakcija služi za prisjećanje na njezin buran ljubavni život s grčkim magnatom Aristotelom Onassisom, te na traumatično djetinjstvo i prisiljavanje majke da pjeva za talijanske i njemačke časnike tijekom Drugog svjetskog rata. Mariju je majka tjerala i da se prostituira, a ona je - pjevala. Ovakav pristup, iako stilski zanimljiv, na trenutke djeluje konfuzno, ostavljajući gledatelja u nedoumici što je stvarnost, a što plod Callasine mašte.

Upečatljiva je i scena kada s Onassisom, kojeg utjelovljuje Haluk Bilginer, sjedi i promatra dok Marilyn Monroe pjeva 'Happy Birthday, Mr. President' američkom predsjedniku Johnu F. Kennedyju. Nije oduševljena njezinim maznim glasom i seksi izvedbom.
- Nikoga nije briga za njezin glas, kao što nikoga nije briga tvoje tijelo - govori joj bogataš Onassis. Iako je bio bahat i vodio glavnu riječ u njihovom odnosu, bila je zaslijepljena njime. Zabranio joj je i, kako je govorila, pjevanje. Na kraju ju je Onassis ostavio da bi oženio Jackie Kennedy. Time joj, kako je rekla, nije uništio srce - već ponos.

Angelina Jolie uložila je značajan trud u pripremu za ulogu, uključujući sedmomjesečni trening opernog pjevanja. Iako se u filmu većinom koriste originalne snimke operne dive, Jolieina predanost vidljiva je u njezinom držanju, gestama i pokušaju da dočara Callasinu vokalnu tehniku.

Međutim, kritike su podijeljene. Dok neki hvale Jolieinu emotivnu izvedbu i sposobnost da prikaže ranjivost, drugi smatraju da njezina fizička pojava i glumački izričaj ne odgovaraju u potpunosti karizmi i energiji stvarne Callas. Neki kritičari ističu i problem loše sinkronizacije usana s originalnim snimkama.

'Maria' je film koji zasigurno izazva rasprave. Fokusira se uglavnom na njezinu patnju i usamljenost, zanemarujući pritom njezinu iznimnu umjetničku ostavštinu i složenu osobnost. Film je vizualno impresivan, s prekrasnim kadrovima Edwarda Lachmana i raskošnim kostimima Massima Cantinija Parrinija.

'Glazba se rađa iz bijede i patnje. Sreća nikada nije proizvela lijepu melodiju', rečenica je Marije Callas i misao koja se provlači kroz cijeli film. U bolovima, nesretna Callas ostala je bez glasa, a umrla je od srčanog udara. Tog dana njezin su batler i kućna pomoćnica zadnji put premjestili klavir u stanu po njezinoj želji...
