Rušili su mu spomenike jer podsjećaju na Srbe i partizane
Vojin Bakić jedan je od najvećih hrvatskih kipara, koji je među ostalim ostao upamćen po poslijeratnim djelima kojima je htio dati svoj doprinos na sjećanje žrtava fašizma, prije svega potaknut gubitkom četvero braće, koji su svi ubijeni u Drugom svjetskom ratu.
Zvali su se Aleksandar, Milan, Nikola i Slobodan. Vojin, jedini koji je rat preživio, jednom je rekao kako "ne može ići u Jadovno jer bi mu srce prepuklo", kažu njegove unuke Ana Martina i Vjera Bakić.
Njegova je skulptura "Bjelovarac" posvećena mlađem bratu Slobodanu i kreirana po njegovom liku. I njega su uhapsili ispred ulaza u stan u Zagrebu, ali je intervenirao i spasio ga njegov mentor Frano Kršinić. Upravo njemu do kraja rata Bakić pomaže, a zaposlio se i na zagrebačkom Velesajmu. Učio je i pod Robertom Frangešom-Mihanovićem te Ivanom Meštrovićem.
Godine 1956. mnogo njegovih crteža stradava u požaru ateljea.
Radio je i spomenike za spomen područje parka Dotrščina u Zagrebu gdje se nalazi Bakićev centralni spomenik i šest kristala u Dolini grobova, kao i velebnu skulpturu na Petrovoj gori imena "Spomenik ustanku naroda Banije i Korduna" koji danas, na žalost, i dalje propada.
Od 1990. do 1995. godine uništene su skulpture "Bjelovarac" koji je miniran 1991. Ostala je šaka jedne ruke i glava, a ostali dijelovi završili su u ljevaonici Tomo Vinković u Bjelovaru. Spomenik je obnovljen i postavljen na svoje mjesto 8. 12. 2010. godine.
Nakon operacije Oluja spomenik na Petrovoj gori, spomenik je devastiran, odnesene su mnoge ploče, a navodno da se dijelovima zna i "cijena" na crnom tržištu. Uz to skinuta je spomen ploča Braći Bakić s obiteljske kuće u Bjelovaru, natpis s obiteljske grobnice na groblju Sv. Andrija u Bjelovaru i promijenjen je naziv ulice braća Bakić u Bjelovaru.
"On nije bio samo kipar jednog sustava, nego umjetnik u iskonskom smislu te riječi, neovisno o vremenu u kojem je stvarao. Njegova djela su još uvijek suvremena i aktualna te pokazuju kako je on za svoje vrijeme bio jako napredan”, objašnjava Ana Martina Bakić za Telegram, inače profesorica na zagrebačkom Arhitektonskom fakultetu.
Tih dvanaest skulptura djelo su Vojina Bakića, hrvatskog Srbina, sina Konstantina Bakića i Jelene Schnautz, rođenog 1915. godine u malome gradiću Bjelovaru na sjeverozapadu Hrvatske", piše P-portal i napominje kako je veliki dio pažnje posvetio je komemorativnoj umjetnosti po kojoj je i ostao najupamćeniji, posebice posvećenoj žrtvama fašizma i partizanskoj borbi.
Utjehu je nalazio u sinu, unukama i sestrinoj obitelji. Te naravno, u svome radu.
„Bakićeva izložba, ako smijem doći do tog elementarnog pedagoškog načela, je nešto na što bi sve škole autobusima trebale doći u Zagreb, da vide kako izgleda modernizam, da vide kako izgleda jedna varijanta socijalističkog modernizma, da vide kako izgleda devastacija nakon devedesete.
Možda najveći modernist kojeg je ova država ikada imala, nikada nije mogao prežaliti razaranje umjetničkog tkiva, kao niti političku klimu koja se stvorila. Prvo su u vihoru rata radi "šarenih krvnih zrnaca" stradala njegova braća, a sada stradava njegova umjetnost. Imao je nesreću da je prije njega preminuo i njegov sin Zoran, a 18. prosinca 1992. otišao je i jedan od najvećih umjetnika ovih prostora čije nasljeđe, Hasanbegovićima i raznim brigadama s dinamitom usprkos, ipak, čini se, neće biti zaboravljeno.