Razlog zašto finale počinje u tako čudan sat
Finale prvenstva bit će pravi europski događaj koji ipak neće početi u tipičnom europskom terminu. Navijači u Hrvatskoj i Francuskoj koji su naviknuli nastupe svoje reprezentacije gledati u večernjim satima, ovaj put će pred male ekrane sjesti već u 17 sati. Utakmica započinje u 18 sati po ruskom vremenu iz razloga što je, kako piše New York Times, FIFA posljednjih godina, prilikom odabira termina prikazivanja, nakon što je desetljećima termine prilagođavala zapadnoj Europi, odlučila termine prilagoditi istoku, tj. Aziji.
Kineske kompanije izdašno financiraju tijela svjetskog nogometa, a Kina ulaže snažne napore kako bi od svoje zemlje napravila jaku nogometnu silu. Ovo je prvi put kako Kinezi neće morati ostati budni cijelu noći da bi gledali finale. Finale prvenstva u Rio de Janeiru 2014. godine u Pekingu se moglo gledati od 3 ujutro, a u Tokiju u od 4.
Ova utakmica započet će u 23 sati u Pekingu, a u Japanu u ponoć.
Uz iznimku Svjetskog prvenstva 2002. godine koje se održavalo u Japanu i Južnoj Koreji, sva finala počinjala su u ponoć ili čak i kasnije u Pekingu, najnaseljenijoj vremenskoj zoni.
Fabrice Jouhaud, glasnogovornik FIFA-e, rekao je kako je termin ovogodišnjeg finala odabran još prije tri godine u suradnji sa "različitim sudionicima". Rekao je kako su organizatori "uzeli u obzir niz aspekata kao što je globalno tržište emitiranja i izvodljivost za navijače". Ipak nije rekao koliko veliki utjecaj je imalo azijsko tržište.
FIFA nije jedino nogometno tijelo koje će prilikom određivanja termina imati na umu Aziju. U španjolskoj La ligi utakmice se igraju ranije upravo kako bi se privukli gledatelji iz Azije, što uključuje i termin najvećeg derbija, El Clasica, između Barcelone i Real Madrida.
Bivši predsjednik Milana rekao je kako bi i u Serie A utakmice trebale počinjati ranije, a Premier liga razmišlja o paketu ranijih utakmica koji bi se trebali svidjeti Aziji. Top klubovi kao što su Manchester United, Manchester City, Real Madrid, Barcelona i Bayern München otvorili su komercijalne urede u Kini.
Praćenje nogometa u Kini u konstantnom je porastu.
I dok su europski klubovi očajnički u potrazi za novim navijačima u Aziji koji bi gledali njihove utakmice i kupovali dresove, kineske kompanije pokušavaju povećati svoj profit na zapadu upravo kroz nogomet. FIFA nije potpisala s novim zapadnim sponzorom od 2011. godine, jer se mnogi ne žele povezivati sa nizom skandala vezanih uz korupciju i kriminal, ali i osuđujućih presuda nekih viših FIFA-ih dužnosnika.
Ipak FIFA će zaraditi oko 1,65 milijarde dolara od sponzorstava na ovom prvenstvu, što je 14 posto više od njihovih očekivanja. U velikoj mjeri upravo zbog kineskih kompanija. Sedam od 20 službenih sponzora prvenstva su kineske kompanije, uključujući i Wanda Group, tvrtku za izgradnju i prodaju nekretnina, koja je s FIFA-om potpisala najveću razinu sponzorstva.
Dio su snažnog kineskog državnog ulaganja u nogomet. Iako se Kina samo jednom plasirala na prvenstvo, imaju želje osvojiti ovaj turnir jednog dana. Domaći kineski klubovi kupuju strane nogometne zvijezde, a njihovi građani i kompanije kupuju europske klubove, kao što su Inter Milano, Espanyol i Aston Villa, i vlasnici su veliki udjela u Atletico Madridu, Manchester Cityju i Lyonu.
Iako se nisu ni približili kvalifikaciji na prvenstvu, njihov utjecaj je vidljiv. Kineska djeca su među nosačima zastava, reklame za kineske kompanije su odmah uz travnjak, a više od 40.000 navijača iz Kine kupilo je ulaznice za utakmice, što je najviše prodanih ulaznica izvan Europe i Amerika.
Ovaj drugačiji raniji početak utakmica još uvijek nije idealan azijskim navijačima. Svjetsko nogometno prvenstvo 2022. godine održat će se u Kataru, a 2026. u Sjevernoj Americi. U Europu će se vratiti najvjerojatnije 2030. godine. Kako bi uživali u utakmicama koje će moći gledati u 'prime timeu' Azija će morati pričekati do 2034. godine. Za organizatora prvenstva mogli bi se kandidirati i Indonezija, Tajland i Vijetnam, te Kina, Japan, Južna Koreja i Sjeverna Koreja.