Tko je Ana Bučević koja je Ivi Todorić promijenila život?
Ne tako davno novinari magazina RTL Exkluziv, na predavanju motivacijske govornice Ane Bučević naišli su na kćer Ivice Todorića, Ivu Balent.
Svi koji su čak i ovlaš pratili njezin profil na društvenim mrežama primijetili su da je često dijelila razne duhovne poruke koje je zatim, prije nekoliko godina počela širiti i putem Agrokorovog najunosnijeg proizvoda – bočica vode 'Jane', pa je tako nastala 'voda s porukom'.
„Život mi je promijenila poznata splitska motivacijska govornica Ana Bučević, koju sam upoznala prije sedam godina“, rekla je Iva Balent prije nekoliko mjeseci, kad su ju novinari RTL-ovog magazina Exkluziv pitali koja je tajna njenog novog izgleda.
Todorićeva kćer, koja je nekoć u očevoj tvrtki bila bog i batina u odjelu marketinga, rekla je da je bila bolesna i da je čudesno ozdravila, promijenila svoj život iz korijena i počela raditi na sebi, a na pitanje od čega je bolovala, rekla je da joj je 'srce bilo bolesno'.
Što je pod tim mislila, od kakvih je boli patila, ostat će tajna, ali je rekla da je motivacijsku govornicu, Splićanku Anu Bučević, upoznala kad joj je ponudila da piše poruke na njihovoj vodi:
„Nazvala sam Anu i pitala ju bi li pisala svoje poruke na 'Jani', a znate što je ona napravila? Odbila me!! Pomislila sam – ova žena stvarno zna cijeniti sebe!“, rekla je Balent, očito nenavikla da u životu dobiva odbijenice.
Ivu Balent je to zaintrigiralo pa je počela odlaziti na Anine motivacijsko-inspiracijske seminare, pa joj je ona ubrzo postala svojevrsna osobna savjetnica i životna učiteljica, te je Ivi na kraju – promijenila život.
Stoga je Balent angažirala Anu Bučević i u očevoj tvrtki. Bivši djelatnici Agrokora prisjećaju se da je Iva za svoje top-menadžere iz 'Konzuma', s vremena na vrijeme organizirala njezina predavanja.
Ana Bučević motivacijske bi govore održavala u Novom Zagrebu, na drugom katu SuperKonzuma u Turininoj ulici, gdje je sjedište Konzumovog odjela upravljanja ljudskim potencijalima.
Prema riječima bivših zaposlenika, s predavanja nitko nije smio izostati, iako nisu baš svi dijelili Ivino oduševljenje, pa su Anina predavanja zvali 'ispiranjem mozga'.
Prema toj teoriji, mi smo Božji ko-kreatori i ako postoji Božji ili Viši plan za nas, ne moramo se nužno s njim pomiriti, nego bez loših emocija, unutarnjom duhovnom obnovom, ko-kreirati vlastitu sudbinu, pod sloganom – misli pozitivno, preuzmi odgovornost za vlastitu sreću, ti to možeš!
Naravno, ovom je teorijom odmah uzrujala crkvene krugove. Na web-stranici bitno.net, don Damir Stojić jednoj je čitateljici napisao da Anu Bučević 'treba zaobilaziti u širokom luku' jer propagira New age uvjerenja koja se kose s katoličkom vjerom.
Prve video-zapise Bučević je počela objavljivati na svom Facebook profilu prije nekoliko godina, a do danas je prikupila više od 150.000 pratitelja, pa još barem toliko njih na Instagramu, a na YouTube kanalu neki njezini klipovi imaju više od 1.000.000 pregleda, pa sad i od toga puni kućni budžet.
Krstarenje za 2.175 eura
Objavila je i nekoliko samizdata –'Safari duše' i 'Vorteks ostvarenih želja', pa onda 'Vjerujem u čuda' 1 i 2, te 'Što (ni)je ljubav'. Knjige su tjednima bile najprodavanija beletristika u Hrvatskoj, a s velikim uspjehom prodaju se i u susjednim zemljama.
Iako joj video-klipovi ponekad traju i dulje od 15 minuta, jer nerijetko priča i o lijepom vremenu, ova uzaludna opširnost nimalo ne smeta njezine ko-kreatore i ko-kreatorice, kako oslovljava svoju publiku na početku svakog klipa.
Prvi veći uspjeh – oko 560.000 posjetitelja - postigla je videom iz 2013. godine u kojem otkriva tajne tapkanja kojim se privlače čuda u naše živote. Drugi njezin video o tapkanju za privlačenje novca pogledalo je oko 830.000 ljudi. Riječ je zapravo o tzv. EFT metodi – Emotional Freedom Technique – tehnici emocionalne slobode, a kako to izgleda može se vidjeti u ovom videu:
Uspješna je i u izdavačkoj djelatnosti. Danas ima i vlastitu web-stranicu preko koje zainteresirani mogu kupiti i njezine knjige, CD-ove, rokovnike, dnevne planere, kao i kartice s motivacijskim porukama, a komplet svih proizvoda prodaje po cijeni od 917 kuna.
Prodaje i ulaznice za svoje seminare ili radionice, a djelatnost je proširila i na turizam, pa tako nudi i dva sedmodnevna paket-aranžmana – Vortex ljetovanje i Vortex krstarenje.
Za sedam dana u Mediteranskom selu u Biogradu cijena je 942 eura, a za sedmodnevno krstarenje luksuznom jahtom od Splita do Mljeta, uz Anin program jutarnje tjelovježbe, meditacija i predavanja, te individualni program, cijena je 2.175 eura.
Ana Bučević rekla je u jednom videu da ju je u životu najviše inspirirao njezin kolega iz susjedne Slovenije, Smiljan Mori. S njim je suosnivačica 'BigU Akademije' pa zajedno održavaju i predavanja u Hrvatskoj i regiji, gdje bez problema pune dvorane poput Tivolija u Ljubljani ili Sava centra u Beogradu, u koje privuku i po nekoliko tisuća ljudi.
Ovakvi poslovni seminari namijenjeni su, kako kažu Mori i Bučević – piscima, poduzetnicima, menadžerima, blogerima, prodavačima, trenerima joge, osobama iz mrežnog marketinga… Svima njima Smiljan Mori obećaje da će uz pomoć njegovih metoda, već za 60 dana ili čak i manje, imati prve klijente.
Super ponuda za 40.000 eura
Smiljan Mori, prema riječima Ane Bučević, bivši je policajac, koji je u Sloveniji s najboljim ocjenama diplomirao Policijsku akademiju, ali mu je ubrzo dojadilo raditi s ljudima koji su bili manje kompetentni od njega. Ostavio se pendreka i pištolja i postao je motivacijski govornik.
Kako se može vidjeti u njegovim video-klipovima, Mori je na predavanjima vrlo neposredan u komunikaciji, pa mu se ponekad, kao u ovom videu s predavanja, potkrade i pokoja psovka (1:39 i 4:32).
Unatoč svemu, svoje motivacijske govore i predavanja Mori izvrsno unovčuje. Dovoljno je baciti oko na njegovu web-stranicu na kojoj nudi i tzv. direktni coaching. Na tom nivou prima samo troje polaznika godišnje, a svaki od njih izdvojit će za to 40.000 eura. Istovremeno, i sam pohađa tečajeve u Londonu barem jednom u tri mjeseca da bi usavršio svoja znanja. Ovdje je jedan njegov clip o putovanju u London:
Iako djeluje iz sjene, gotovo neprimjetno, ovaj poslovni sektor u Hrvatskoj izvrsno funkcionira i proizvodi gotovo nevjerojatnu zaradu. Za predavanja pojedinih motivacijskih govornika traži se karta više, na društvenim mrežama prate ih stotine tisuća ljudi, svaki njihov klip na YouTubeu ima više pregleda od najpopularnijih pjevača, a njihove knjige tjednima su na vrhu top-liste najprodavanijih.
Motivacijski govornici u Hrvatskoj su se pojavili relativno nedavno. Njihov posao je da prenose drugima svoja specifična znanja i ili iskustva, i potaknu ih da budu bolji, uspješniji, ili da lakše prebrode razne životne ili poslovne krize.
Budući da se svako znanje plaća, tako i motivacijski govornici mogu, s više ili manje uspjeha, unovčiti svoje vještine. Kao i u svakom području ljudskog djelovanja i među motivacijskim govornicima ima vrhunskih stručnjaka, od doktora ekonomije, do profesora psihologije ili sociologije, ali za uspjeh i popularnost znanstvene titule uopće nisu presudne, jer za ovaj poziv ne postoji formalno obrazovanje. Dapače, na webu čak postoje savjeti kako postati motivacijski govornik u 10 koraka.
Drugim riječima, motivacijski govornik može biti doslovno svatko tko je dovoljno siguran u sebe i uvjeren da će njegova priča biti zanimljiva što većem broju ljudi na čije živote utječe.
Ipak, neke od poželjnih karakteristika motivacijskih govornika su da ulijeva povjerenje, da govori iskreno i artikulirano, i da je neposredna i srdačna ličnost.
U svijetu danas kroz franšize i licence raznih škola i metoda djeluje oko 43.000 motivacijskih govornika. Jedan od svjetski najpoznatijih je porijeklom s Balkana. Australac iz Melbournea zove se Nick Vujicic.
Ima 35 godina, a rođen je bez ruku i nogu zbog iznimno rijetkog tetra amelia sindroma. Unatoč svemu vodi iznimno sadržajan život. Završio je fakultet, putuje svijetom, drži predavanja, piše knjige, u sretnom je braku i otac četvero djece.
No, kao što je davno rekao Ciceron, ne može se naći ništa rjeđe od savršenog govornika. Stoga je i kod nas ova djelatnost još uglavnom u povojima, ali sigurno i uspješno raste.
To je svojevremeno shvatila i Jasminka Samardžija, inače doktorica znanosti i profesorica mikro i makroekonomije na Rochester Institute of Technology – Croatia. U njezinoj službenoj biografiji piše da je vlasnica tvrtke Motivacijski govornik d.o.o., te se kontinuirano usavršava u području motivacije, komunikacije i psihologije, upravljanja kvalitetom i modelima poslovne izvrsnosti. Specijalizirala se za područje leadershipa, te procjene i izgradnje prodajnog tima.
Budući da je prepoznala uzlazni trend motivacijskog govorništva u Hrvatskoj, svojedobno je pokrenula i web-stranicu koja je trebala biti burza motivacijskih govornika najrazličitijih profila za, kako je napisala – razne korporativne evente, konferencije i skupove, predavanja, sajmove i slična događanja. No, izgleda da stranica nije doživjela preveliki uspjeh jer se tamo oglasila tek nekolicina govornika.
Jedan od njih bio je Matej Perkov iz Koprivnice, diplomirani ekonomist - turistički menadžer, koji je pet godina radio kao predavač na Visokoj poslovnoj školi Libertas. Svrstao se u kategoriju sportskih govornika jer, kako je istaknuo u svojoj biografiji – „jedini je Hrvat koji se sam popeo na Mont Blanc rutom preko Mer de Glacea i prvi Hrvat koji je na jednoj ekspediciji sam ispenjao 10 vrhova viših od 4000 metara.“ Ovaj „sanjar, romantičar i emotivac“, kako sam sebe opisuje, spreman je pričati o svom hobiju za 5.000 kuna, a može i manje.
Na web-stranicu se javila i Marina Bolanča, i to u kategoriji poslovnog i motivacijsko-inspiracijskog govorništva, ali nije točno znala procijeniti vrijednost svojih predavanja. U biografiji se predstavila tek dvjema rečenicama: „Otvorena, vedra i elokventna magistrica ekonomije s dugogodišnjim stažom u marketingu i odnosima s javnošću. Također i nutricionist, te poduzetnica i majka.“
Predavanje za 20.000 kuna
Najhrabrija od njih sigurno je Kristina Bulešić iz Pule. U biografiji je za sebe napisala da su ju iz milja nazvali „žena Inspiracija“. Ova 41-godišnja autorica bestsellera „10 dana… putovanje koje mijenja život“, napisala je da je „trenerica po filozofiji slavne Louise L. Hay, te osnivačica „Inspiracije d.o.o.“ koja je izdavala Ho'oponopono knjige“.
Riječ je havajskoj tehnici kojom se rješavaju svi životni problemi i iz podsvijesti izbacuju 'toksični programi'. No, Ho'oponopono tehnika nije previše pomogla ni samoj Kristini Bulešić jer je njezina tvrtka, prema podacima u Poslovnoj Hrvatskoj, završila prošle godine s minusom od oko 45.000 kuna, pa je ove godine „Inspiracija“ izbrisana iz registra trgovačkih poduzeća. Za svoje predavanje Kristina Bulešić traži od 10.000 do 20.000 kuna.
Prema podacima iz Forbesa, na self-help literaturu, CD-ove, razne tečajeve, seminare i stres-management programe Amerikanci su još prije desetak godina trošili oko 11 milijardi dolara godišnje, a ta potrošnja u SAD-u prosječno godišnje raste za oko 6 posto.
Budući da je ovaj trend zahvatio i Hrvatsku, ali i cijelu regiju, za očekivati je da će iz dana u dan rasti i broj onih koji su spremni iskeširati pozamašan novac ne bi li našli rješenje za neki problem ili makar kupili nadu u instant-uspjeh, a mogućnosti za to je bezbroj.
Prema američkim istraživanjima, na duhovnom rastu i razvoju obično rade sredovječne, situirane žene koje bi željele smisleniji i ispunjeniji život. Drugi vid raznih treninga, koje drže stručnjaci raznih profesija, usredotočuju se na usavršavanje poslovnih vještina. No, postoje i oni koji rado miješaju ova dva koncepta, pa tako raznim duhovnim metodama 'prizivaju' novac, bogatstvo, poslovni uspjeh…
Alati za promjene
Sredinom svibnja ove godine u Zagrebu je svoj seminar održao i Kenan Crnkić. Sarajevski doktor ekonomije i predavač na fakultetu, ujedno je i transformacijski govornik. Autor je dva bestselera - "7 tajni uspjeha" i "Pazi kojeg vuka hraniš".
Crnkić je prvi na ovim prostorima dobio certifikat poznatog leadership trenera Johna Maxwella, te stekao pravo podučavanja po Maxwellovom originalnom modelu.
Nakon što je napisao dvije knjige, Crnkić je također počeo snimati video-klipove sa svojim savjetima. Oni su vrlo kratki i traju u prosjeku do pet minuta. U njima daje vrlo konkretne alate s kojima bi svatko trebao poboljšati svoj privatni i poslovni život, no to je tek početak.
Za one koji žele više su seminari u sedam modula, čiji je konačni cilj, kako je napisao, život sa svrhom.
I Crnkić ima svoju web-stranicu putem koje se mogu uplatiti tzv. inhouse predavanja u tvrtkama, ali i transformacijski vikend koji organizira samo jednom godišnje. I on je spreman na individualni coaching, koji je organiziran u tzv. tri vala.
Na prvom se definira trenutačna situacija u kojoj je klijent, na drugom se postavljaju novi ciljevi , a tijekom trećeg Crnkić podržava svog klijenta da ustraje na putu do ispunjenja cilja.
Neurolingvističko programiranje
Kad je u pitanju novac, Crnkić je umjereniji, pa u njegovom formularu, kojeg ispunjavaju zainteresirani klijenti, postoji rubrika 'koliko ste spremni uložiti u sebe' - 2.000, 5.000, 10.000 ili više od 10.000 eura, kao i 'koliko brzo želite rezultat' - za 30-60-90 dana ili nije važno.
Među nekolicinom motivacijskih govornika koji su viđeniji u medijima svakako je i Saša Tenodi, diplomirani sociolog. Iako je, prema podacima iz Poslovne Hrvatske, prošlu godinu završio s minusom od oko 70.000 kuna, za njegove NLP seminare postoji priličan interes.
On je u Hrvatsku doveo tzv. neurolingvističko programiranje - metodu koju su stvorili Richard Bandler i John Grinder u Kaliforniji prije 40-ak godina. Ova metoda smatra da postoji veza između neuroloških procesa, jezika i obrazaca ponašanja naučenih kroz 'programiranje' i da se oni mogu promijeniti, a njihovim mijenjanjem postajemo uspješniji.
Naravno, i Tenodi ima web stranicu na kojoj podrobno objašnjava koji su benefiti ove metode, pa sad već postoji i Hooligans Club sada već s više od stotinu NLP-ovaca koje u određenim vremenskim intervalima od Tenodija dobivaju poziv za 'tajno iskustvo'.
U njemu je određen datum i vrijeme polaska u nepoznato, a članovi kluba većinom se odazivaju u velikom broju. I nikad ne znaju gdje će taj dan završiti - jednom na zip-lineu, drugi put na surfanju, treći put na penjanju po umjetnim stijenama.
"Najvažnije je da se odlično družimo i da su ljudi stekli bolju međusobnu povezanost", kaže Tenodi, koji tvrdi da 19 od 20 njegovih polaznika ovu metodu smatraju izvrsnom.