Počela je zarađivati milijarde na lažnim trepavicama
Postoji niz primjera onih koji su napustili svoj posao, siguran izvor prihoda, i počeli se baviti svojim hobijem. Među njima je i Huda Kattan koja je tu odluku donijela prije 10 godina a sada je vlasnica kozmetičkog carstva Huda Beauty, čiju je vrijednost Forbes procijenio na više od milijardu dolara.
Ova je Amerikanka napustila Dubai, u kojem je živjela dvije godine, i svoj posao u financijama. U Los Angelesu je gradila karijeru u make upu i pokrenula svoj beauty blog. Kada je primijetila da na tržištu nedostaje lažnih trepavica koje bi odgovarale njezinim klijentima, odlučila ih je kreirati sama.
"Nisam odmah znala da pripadam u tu industriju, oduvijek sam znala da imam ljubav prema tome, no moja obitelj nije to podržavala. Oni su voljeli ozbiljne poslove, poput odvjetnika ili liječnika, i u takvim su me poslovima i vidjeli. To je bila velika stvar za njih", rekla je Huda, čiji su roditelji bili irački migranti.
"U početku sam mislila da su razočarani sa mnom, pa sam znala da im moram pokazati da je to nešto ozbiljno", naglasila je.
Ova 35-godišnjakinja biznis je pokrenula 2013. godine, i već je tada imala dobre temelje, dobru bazu klijenata, onih koji su čitali njezin blog i pratili njezin rad na društvenim mrežama. No da nije bilo njezine sestre Mone, koja je sada predsjednica kompanije, ne bi bila toliko uspješna, piše BBC.
"Bila sam nepopustljiva oko toga, jer sam se u to vrijeme bavila PR-om i savjetovanjem, i stalno sam bila u potrazi za novim prilikama", ispričala je.
Često su ju prijatelji koji su bili klijenti njezine sestre pitali gdje se takve trepavice mogu kupiti.
"Govorila sam im, ne možete, jer ih Huda izrađuje sama, ona skraćuje trepavice i miješa ih zajedno. I jednog dana mi je sinulo, zašto stalno govorim ljudima da ih ne mogu naći", prisjeća se.
Oduvijek je postojao plan da se kompanija razvije i izvan područja trepavica, i da Huda iskoristi svoje iransko podrijetlo i kreira kozmetiku sa utjecajem Bliskog istoka.
"Prvo smo napravili olovku za usne, tekući ruž, a zatim i sjenila na što smo dobili veliki pozitivni odgovor. Odrastala sam u malom američkom gradu u Tennesseeu i nisam znala zašto ali sam puno koristila olovku za oči. Nitko oko mene nije imao taj običaj, ni moja majka. Kada sam se preselila na Bliski istok zapitala sam se nije li mi to zapravo prirođeno", naglasila je Huda.
Rast njezinog kozmetičkog carstva dogodio se u trenutku kada su arapski trendovi "izazvali globalnu pažnju", smatra izvršna urednica Grazie za Bliski istok Alison Tay. Spomenula je i posljednji proizvod kojeg su lansirali, set od četiri parfema koji se mogu nositi samostalno ali i zajedno.
"Sa svojim posljednjim mirisima, Huda je svijetu ponudila majstorsku klasu u mirisima, praksi poznatoj i na Bliskom Istoku", naglašava.
Huda Beauty brzo se razvila, a sada nude više od 140 proizvoda koji godišnje donose oko 200 milijuna prihoda. No sama će reći kako joj nije cilj zaraditi, već proširiti svoju poruku.
"Ne pokreće me potreba za financijama, jer ja ovo radim sa ciljem. Nedavno su mi ponudili 10 milijuna dolara da budem ambasadorica nekih proizvoda i bez imalo razmišljanja sam to odbila. Ne zbog toga što ne volim te proizvode, već zato što imam misiju, a to je baviti se izazovima u ovoj industriji. Osjećam kao da smo ljudima upakirali jednu posebnu ideju onoga što ljepota je. I ponudili smo to svima na svijetu", naglašava.
Njezini proizvodi su sveobuhvatniji, i dostupnim za sve tipove kože.
Huda je mnogim djevojkama koje ju prate na društvenim mrežama postala uzor, prava djevojka s reklame, a posebno onima na Bliskom istoku, kojima je posebno važno imati djevojku tamnije puti kao uzor. Ona tome pristupa jako ozbiljno, i objašnjava kako ju je njezino naslijeđen motiviralo da kreira nove standarde u ljepoti kako bi inspirirala ostale ljude, koji su odrastali bez kozmetičkim brendova koji bi im odgovarali.
"Kao dijete sam mrzila to što se ne uklapa u te standarde ljepote i oduvijek sam voljela individualnost. Ljepota je postala i političko pitanje u posljednjih 18 mjeseci, pa brendovi moraju postati svjesni zašto je došlo do toga. Ako pitate mene mislim da je to zbog neke vrste ugnjetavanja", objašnjava.
U tom kontekstu spomenula je i Fenty Beauty, kozmetički brend kojeg je pokrenula Rihanna. Te se proizvod hvali zbog njihove dostupnosti svim tipovima kože.
"Dio tog uspjeha leži i u tome što je bilo riječ o političkom pokretu. Taj uspjeh potaknuo je pokret u medijima i želju ljudi da ih isprobaju. Ona je bila prva žena koja nije bila bjelkinja koja je pokrenula nešto takvo", naglašava.
Potreba za uključenošću, kako smatra, dolazi iz opresije.
"Potreba dolazi od ljudi koji se osjećaju kao da nisu bili dio nečega, a takva sam i ja", poručuje.