Industrija kozmetičkih proizvoda prolazi kroz veliki 'makeover' dok se kozmetički divovi trude odgovoriti na velike zahtjeve mladih i zahtjevnih kupaca koji se u posljednje vrijeme u potrazi za nečim novim i onim što će poboljšati njihov izgled okreću nezavisnim brendovima.
Anastasia Beverly Hills Inc., Glossier Inc., Kylie Cosmetics i Milk Makeup brendovi su među onima koji oduzimaju dio kolača već etabliranim brendovima i među svojim proizvodima nude makeup napravljen u nizu različitog raspona boja i proizvoda sa prirodnim sastojcima.Takvi novi brendovi za reklamiranje proizvoda ovise o slavnima i poznatima, i njihovom reklamiranju na društvenim mrežama, koje posebno prate milenijalci i mlađe grupe, i ovise o utjecajima onih sa takvim profilima, piše The Wall Street Journal.
Povećanje i razvoj tih brendova dolazi na tržištu vrijednom 52 milijarde dolara na kojem dominiraju kozmetičke, tradicionalne kompanije, koje su ipak u posljednje vrijeme zabilježile pad. Prodaja takvih proizvoda porasla je za 24 posto prošle godine.
Sa slabijom prodajom bori se Coty Inc. što je borba koju nastavljaju od 2016. godine kada su stekli većinu biznisa Procter & Gamble Co, uključujući i CoverGirl i Clairol, a njihove dionice su se gotovo prepolovile od inicijalne javne ponude iz 2013. godine. Početkom ovog mjeseca njihov izvršni direktor dao je ostavku.
Ovi novi brendovi predstavljaju veliki izazov i dosadašnjem načinu prodaje kozmetičkih proizvoda, koji to većinom čine na onaj klasičan tradicionalni način, u trgovinama.
"Svi se pokušavaju nositi sa tim izazovom života u novom okruženju u kojem potrošači mogu kozmetiku kupiti bilo gdje", rekla je Larissa Jensen, analitičarka iz NPD Group Inc.
Ono što te mlade posebno privlači novim proizvodima je to što su njihovi promotri, ali i neki od osnivača takvih kompanija, zvijezde poput Kylie Jenner, Emily Weiss iz Glossier i britanske umjetnice makeupa Pat McGrath koje su svoj utjecaj i popularnost, znanje o makeupu i bazu obožavatelja donijeli i tim novim brendovima.
Iako su se desetljećima stariji brendovi fokusirali na prodaju popularnih proizvoda na tradicionalne načine, online kupovinom pokrivaju se novi proizvodi poput onih od posebnih sjajila do maskara na bazi konoplje. Bivša makeup umjetnica Anastasia Soare koja je osnovala Anastasia Beverly Hills 1997. godine i započela s prodajom proizvoda za oblikovanje obrva, koristi Instagram za objavu video vodiča za korisnike. Soare je dobila mrežu slavnih klijenata poput Cindy Crawford i Michelle Pfeiffer, a počela je primjećivati rastući apetit i želju za tim proizvodima i mogućnostima 2012. godine.
"Tržište u tom trenutku ovisnicima o kozmetici nije moglo ponuditi ono što su oni željeli", naglasila je njezina kćer Claudia Soare, predsjednica kompanije. Nakon svojih početaka s proizvodima za oblikovanje obrva razvili su se izvan tih okvira na polje sjajila za usne, pribora za konturiranje i sl.
Anastasia Beverly Hills zabilježila je dobit prije oporezivanja od 180 milijuna prošle godine, kako kaže Fitch Ratings Inc. U suprotnosti je primjer Revlon Inc. etabliranog brenda, koji je zabilježio 133.5 milijuna dobiti prije oporezivanja. Prihodi njihovih mladih rivala rastu puno brže u usporedbi sa starijim i iskusnim proizvođačima, i to 64 posto od 2014. do 2017. godine.
Ti novi brendovi izazvali su uzbuđenje među investitorima. McGrath, poznata po svom radu sa modelima za Pradu i Gucci, osigurala je gotovo 90 milijuna privatnog financiranja za kompaniju pokrenutu prije dvije godine. Niz obožavatelja stekla je zahvaljujući svojim živopisnim nijansama ruževa.
Potrošači se u velikoj mjeri okreću zvijezdama i influencerima na društvenim mrežama u potrazi za savjetima. 19-godišnja Alexis Sanchez koja često prati te video uratke kaže kako ju je na korištenje njezinog sjajila potaknula manekenka i model Emily Ratajkowski koja ga koristi.
"Još ga nisam koristila jer je posvuda rasprodan", rekla je.
Glossier, čiji proizvodi za njegu kože i dekorativna kozmetika naglašavaju prirodan izgled, razvili su se većinom zahvaljujući bazi obožavatelja koju imaju. Weiss je pokrenula svoj jako popularan beauty blog Into the Gloss dok je radila za magazin Vogue. Glossieru s priključila 2014. godine. Ova kompanija koja ovisi o društvenim mrežama kako bi potaknula svoje poslovanje, prodaje samo online, i procijenjena je na 390 milijuna dolara.
21-godišnja Jenner uživa u uspjehu svoje dvogodišnje kompanije Kylie Cosmetics, brenda koji je poznat po ruževima za usne i olovka za usne, koja je generirala oko 350 milijuna dolara u prodaji 2017. godine. Ulta Beauty Inc. ovoga mjeseca počeo je predstavljati te proizvode online i u više od svojih 1200 trgovina.
I dok se povećavaju novi nezavisni brendovi, povećavaju se i izazovi. Potrošači milenijalci postali su promjenjivi, njihove navike nestalne zbog bezbroj mogućnosti i brzih promjena trendova, i tako stavljaju pritisak na marke da se udalje od privlačnih predmeta ili reklamnih kampanja.
Ukupna prodaja kozmetičke industrije usporava, a po podacima NPD-a, taj je rast bio samo četiri posto u 2017. godini, što je usporavanje od 14 posto rasta zabilježenog 2016. godine. Prodaja kozmetičkih proizvoda povećala se tri posto do danas.
Veliki brendovi povećavaju svoje digitalne pokušaje, i svoju ponudu, a neki su čak i kupili svoje konkurente. Estée Lauder Co s., tako je stekao Too Faced i Becca Cosmetics, dok je L’Oréal SA kupio IT Cosmetics i Urban Decay. Estée Lauder također se fokusirao na jačanje MAC Cosmetics linije sa novim proizvodima koristeći modele i influencere u promociji svojih proizvoda na društvenim mrežama. MAC, koji je usporio prodaju sa dvoznamenkastim rastom u posljednjem tromjesečju, udružio se s Patrickom Starrom, beauty blogerom s 4,6 milijuna sljedbenika na Instagramu, na kolekciji iz 2018. godine.
"Tradicionalne robne marke uče i pokušavaju pronaći svoje mjesto online", naglašava Jensen.