On vodi vijesti, čita i komentira, ali nije živo biće
Zamislite voditelja vijesti koji vam iste prezentira gotovo bez ikakvih emocija, bez podizanja glasa, a bez ikakvog umora može to raditi 24 sata dnevno. To baš i nije moguće, ako ste čovjek, složit ćemo se svi. No u Kini jedan voditelj radi upravo to. Čita, tj., izgovara vijesti bez emocija, i bez prestanka. Tajna njegove izdržljivosti leži u činjenici što on nije čovjek, već virtualni voditelj vijesti 'zaposlen' na novinskoj agenciji Xinhua.
"Pozdrav, gledate vijesti na engleskom. Ja sam AI voditelj vijesti u Pekingu", rekao je on to svojim robotskim glasom na početku vijesti.
Napravljen je uz suradnju Xinhua sa kineskom tvrtkom Sogou koja se bavi razvojem upravo umjetne inteligencije. A takav je i ovaj voditelj. Njegove geste umjetno su kreirane kako bi na najbolji mogući način oponašale one ljudske. Ovaj voditelj "uči na snimkama samog sebe i može čitati tekst prirodno poput bilo kojeg drugog profesionalnog voditelja", piše CNN.
Ovakve simulacije mogu se koristiti i na web stranicama i društvenim mrežama, a kako kažu njegovo kreatori "smanjit će troškove proizvodnje vijesti i povećati učinkovitost". Zasada nije poznato jesu li neke kineske kuće pokazale interes za ovakvom vrstom voditelja.
U videu u kojem je predstavio samog sebe rekao je "kako će neumorno raditi i informirati a tekst će biti, bez prestanka, uključen u njegov sistem". Na predstavljanju je uz njega prikazan i model voditelja na kineskom jeziku.
Kina je poznata po svojoj velikoj želji da postane lider na polju razvoja i implementacije umjetne inteligencije, što će im sigurno i pomoći u svijetu medijske cenzure od strane vladajućeg, restrikcijskog partijskog režima. Iako će za ovoga reći kao je prvi na svijetu, i prije njega Kina je koketirala sa primjercima umjetne inteligencije u medijskom svijetu.
2015. godine tako je Dragon TV uz pomoć Microsoftovog XiaoIce chatbota prezentirao izvještaje o vremenu u njihovom jutarnjem programu, s "umiljatim" ženskim glasom.
Automatizacija izvještavanja postala je posebno prisutna posljednjih godina, pa je tako i poznati The Associated Press servis samo jedan od velikih medijskih organizaciji koji koriste sofisticirane kompjutorske algoritme kako bi napisali tisuće automatskih priča godišnje. Ti napredni softverski programi izvješća o financijskom poslovanju tako bi mogli transformirati u rečenice koje su razumljive ljudima.