Što povezuje Luku Modrića i bogatog Splićanina? Suđenje Mamiću i projekt "3 sestrice"

društvene mreže
Svjedok utopio Mirka Barišića, dobro je znao što radi Zdravko Mamić s transferom Luke Modrića. Papiri su bili pred njim na stolu. A svjedokinja Dubravka Berger spominje ime bogatog poduzetnika Vicenza Blagaića
Vidi originalni članak

Splitski poduzetnik Vicenco Blagaić prije nekoliko mjeseci, u srpnju objavio je na društvenim mrežama zajedničku fotografiju s Lukom Modrićem i Mateom Kovačićem. Time je potaknuo glasine kako bi se slavni nogometaši mogli pridružiti njegovu 920 milijuna eura vrijednom projektu Tri sestrice odnosno "3 sestrice - hrvatski san", pisala je Slobodna Dalmacija. U međuvremenu, imena obojice - i Luke Modrića i Vicenza Blagaića - spominju se na suđenju Mamićima za izvlačenje novca iz Dinama.

Novi detalji isplivali su na vidjelo u ponedjeljak na sudu u Osijeku. Čini se da je dugogodišnji predsjednik Dinama Mirko Barišić bio informiraniji o velikim transferima kao što je bio onaj Luke Modrića nego što je želio priznati sve ove godine, pa i tijekom svjedočenja. A na suđenju se spominje ime i Vicenca Blagaića, poznatog poduzetnika iz Splita.

Ne kompliciraj, rekao je Mirko Barišić

- Toga dana kada sam dao ostavku, Barišić je odboru predstavio dva čovjeka na sjednici koji su bili odvjetnici. Pitao sam jesu li to privatni odvjetnici Zdravka Mamića i što oni rade na odboru ako su tu privatno. Barišić je rekao da će oni nas pravno savjetovati oko nekih stvari, a Tomislav Svetina je rekao da je dosta prozivanja kako Izvršni odbor kluba ne zna ništa o nogometnim transferima igrača pa ćemo na toj sjednici biti upoznati o transferu Luke Modrića - ispričao je svjedok Krešimir Rotim u ponedjeljak na suđenju Zoranu, Zdravku i Mariju Mamiću, Damiru Vrbanoviću te Sandru Stipančiću za izvlačenje novca iz NK Dinama.

Svetina je, kaže Rotim, onda ponudio članovima odbora da vide ugovor Modrića.

PALE SVE OPTUŽNICE Zamuckivao je dok se Mamić nadvijao nad njim ko aždaja: Kako se izvukao Luka Modrić

- Nitko od članova odbora nije želio pogledati taj ugovor, a on je sklopljen 4-5 godina prije nego je nama predočen. Barišić je predložio da Izvršni odbor donese odluku da klub ne potražuje nikakvu odštetu od Zdravka Mamića i drugih koji su bili u postupku u slučaju da ih sud obveže na plaćanje te štete. Ja nisam bio za to, usprotivio sam se, a Barišić mi je rekao da ne kompliciram i pozvao na glasanje toga prijedloga. Svi su bili za, ali ja nisam. Bio sam suzdržan, bacio sam papire na pod i svima rekao da ih može biti sram. Otišao sam - kazao je Rotim.

Dakle, sudeći prema iskazu svjedoka Rotima, Mirko Barišić vrlo dobro je upoznat s detaljima Modrićeva transfera i načinu kako je gotovo pola iznosa završilo kod obitelji Mamić, imao je i tog dana sve papire pred sobom, no ipak je "pogurao" da se glasa kako klub ne potražuje nikakvu odštetu od Mamićevih, odnosno da se ne smatra oštećenim.

Ne diraj Mamićev registrator!

Podsjetimo, transfer Luke Modrića vrijedan 22,5 milijuna eura s bonusima na koncu je podijeljen 50-50 između Dinama i igrača, s tim da je Modrić drugu polovicu iznosa dijelio s Mamićima, a sud je presudio da na to nije imao pravo. Samo u Modrićevu transferu Dinamo je oštećen za više od 11 milijuna eura.

U ponedjeljak je svjedočila i Dubravka Berger, koja je radila u tvrtki Legal Business Consulting (LBC) suoptuženika Sandra Stipančića od 2008. godine.

- Firma se bavila otvaranjem kompanija u inozemstvu i registracijom plovila. Kada sam počela raditi ubrzo sam shvatila da ću jednoga dana sjediti kao svjedok u sudnici. Po dolasku sam dobila uputu da USB stick koji mi služi za rad ne ostavljam u firmi nego da ga nosim sa sobom kući. Kada bih krenula raditi posao i stavila stick u računalo, dobila bih mogućnost raditi u A, B ili C aplikaciji. Kada se taj stick izvadi iz računala, mogu raditi samo u jednoj aplikaciji. To je tako napravljeno u slučaju financijskih kontrola. To je bilo jako čudno. Dobivali smo i zadatke da registriramo jahte na ljude koji sigurno nisu bili vlasnici jahti, primjerice 80-godišnja baka iz Bosne ima jahtu. Otvarali smo off shore tvrtke u čudnim zemljama u inozemstvu. Ja sam bila zadužena za izradu računa. Na dnevnoj bazi smo izdavali račune za jahte, brodove, stranim državljanima. To sam radila na temelju naloga šefa Sandra Stipančića - rekla je svjedokinja Dubravka Berger.

PROSVJED U HERCEGOVINI Opasni odroni kamenja kod Mamićevih solara: 'Nećemo zbog vas biti nova Jablanica'

-  Neke smo račune slali Amerikancima koji su nam u jednom trenutku tražili i poslovnu dokumentaciju iz proteklih godina. Nisu nam više htjeli obnavljati te off shore poslove.

Tko je Vicenco Blagaić?

Jednom je, kaže, u firmi vidjela Marija Mamića koji je došao na razgovor sa Stipančićem. Kolegica joj je rekla da Mario Mamić ima kod njih otvorene tri firme u inozemstvu te da je to u registratoru kojega nisu smjele dirati.

- Rekla mi je da i neki Vicenco Blagajić ima otvorenu 21 tvrtku u inozemstvu - kazala je svjedokinja.

Splitski poduzetnik Vicenco Blagaić vlasnik je i organizator najvećeg hrvatskog sajma nautike Croatia Boat Show. Njegov projekt "3 sestrice - hrvatski san" navodno je vrijedan 920 milijuna eura, pisao je Tportal.

OBRAZLOŽENJE PRESUDE Europski sud: Braća Mamić su manipulatori. Sucima dali darove, a žale se na korupciju

"Radi se o golemom zemljištu od više stotina hektara smještenom na samom rubu Pelješca kod mjesta Doli, koje je još od 1969. godine bilo planirano kao najveća turistička zona u tadašnjoj Jugoslaviji, no zbog nesređenih vlasničkih odnosa nitko nije želio ulaziti u investiciju sve do Blagaića. Samo glavna parcela bila je u suvlasništvu 103 obitelji i njihovih nasljednika, pa je za okrupnjivanje trebalo sklopiti čak 1200 ugovora", potvrdio je Blagaić za Tportal.

"Prva faza izgradnje uključuje dva hotela, 75 apartmana i rezidencija, 21 vilu, beach club i malu marinu. Po planu, gradnja će započeti tijekom 2025. godine i trajat će dvije godine', rekao je Tportalu Blagaić.

"Za vile i apartmane zainteresirani su najbolji svjetski sportaši i najveći svjetski celebrityji, a bit će to prvo potpuno zatvoreno naselje u Hrvatskoj, strogo čuvano i s velikim naglaskom na sigurnost", kaže Blagaić.

Eto i vjerojatnog odgovora na pitanje - što povezuje Luku Modrića i Vicenca Blagaića, osim suđenja u Osijeku. Neslužbeno, i Lukino i Kovačićevo ime spominje se među onima koji su zainteresirani za kupnju vila ili apartmana u potpuno zatvorenom naselju za celebrityje.

I Zdravko Mamić bio bi jamačno zainteresiran, kad bi samo mogao napustiti BiH bez da ga uhite. Suđenje će se nastaviti.