Osim mira i prirodne ljepote prema spokojnom Gorskom kotaru, bračni par Goranu i Franka Rezendesa spojila je i ljubav prema raritetnim automobilima. Toliko da njihova kolekcija oldtimera sad broji impresivnih 17 zavidnih primjeraka oktanskih ljubimaca.
Rođena Riječanka i suprug, moreplovac iz Amerike, s radnim mjestom na američkom vojnom brodu, kojega je upoznala u Zagrebu, kad je radila za Enikon Airspace (grafičarka interijera Airbusa), u Skrad su se iz Rijeke preselili prije pet godina. Rijeka je za Franka, koji ne voli gradsku gužvu, bila prebučna pa se par odlučio za grad koji ga najviše podsjeća na njegov rodni Massachusetts i, generalno, istočno-sjevernu obalu Amerike.
- Oduvijek volimo oldtimere, Frank najviše Lancije, a ja bivše 'vatrogasce'. Članovi smo Oldtimer kluba Rijeka, zanima nas sve u vezi takvih automobila koje sami i popravljamo dijelovima koje nabavljamo iz kluba, od prijatelja s raznih susreta ili onima koje Frank donese kad se vraća iz Amerike. Samouki smo, malo čeprkamo po internetu, malo ispitujemo, čitamo specijalizirane knjige, a malo izluđujemo i našega mehaničara - smije se Gorana.
Njihov prvi zajednički auto koji su kupili bio je Mercedes 190 E. Od tada im, kaže, raste rupa u glavi, tj. nezasitna želja za još starih modela. Među omiljenijima je Fiat Campagnola 1107 iz 1975. godine, nađena kod šefa Hitne pomoći u Matuljima, gdje uglavnom nije previše vožena, već garažirana.
- Ona je super za offroad, ima zasebne ovjese, križeve, dva amortizera po zadnjim gumama, četiri iza, sve skupa šest, svi isti i može ih se šaltati. Ide brže od starijih modela i može potegnuti i do 110 km na sat te je jako udobna. Nema puno primjeraka poput nje, premda se koristila u jugoslavenskoj vojsci - opisuje nam Gorana svoju mezimicu.
Tu je 2,5 Iveco dizel, kojemu je netko vjerojatno u 90-ima zamijenio originalni benzinski motor. Taj je auto bio u pokušaju krađe navrh Učke. Originalno crven. Brži i ugodniji od AR 55, objašnjavaju Rezendesi odmah prelazeći na Frankovu omiljenu Zastavu Tristać, rađenu po licenci Fiata, koji Frank zove balkanski Cadillac. Riječ je o vrlo ugodnom vozilu, kažu, brzom kao moderan auto, potegne i do 140 km na sat, s mjenjačem na podu i velikim gepekom.
- Sad smo mu stavili debele prave bijele zidove, ne volimo Atlas - pojašnjava Gorana. Tu su i tri Zastave 101 - Skala 55, GTL i ne coupe, od kojih svaka ima svoju priču.
- GTL ima 11.000 km. Prva i rikverc su još u zemlji nade i snova, unutrašnjost je savršena, vjerojatno nitko nikad nije sjedio iza. Plavu Skalu 55 je netko pijan zabio u zid i jedina šalta kako bi trebala. Ne coupe ima 65.000 km, isto je kremasti kao i GTL, prva mu je samo u oblaku, vrlo dobro unutrašnje očuvan - pojašnjavaju.
Cadillac Brougham d'Elegance iz 1988. s 5,0 motorom V (ili 300 po američki) "ćopnut" je u Ivanić Gradu. Ovaj automatik, koji vrlo lijepo vozi, krasi karburator s malo elektronike i senzora te "šaltung" (mjenjač) na volanu. Riječ je o, kažu, najvećem (dužem) Cadillacu proizvedenom u to vrijeme, tako da se i reklamirao protiv Lincolna.
Chevrolet Suburban C20, 5,7 (350) iz 1985. je američki radni automobil koji trpi maltretiranja, dug, velik, visok, snažan, s tri reda sica i tipičnim Quadrajet (2 primarna, 2 sekundarna) karburatorom.
Bivši "vatrogasac" Fiat Ducato 4x4 Steyr Puch Supercombi iz 1994, (2.0 benzin) najomiljeniji je među psima koji se u njemu najviše vole voziti. Vrlo je živ na gasu, kao i još jedan bivši, ali njemački "vatrogasac" VW LT31 iz 1983., koji su nabavili u Slavoniji, gdje im je smještena polovica kolekcije.

- Tu je i još jedan od mojih omiljenih bivših 'vatrogasaca' - Tam 80T35 iz 1990. s nadogradnjom Karoserista. Dizelaš sa srpskim motorom napravljenim po engleskoj licenci, u biti traktorski motor između vozača i suvozača s jedan grijačem, koji uvijek pali. Tu je i cisterna vode od 500 litara, koju koristim kao mobilni miniwash - entuzijastično pokazuje Gorana odmah prelazeći na Lanciju Fulviju Coupe V4 iz 1972., tj. vrlo živog benzinca 1,3 s dva sica naprijed plus dva iza koji, šali se, moraju biti veličine kruha i bez nogu.
Riječ je o autu koji je 80-ih, nakon sudara s Maseratijem, izvađen iz mora, gdje su ga ostavili vlasnici koji su pobjegli s mjesta nesreće. Naravno, što bi kolekcija bila bez legendarnog Fiće, u ovom slučaju 750 Luxe iz 1978., koji je netko "opiturao" u lijepu crvenu boju s crnim vinil interijerom. Na njemu se ističu ugrađene Borrani žbice felge s BF Goodrich Silvertown biasply gumama.
- Hoće odletjet u zavoju - kaže nasmijana Gorana nabrajajući dalje i "normalne" aute poput Ford Rangera 3,2 Wildtrak i Lancije Lybre 1.9.
Skuplja i memorabilije
No stari auti nisu njena jedina strast. Članica je Hrvatskog društva kolekcionara militarije iz Rijeke te skuplja i memorabilije te artefakte i obilježja.
- Ne znam je l' mi to ušlo u glavu od rata, no volim skupljati i prišivke i uniforme za kamuflažu, ta kombinacija dizajna mi je super. Sad sam početnik lovac, ali iako sam pucala iz raznih oružja u Njemačkoj i Americi, igram i airsoft kad mogu - kaže Gorana, koja ima još jednu strast, a to je letenje, koje je nedavno počela pohađati.
- Uvijek sam htjela letjeti, ali dugo nije bilo ništa po tom pitanju na Grobniku, do prošle godine, kad je došao Innovation Aviation, na čelu s Nejcem Feganeljem, koji je testni pilot za Pipistrel, na kojemu letimo, pa vjerujem da sam u dobrim rukama. Sad sam pri kraju tečaja, samo da riješim ostatak ispita teorije i još koju ruticu te sam slobodna ptičica - veseli se svestrana Riječanka, koja se bavi i glazbom.
Naime, nakon završene škole za grafičara dodatno se obrazovala za tehničara zvuka i u svom domu otvorila produkcijski studio Otpor.
- Da, volim i glazbu, iako treba trpjeti naše glazbenike koji nikad nemaju love i svi pljuju jedni po drugima, a ostali su se kao prodali? Ja sam počela kao reperica, ali nikako da se ozbiljnije uhvatim. Vjerojatno im ni u tim sitnim studijima gdje sam bila nisam bila laka - šali se bivša mini asistentica zvuka u seriji "Gora" te na snimanju američke TV serije "Momo" u Rijeci.
Crta kad god stigne
A da joj ne bi slučajno bilo dosadno, bavi se i crtanjem koje upražnjava kad god joj to ostale zanimacije dopuštaju, uvijek sa sobom noseći bilježnice u koje skicira omiljene motive poput vojnih vozila, aviona, kamiona...
- Malo crtam, pa iz crtanja prijeđem u grafite, pa opet nazad u crtanje. Volim sve od kemijske i markera pa do akrila i ulja. Najviše volim motive vezane uz svijet tehnike, avione, helikoptere, kamione, vojna vozila, ali i životinje, pejzaž, zgrade, gradski život, imam i cijelu bilježnicu karikatura, zanimaju me i airsoft, modelarstvo... Crtanje me opušta i bilježnica je uvijek sa mnom - govori Gorana.

- Volim živjeti u Hrvatskoj zato što nije tako skupo kao u Americi, što je sigurna i mirna, što je posebno prisutno u načinu života u Skradu. Kad je u pitanju hrana, posebno volim tartufe, a uživam i u jelima od divljači. Posebno uživam u pripremi svinjskog buta s kapulom i krumpirom - otkriva nam goranski zet Frank.
I dok Gorana po završetku škole letenja planira investirati u aviončić, Frank trenutačno pikira Lanciju Flaminiju Pininfarinu.
- Skupe su, morat ću prodati bubreg. Poslije letenja možda bih C kategoriju, jer gledamo i Tam 5000. Jer je fora. Žale nam se da nam kolekcija nema smisla, ali nama se sviđa da je tako različita u tipovima auta. Jer nekim danima bih izašla iz Cadillaca u Fićo. Ili iz Tama u Tristaća. Malo umoriti ili odmoriti noge/ruke - veselo zaključuje Gorana.