Slobodan Šijan, srpski pisac, slikar, režiser i filmski pedagog, snimio je prije gotovo 40 godina, a nakon dva velika filma – “Ko to tamo peva” i “Maratonci trče počasni krug” – djelo pod naslovom “Kako sam sistematski uništen od idiota”, priču o Babiju Papuški, beogradskome marginalcu koji nakon ubojstva Chea Guevare sebe proglašava njegovim nasljednikom i glasnikom.
Šijanu je, prema mjerilima onoga što on u kasnijoj knjizi autopoetskih zapisa “Filmski letak” naziva “čaršijom”, išlo suviše dobro, pa je, kao netko tko je talentom nadilazio poželjni prosjek i priče pune “kuknjave i puvkanja”, sustavno marginaliziran, zajedno s Babijem. Ipak, njegov je proročanski naslov preživio, evo, do sada i upotrebljiv je, kako u starom nenormalnom tako i u novom normalnom.
Možda su sudionici “Svjetske povorke slobode” negdje, bilo gdje, u subotu, 20. ožujka, demonstrirali protiv rigidnih epidemioloških mjera jer su uvjereni kako one društvu više štete nego što koriste, ali ovdje, kod nas – nisu. U pet gradova - Osijeku, Zagrebu, Splitu, Šibeniku i Dubrovniku - sunčana je subota iskorištena za zajednički nastup onih što su i nakon godinu dana spremni reći kako “ne postoje mjere zbog virusa nego virus zbog mjera”.
Organizator gaženja asfalta i slobode izražavanja gluposti se, inače, zove Inicijativa prava i slobode i iza sebe ima zagrebački Festival slobode, čiji je cilj bio “založiti se za očuvanje tekovina demokratskoga društva u kojemu se ne može tolerirati donošenje odluka na temeljima panike, propagande ili prepisivanja umjesto preispitivanja”.
Sudeći, međutim, po izjavama sudionika subotnje šetnje, odluke se imaju donositi isključivo na osnovi ignoriranja i neznanja, slijepe vjere u teorije urote i, naravno, straha od čipiranja koje će Billu Gatesu omogućiti da neprekidno prati tko je išao na misu, tko gleda porniće na mobitelu a tko više od mame, tate i samog sebe voli tradicionalne vrijednosti.
Prije godinu dana, istog mjeseca 2020., oko troje hrvatskih građana javno je kritiziralo odluke Nacionalnog stožera civilne zaštite. Većina odraslih se, možda se sjećate, overdozirala press konferencijama Davora Božinovića, dok su školska djeca crtala Vilija Beroša, Alemku Markotić i Krunoslava Capaka kao superheroje koji natprirodnim moćima brane silan svijet od famoznog nevidljivog neprijatelja.
U međuvremenu, a tog vremena nije bilo malo, postalo je jasno da štošta ne funkcionira ni s mjerama ni sa sankcijama za prekršitelje, dok je hrvatska varijanta Covid-19 uzimala što stari što novi godišnji kad god je trebalo održati kakvu domoljubno-religioznu svetkovinu, zakazati izbore ili zaraditi nešto od najma soba s pogledom.
Posljedično, porastao je, kako među laicima tako i među onima što pripadaju znanstveno-medicinskoj zajednici, broj onih koji, kad čuju Davora Božinovića, ne stave razum na stand by.
No nitko nikad niti jednom jedinom zgodom, a ima ih, ponovimo, sve više, nije negirao postojanje korone, težinu bolesti koju virus izaziva, niti je po argumente išao na društvene mreže čiji je sadržaj, u većini, relevantan koliko i natpisi na zidu kolodvorskog toaleta u Splitu.
Kad bi život bio strip, takvi bi od subote uokolo hodali s oblačićima iznad glave i jednom te istom rečenicom u svakom. Onom po kojoj je nazvan film Slobodana Šijana u kojem je Danilo Bata Stojković igrao Babija Papušku.
“Kad u našim medijima čitam i slušam komentare o problemima na koje u borbi s korona virusom nailaze demokratske zemlje na Zapadu, imam utisak da je manje onih koji su zabrinuti za sudbinu demokratije, a više onih koji se nadaju da će demokratiju ova epidemija dokrajčiti. Na sve strane odjekuju radosne prognoze da sledi propast liberalne demokratije i s njom globalizacije, i s njima tzv. ljudskih prava, kao i svega drugog čime nas u Srbiji već odavno muči mrski Zapad”, piše antropolog Ivan Čolović u knjizi eseja “Virus u tekstu: Ogledi o političkoj antropologiji, 4”.
Kroatiziramo li Čolovića i Srbiju zamijenimo Hrvatskom, dobit ćemo najprecizniji mogući opis ciljeva onih što su prošle subote tražili slobodu od maski, dezinficijenasa i distance, molili oboljele da napuste bolnice u kojima će ih, ostanu li, ubiti, propagirali odbijanje cijepljenja, izjednačavajući Covid-19 s čudovištem iz Loch Nessa, Jetijem i muškim dojiljama.
Usta punih slobode i prava kod nas su marširali isti oni što će, kad ga bude, sudjelovati u Hodu za život, moliti pred ginekološkim klinikama ili zagovarati zabranu manjinskog političkog organiziranja. Ne isključivo kao takvi nego kao, prije svega, ignoranti i antivakseri, teoretičari urota i negatori očitoga, oni uspješno postižu sve suprotno od onoga čemu teže.
Neće, naravno, mjere biti ublažene ili ukinute zbog Svjetske povorke slobode, ali hoće postati tiši oni što su do sada argumentima, analizama, uspoređivanjem štete i učinaka, akcentiranjem neprincipijelnosti... kritizirali rad Stožera.
Biti kritičan prema nekome ili nečemu često podrazumijeva zagovaranje opozitnog. U situaciji u kojoj su na jednoj strani Božinović i ekipa, a na drugoj oni koji tvrde da se pacijente ubija po bolnicama i zavodi kao preminule od korone, šutnja je najsigurniji način (samo)izolacije od idiota što sistematski uništavaju potrebu propitivanja efekata epidemioloških mjera. Kakve god da jesu, bolje su od opcije da se završi u društvu koje je iskoristilo sunčanu subotu da emitira sadržaje s one strane ruba pameti.
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Express.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Express.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.
Svako ima pravo da pokaže kako je naivan , da ne kažem priglup . S jedne strane stožeraši , koji donose nebulozne preporuke , a s druge strane ove ekipa koja kao da je poslana od tog istog stožera , ... prikaži još!, jer njihovi zahtjevi nisu manje imbecilni. I , tu smo di smo , uspješno srljamo u još veću popast.
retardirana osoba je ona koja vjeruje da je u cjepivu čip
Onaj tko nevjeruje da je Cijepivo Čip taj je stvarno Retand irana osoba